آیا می توانید با رژیم کم کربوهیدرات میوه بخورید؟ بستگی دارد


میوه ها طعم شیرینی دارند زیرا حاوی مخلوطی از فروکتوز و گلوکز هستند.

در مورد اثرات مضر شکر سفره و شربت ذرت با فروکتوز بالا صحبت شده است، عمدتاً به این دلیل که آنها حاوی فروکتوز بسیار زیادی هستند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد فروکتوز با انواع مشکلات سلامتی از جمله چاقی، دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک مرتبط است.۱).

با این حال، نقش فروکتوز هنوز بحث برانگیز است و هیچ شواهد قوی دال بر مضر بودن آن در مقادیر طبیعی وجود ندارد.۲).

درک این نکته بسیار مهم است که فروکتوز تنها در چارچوب یک سبک زندگی خاص می تواند مضر باشد. برای افرادی که غیر فعال هستند و از رژیم غذایی غربی پر کربوهیدرات استفاده می کنند، مصرف زیاد فروکتوز می تواند باعث آسیب شود.

اما افرادی که سالم، لاغر و فعال هستند می توانند کمی فروکتوز بخورند. به جای تبدیل شدن به چربی، ذخیره‌های گلیکوژن در کبد را دوباره پر می‌کند.

اگر قبلاً یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر غذای واقعی با مقدار زیادی پروتئین و چربی می‌خورید، مقادیر کم فروکتوز میوه به شما آسیبی نمی‌زند.

میوه ها همچنین حاوی فیبر، آب فراوان و مقاومت قابل توجهی در برابر جویدن هستند. خوردن بیش از حد فروکتوز با خوردن میوه تقریبا غیرممکن است.

اثرات مضر احتمالی فروکتوز در مورد فروکتوز حاصل از قندهای اضافه شده اعمال می شود، نه از غذاهای واقعی مانند میوه.

آب میوه اما داستان دیگری است. عملاً فیبر ندارد، مقاومت در برابر جویدن ندارد و می تواند تقریباً به اندازه یک نوشابه حاوی قند باشد. میوه خوب است، آب میوه خوب نیست.

خلاصه

این میوه حاوی ترکیبی از فروکتوز و گلوکز است. مصرف بیش از حد فروکتوز ناسالم تلقی می شود، اما این فقط در مورد قند اضافه شده در غذاهای فرآوری شده صدق می کند.



Source link