آیا متابولیسم پایین مانع کاهش وزن شما است

شاید در اطراف شما هم کسی باشد که علیرغم خوردن مقدار زیادی غذا وزن اضافه نمی‌کند یا کسانی باشند که ادعا می‌کنند با اینکه غذای زیادی نمی‌خورند، چاق می‌شوند.

نرخ متابولیسم بدن شما از سه بخش تشکیل شده است. متابولیسم در حال استراحت، تاثیر حرارتی غذای مصرفی و میزان فعالیت روزانه. 

تحقیقات نشان داده‌اند که ۹۶ درصد مردم تفاوتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری در متابولیسم استراحتی خود دارند. در واقع تفاوت عمده در دو عامل دیگر است، فعالیت روزانه و تاثیر حرارتی غذای مصرفی.

تاثیر حرارتی غذا، بخشی از انرژی غذا است که صرف جذب و ذخیره آن می‌شود. این مقدار برای پروتئین‌ها به میزان ۲۰ الی ۳۰ درصد، کربوهیدرات ۵ تا ۱۰ درصد و چربی ۰ تا ۳ درصد می‌باشد. به همین خاطر است که افزایش میزان پروتئین دریافتی به کاهش وزن کمک می‌کند. 

عامل دیگر میزان فعالیت هر شخص در طول روز است چه به صورت خاص ورزش کردن چه فعالیت‌های معمول روزانه.

در نتیجه تفاوت در رژیم غذایی و ‌نحوه زندگی ما بیشترین تاثیر را در کاهش یا افزایش وزن ما دارد نه ژنتیک و متابولیسم ما.

منبع:

https://examine.com/nutrition/is-my-slow-metabolism-stalling-my-weight-loss

دیدگاهتان را بنویسید