آب کردن شکم و پهلو چقدر طول میکشد؟

برای چربی سوزی چقدر زمان لازم است؟

برای سوزاندن نیم کیلوگرم چربی باید چیزی در حدود ۳۵۰۰ کالری بسوزانید، به عبارت دیگر اگر بخواهید در طی یک هفته ۵۰۰ گرم از چربی های بدن خود را بسوزانید باید روزانه ۵۰۰ کالری از رژیم لاغری خود کم کنید. در این حالت شما در هر ماه میتوانید حدود ۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.
فعالیت بدنی باعث میشود کالری بیشتری بسوزانید و در نتیجه کاهش وزن بیشتری هم داشته باشید، علاوه بر این ورزش کردن باعث ساخت عضله در شما میشود و همانطور که میدانید با افزایش حجم عضلات میزان متابولیسم هم افزایش پیدا خواهد کرد.
در مورد میزان کالری سوزی فعالیت های ورزشی نمیتوان عدد یکسانی برای هر فرد ارائه داد، زیرا هر فرد متفاوت است و فیزیک بدنی متفاوتی دارد، با این حال میزان حدودی کالری فعالیت های ورزشی را میتوانید در اینجا ببینید.

کالری دریافتی در رژیم لاغری خودمان را چطور محدود کنیم؟

کالری در واقع انرژی دریافتی شما از طریق رژیم غذایی است، کالری اضافه دریافتی شما در بدن به صورت بافت چربی ذخیره میشود، شما میتوانید با محدود کردن کالری دریافتی خود از چربی های ذخیره شده در بدن برای تامین انرژی استفاده کنید.
البته باید به این نکته توجه کنید که محدودیت در دریافت کالری به تنهایی برای لاغری کافی نیست و نکته دوم اینکه نباید کالری دریافتی شما بیش از اندازه محدود شود که دچار استپ وزنی گردید.

در ادامه راه هایی که میتوانید کالری دریافتی خود را محدود کنید را میخوانیم:

نوشیدنی های قند دار نخورید

نوشیدنی های قند دار انرژی زیادی دارند و سرعت جذب آنها نیز بسیار بالا است، یکی از علت های اصلی تشکیل چربی در ناحیه شکم و پهلو نوشیدنی های قند دار هستند.
♦ بجای نوشابه ها و دلستر از آب استفاده کنید.
♦ چای و قهوه خود را به صورت تلخ و یا حداکثر با یک قاشق چای خوری شکر بنوشید.
♦ از میوه های تازه به جای انواع آبمیوه و بخصوص آبمیوه صنعتی استفاده کنید.

مصرف غذاهای پر کالری را محدود کنید

غذاهای پر کالری یکی دیگر از علت های چاقی و بخصوص چاقی شکمی هستند، این غذاها میزان زیادی کالری را در حجم کم وارد بدن میکنند و باعث چاقی میگردند.
♦ از خوردن فست فود ها خودداری کنید.
♦ بجای شیرینی ها و کیک ها از میوه های خشک شده استفاده کنید.
♦ از لبنیات کم چرب به جای لبنیات پر چرب استفاده کنید.
♦ به جای سرخ کردن غذا آنها را کباب پز، بخار پز یا آب پز کنید.
♦ تا حد امکان از رفتن به رستوران خودداری کنید و در خانه غذا بپزید زیرا غذاهای رستورانی معمولا بخاطر چربی بیشتر کالری بیشتری هم دارند.

دریافت غذایی خود را کاهش دهید

♦ میزان روغنی که برای پخت و پز استفاده میکنید را کاهش دهید.
♦ بر روی سالاد خود از سس یا روغن استفاده نکنید.
♦ از طرف کوچکتری برای غذا خوردن استفاده کنید.
♦ آهسته تر غذا بخورید، به طوری که حداقل ۲۰ دقیقه غذاخوردن شما طول بکشد.
♦ زمانی که به رستوران میروید نیمی از غذای خود را با خود به منزل برگردانید.
♦ در زمان تماشای تلوزیون غذا نخورید.

به میزان کالری غذاها دقت کنید، به طور مثال نصف لیوان انگور حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد در حالی که همین میزان کشمش در حدود ۵۰۰ کالری انرژی دارد، پس نباید به مقدار زیاد از غذاهای پر کالری استفاده کنید.
سبزی ها و میوه های تازه سرشار از فیبر و آب هستند و نسبت به انواع خشک شده همین مواد دارای حجم بیشتر و کالری کمتری میباشند. از سبزیجات و میوه های تازه در رژیم لاغری خود استفاده کنید.
میزان پروتئین رژیم غذایی خود را افزایش دهید، پروتئین علاوه بر ایجاد احساس سیری در شما از تحلیل عضلات نیز پیشگیری میکند.

آیا لاغری به معنای کاهش وزن است؟

برای پیگیری میزان کاهش وزن خودتان باید در یک زمان معین از روز و هر هفته یک بار خودتان را وزن کنید.
اگر شما یک رژیم لاغری خوب و فعالیت بدنی مناسب داشته باشید احتمالا کاهش وزن مناسبی را تجربه خواهید کرد، اما صبر کنید! همه چیز فقط کاهش وزن نیست! در واقع از آنجا که عضله حجم کمتری نسبت به چربی دارد در نتیجه ممکن است شما چربی سوزی کرده باشید اما بخاطر افزایش میزان عضله وزنتان تغییر زیادی نکرده باشد.
اگر میخواهید بدانید چربی شکم و پهلوی شما آب شده است یا خیر باید از متر خیاطی استفاده کنید و سایز آن را اندازه گیری کنید، توجه داشته باشید که همیشه از یک نقطه اندازه گیری کنید.
برای اندازه گیری دور شکم صاف بایستید و بدون اینکه شکم خود را به داخل بدهید متر را به دور شکم خود به صورت مستقیم و صاف قرار دهید، نباید متر را خیلی بکشید که به شکم شما فشار بیاورد، متر باید طوری دور شکم شما را فرا بگیرد که فقط بر روی پوست شما قرار داشته باشد.
یکی دیگر از راه هایی که میتوانید تغییر سایز خود را متوجه شوید لباس های شما هستند که نشان دهنده تغییرات سایز بخصوص در ناحیه شکم و پهلو میباشند.

برای آب شدن چربی شکم و پهلو ورزش کنید

بر اساس تحقیقی که اخیرا در مجله چاقی منتشر شد، انجام ورزش های اینتروال تاثیر بسیار بیشتری در آب شدن چربی شکم و پهلو نسبت به سایر انواع دیگر ورزش ها دارد.
ورزش هایی که بر روی تقویت عضلات شکم و پهلو انجام میشود تاثیر آنچنانی بر روی چربی های احشایی ندارد، اما میتوانند عضلات شکم را تقویت کنند که این مسئله به افزایش سلامت شما کمک میکند.
مسئله ای که در ورزش کردن اهمیت دارد این است که تنها به یک نوع ورزش اکتفا نکنید و ترکیبی از ورزش های مختلف را برای کاهش چربی های بدن انجام دهید.
♦ ۳۰ دقیقه ورزش های اینتروال را در اکثر روز های هفته انجام دهید.
♦ ۲ بار در هفته هوازی کار کنید.
♦ ورزش های قدرتی به افزایش قدرت عضلات شما کمک میکنند و میتوانید از آنها برای افزایش حجم عضلات کمک بگیرید.
♦ ورزش های کششی را قبل از خواب و پس از بیدار شدن از خواب انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید