آشنایی با رژیم غذایی نوردیک جدید و فواید آن

The nordic diet1 - آشنایی با رژیم غذایی نوردیک جدید و فواید آن

آشنایی با رژیم غذایی نوردیک جدید و فواید آن

همه ما می دانیم که اصول تغذیه سالم بسیار ساده است کافی است بشقاب خود را با میوه ها، سبزیجات، دانه های کامل و پروتئین بدون چربی پر کنید. شما همچنین می دانید که بهترین رژیم های غذایی واقعاً رژیم غذایی نیستند بلکه انتخاب شیوه صحیح زندگی است که، در طول زمان، به شما اجازه یک پیاده روی، صحبت کردن در مورد سلامت می دهد. یکی از معروف ترین رژیم های غذایی سالم رژیم غذایی مدیترانه ای است که عمدتاً از غذاهای گیاهی و همچنین پروتئین های کامل مانند ماهی و مرغ تشکیل شده است. اما یکی دیگر از رژیم های غذایی اخیر رژیم غذایی نوردیک است.

مطلب مرتبط: آشنایی با رژیم غذایی مدیترانه‌‌ ای و مزایای آن برا ی سلامتی

رژیم غذایی نودریک جدید (NND) رژیم غذایی طراحی شده برای ارائه تمام ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی و انرژی بدون شمارش کالری است. این گزینه رژیم غذایی نه تنها کاهش وزن را فراهم می کند بلکه منافع سلامتی بسیاری نیز به همراه دارد.
قبل از هر چیز باید بگوییم که NND واقعاً جدید نیست. این کمپانی در سال 2004 توسط گروهی از متخصصان مواد غذایی و سرآشپزها از پنج کشور اروپای شمالی که قصد تعریف غذاهای جدید منطقه ای سالم تر را داشتند گسترش یافت. نام جدید ” new ”  برای تمایز این فرم رژیم غذایی جدید از رژیم غذایی پیشین نوردیک اختصاص داده شده بود.
در نهایت، NND با تاکید بر تغییرات فصلی، پایداری، حداقل ضایعات و بدون استفاده از افزودنی های مواد غذایی طراحی شده است. اگر چه تا حدودی مشابه رژیم مدیترانه ای است NND روغن کلزا (روغن کلزا) را بیش از روغن زیتون ترجیح می دهد که همچنین دارای چربی مفید برای قلب و منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است. تفاوت دیگر بین این دو رژیم غذایی در تولید محصول ترجیح داده شده در هر کدام است.
NND شامل آن دسته از سبزیجات و میوه هایی است که می توانند به طور مطلوب در آب و هوا، خاک و آب در دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد رشد کنند. تقریباً 80٪ از غذاهایی که مصرف می شود باید در کشورهای شمال اروپا رشد پیدا کند و در صورت امکان با توجه به خاصیت رژیم غذایی ارگانیک رشد کند. روش های پخت و پز با درجه حرارت پایین تر از جمله پختن در یک اجاق یا جوشاندن است.

woman leaning on table with various ingredients and a diet planning book 1024x683 - آشنایی با رژیم غذایی نوردیک جدید و فواید آن

رژیم غذایی نوردیک (NND ) شامل کدام مواد غذایی می شود؟

مقدار کمی از لبنیات، با تمرکز بر روی محصولات لبنی کم چربی
ماهی های چرب، از جمله ماهی سالمون و شاه ماهی وحشی، مانند گوزن شمالی کم چربی
سبزیجات، از جمله ریشه و چلیپایی
سبزی تیره
سیب و گلابی
توت ها، از جمله لینگنبری و بیلبری
دانه های کامل، از جمله دانه چاودار، جو و جودوسر

http   prod.static9.net .au   media Network Images 2018 06 18 11 03 180518 coach nordicdiet - آشنایی با رژیم غذایی نوردیک جدید و فواید آن
از زمان معرفی رژیم NND، محققان زمان زیادی را صرف مطالعه مزایای آن داشته اند نتایج نشان می دهد که رژیم NND  بر کاهش میزان کلسترول خون و فشار خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و کاهش وزن تاثیرگذار است. محققان اثرات NND بر کلسترول، بهبود کلی چربی خون و کاهش التهاب در افراد مبتلا به سندرم متابولیک را در دو مطالعه بررسی کردند. نتایج نشان داد رژیم NND در افراد مبتلا به چاقی مرکزی سبب  کاهش شدید فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شد. همچنین این رژیم در افراد مبتلا به هیپوکلسترولمی خفیف علاوه بر کاهش فشار خون سبب بهبود لیپید سرم و حساسیت به انسولین گردید.

10 قانون رژیم غذایی نوردیک (NND) از آنچه باید بخورید عبارتند از:

بیشتر میوه ها و سبزیجات
بیشتر غذاهای خانگی
بیشتر دانه های کامل، به خصوص جو دو سر غلات، چاودار و جو
غذاهای دریایی بیشتر
گوشت کمتر
غذاهای ارگانیک رشد یافته
غذاهای خوراکی که در وحشی جمع شده اند
غذای بدون افزودنی
غذا بر اساس فصل
غذا با بسته بندی کمتر
بر خلاف بسیاری از رژیم های هوس، در NND کالری شماری نداریم یا اینکه شما را مجبور کند که غذاها را با روش های عجیب ترکیب کنید یا فقط مایعات بخورید یا در طول روز زمانی که می توانید بخورید را محدود کنید. این بیشتر شبیه برنامه غذایی سالم است. و بر خلاف بسیاری از رژیم های هوس، آن وعده کاهش وزن معجزه آسا در زمان معجزه آسایی را نمی دهد. آنچه که وعده می دهد یک برنامه غذایی سالم برای خوردن است که می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند تا سالم تر بمانید.

فواید رژیم غذایی نودریک

  1. کاهش خطر ابتلا به سرطان
  2. کاهش خطر ابتلا به دیابت
  3. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی
  4. کاهش التهاب
  5. مدیریت وزن
  6. فیبر بالا و گوارش بهتر

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید