از بی حرکتی تقریباً تا کاهش وزن ۱۰۰ پوندی و ددلیفت های ۲۲۰ پوندی – دکتر رژیم


Bernd_SS_16x9-1

در سال ۲۰۱۴، برند متوجه شد که دیگر نمی تواند برای بستن بند کفش هایش خم شود.

در حالی که او از دوران کودکی با وزن خود دست و پنجه نرم می کرد، پس از ترک سیگار در سال ۲۰۰۸، به طور پیوسته وزنش افزایش پیدا کرد به طوری که اکنون روی یک قاب ۵.۵ اینچی (۱.۶۸ متر) وزنش به ۲۷۳ پوند (۱۲۴ کیلوگرم) رسیده بود. این به او BMI 44 داد. پاها و مفاصل او درد می کند. سلامتی او رنج می برد

او ابتدا سعی کرد کمتر غذا بخورد و بیشتر ورزش کند، اما پس از گذشت حدود یک سال، متوقف شده بود و دائما گرسنه بود. سپس در سال ۲۰۱۵، او در مورد رژیم های کم کربوهیدرات و چربی بالا (LCHF) یاد گرفت و در نهایت دکتر رژیم غذایی را پیدا کرد. بقیه اش تاریخ است!

در طول هفت سال گذشته، او به طور مداوم رژیم غذایی خود را تنظیم و بهبود بخشیده است. تا سال ۲۰۱۹ او مقدار چربی مصرفی خود را کاهش داد و پروتئین را افزایش داد. او به وزنه برداری منظم اضافه کرد. در مجموع او ۱۱۰ پوند (۵۰ کیلو) از دست داده است. او اکنون ۱۶۵ پوند (۷۵ کیلوگرم) وزن دارد و BMI سالم و عضلانی آن ۲۵ است.

“من اکنون یک فرد کاملا متفاوت هستم. از حالتی که نمی‌توانستم برای بستن کفش‌هایم خم شوم، به فردی تبدیل شدم که مرتب ددلیفت می‌کند [۲۲۰ pounds or] برند گفت ۱۰۰ کیلو.

داستان او اینجاست.

نام شما، سن شما و محل زندگی شما چیست؟

من برند ۶۱ ساله هستم و در هایکندورف نزدیک کیل در آلمان زندگی می کنم.

چگونه کتو یا کربوهیدرات کم را کشف کردید؟

در سال ۲۰۱۴، تصمیم گرفتم وزن کم کنم. من به طرز مرضی چاق بودم. بنابراین حدود یک سال سعی کردم با خوردن کمتر و ورزش بیشتر وزن کم کنم. برای اولین بار، هر رژیمی کار می کند، اما بعد از آن کار نمی کند. بنابراین در ابتدا مقداری وزن کم کردم، اما پس از آن متوقف شدم و نتوانستم بیشتر از این وزن کم کنم. و من هرگز احساس رضایت نکردم. من همیشه گرسنه بودم.

بنابراین من به دنبال احتمالات دیگر بودم. در فیس بوک با پست هایی در مورد “LCHF” برخوردم که کربوهیدرات کم، چربی بالا، نام قبلی کتو بود. اولین کتابی که خواندم به زبان آلمانی بود. بود Entpuppt (که به معنای “در معرض دید” است) توسط آنیکا برتفلد راسک. سپس کتاب‌های دکتر آندریاس انفلد، بنیان‌گذار Diet Doctor و دکتر Jason Fung را خواندم. اینگونه بود که من دکتر رژیم غذایی و رژیم غذایی LCHF یا کتو را پیدا کردم.

آیا قبل از تغییر سبک زندگی خود مشکل وزن یا سلامتی داشتید؟

من از بچگی مشکل وزن داشتم.

بعد از اینکه در سال ۲۰۰۸ سیگار را ترک کردم، وزن زیادی اضافه کردم. باور نکردنی است که چقدر در مدت زمان کوتاهی چاق شدم.

وزن من به ۲۷۳ پوند (۱۲۴ کیلوگرم) باور نکردنی رسید. از آنجایی که من ۵/۵ اینچ (۱.۶۸ متر) هستم، این مربوط به BMI 44 است که به طور بیمارگونه چاق است.

پزشکانم همچنین به من گفتند که سندرم متابولیک دارم، زیرا فشار خون و قند خونم نیز بالا بود. ضربان قلبم تند بود و نبضم حتی در زمان استراحت تقریباً زیر ۹۰ بود. پاهایم ورم کرده بود و آب در پاهایم جمع شده بود. در کل زانو و پاهام هم درد داشتم.

وقتی دیگر نمی توانم برای بستن بند کفشم خم شوم، متوجه شدم که باید کاری انجام دهم. نمیتونستم اینطوری ادامه بدم یک سال طول کشید تا بتوانم بند کفشم را ببندم.

قبل از تغییر سبک زندگی به کتو چه می خوردید؟

من غذاهای فرآوری شده زیادی خوردم، مانند پیتزای یخ زده و همبرگرهای مایکروویو.

نان و سیب زمینی و ماکارونی زیاد خوردم.

من گوشت های فرآوری شده و شیرینی هایی مانند شکلات و بستنی می خوردم.

من خیلی کم سبزیجات یا سبزی خوردم. من مقدار زیادی آبجو و سایر الکل مصرف کردم.

تصمیم گرفتم رژیم LCHF را در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ (هالووین) شروع کنم. من هم در آن روز تصمیم گرفتم که نوشیدن آبجو و الکل را کنار بگذارم. از آن به بعد مشروب الکلی نخوردم.

وزن و سلامتی شما چگونه بهبود یافته است؟

من الان یک آدم کاملا متفاوت هستم. من از حالتی که نمی‌توانستم برای بستن کفش‌هایم خم شوم به فردی تبدیل شدم که مرتباً ۲۱۲ پوند (۱۰۰ کیلوگرم) ددلیفت می‌کند. من عاشق وزنه زدن هستم.

من در مجموع ۱۱۰ پوند (۵۰ کیلو) از دست داده ام، BMI من ۲۵ سالم است و اکنون عضله زیادی دارم.

من دیگر دردی در پاها و زانوهایم ندارم و به راحتی می توانم حرکت کنم. پاهایم دیگر ورم نمی کند. فشار خون و قند خون من (HbA1c) در محدوده طبیعی است و ضربان قلبم در حالت استراحت کمتر از ۷۰ است.

به یاد دارم که یک روز صبح در تابستان ۲۰۱۶، حدود ۱۰ ماه پس از شروع کتو، از خواب بیدار شدم و متوجه شدم که احساس فوق العاده ای دارم. من هیچ دردی در پاهایم نداشتم – اصلاً دردی نداشتم – و مغزم شفاف بود. انگار تمام دنیا باز شده بود. این یک احساس کاملا متفاوت بود. فکر کردم “من می توانم همه چیز را انجام دهم” من کتون هایم را بررسی کردم و در کتوز بودم که احساس خوبی داشتم.

یک روز معمولی غذا خوردن یا روزه گرفتن در حال حاضر چگونه است؟

من معمولا تا ساعت ۱۲ ظهر غذا نمی خورم. اولین وعده غذایی مورد علاقه من یک املت با سه تا چهار تخم مرغ، مقداری ماهی آزاد دودی، پیاز، قارچ و فلفل است.

بعضی روزها بعد از ظهر مقداری ماست با پروتئین آب پنیر و توت می خورم.

عصر حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر سبزی با گوشت یا ماهی می خورم. وقتی LCHF را شروع کردم، این واقعیت بود که می‌توانستم گوشت بخورم که واقعاً برایم جالب بود. اما اخیراً متوجه شده‌ام که سبزیجات بیشتر و گوشت کمتری می‌خورم – اما گوشت با کیفیت‌تر.

من گوشت گاو، گوشت خوک و مرغم را از کشاورزان محلی در بازار کشاورزان نزدیک می خرم. اینها از مزارع با حیوانات شادی که زندگی خوبی داشته اند تهیه می شود. گران تر است اما بسیار خوشمزه است و هزینه آن ارزشش را دارد زیرا کیفیت را به کمیت انتخاب می کنم.

برای من شگفت انگیز است که قبل از کتو، به سختی سبزیجات می خوردم. حالا من آنها را دوست دارم.

بعد از شام، ممکن است یک میان وعده با پروتئین بالا از پنیر دلمه با پروتئین آب پنیر و چند آجیل بخورم. من واقعا آن را دوست دارم.

هفته ای دو بار حدود ۲۰ تا ۲۴ ساعت روزه می گیرم. من تمام غذاهایم را در MyFitnessPal دنبال می کنم.

هر ماه چند بار با دوستان بیرون غذا می خورم. من قبلاً خیلی سختگیر بودم و می گفتم: “نه، من این و آن را نمی خورم.” اما اکنون من انعطاف پذیرتر هستم. من فقط روز بعد به روش غذا خوردنم برگشتم.

دو هفته پیش در جشن تولد یک دوست خوب بودم و همه چیز را خوردم، حتی مقداری از کیک را. مشکلی نبود. بعد از آن دیگر هوس نکردم و فقط به روال معمولم برگشتم.

آیا در سفر خود از اشتباهاتی درس گرفته اید؟

تا سال ۲۰۱۸، من بیش از حد چربی می خوردم. در سال ۲۰۱۹، چربی را کاهش دادم و پروتئین را افزایش دادم. من باید زودتر این کار را می کردم، زیرا برای عضله سازی خوب است. بلافاصله پس از شروع مصرف پروتئین بیشتر، دکتر رژیم غذایی شروع به توصیه پروتئین بیشتری نیز کرد، بنابراین احساس کردم در مسیر درستی هستم.

من همچنین در طول هفت سال گذشته یاد گرفتم که خودم را بپذیرم و خودم را دوست داشته باشم. قبلاً احساس می‌کردم چاق بودن من را نسبت به دیگران پست‌تر می‌کند – که افراد لاغر طبیعی ذاتاً بهتر از من هستند.

قبلا فکر میکردم زیاد خوب نیستم. من تقریباً در تمام زندگی ام اینگونه فکر می کردم. من یاد گرفته ام که اینطور فکر نکنم. لاغری به‌طور خودکار به معنای بهتر، باهوش‌تر یا سالم‌تر نیست. من همچنین یاد گرفته‌ام که دائماً کاری را که انجام می‌دهم، هم در آنچه می‌خورم و هم در ورزش و تمرین‌هایم تغییر دهم و بهبود دهم. شما باید همیشه سازگار باشید و به رشد و پیشرفت ادامه دهید.

در شغلم، من یک مهندس ساخت و ساز با تخصص در بهینه سازی فرآیند و بهبود مستمر کیفیت هستم. و اکنون بهبود مستمر کیفیت و بهینه سازی فرآیند را در سبک زندگی خود اعمال می کنم. من صفحات گسترده دارم، چیزها را ردیابی می کنم و اگر کار نمی کنند تغییراتی ایجاد می کنم.

آیا فکر می کنید ورزش برای موفقیت با رژیم کم کربوهیدرات ضروری است؟

وقتی چاق بودم نمی توانستم ورزش کنم. نمی توانستم از روی زمین بلند شوم.

رژیم غذایی به کاهش وزن من کمک کرد، اما ورزش باعث شد احساس خوبی داشته باشم. الان خیلی دوست دارم ورزش کنم. من واقعا وزنه زدن را دوست دارم. من تا پنج بار در هفته با وزنه تمرین می کنم.

ساختن یک عضله خوب به من کمک زیادی کرد. من کاملاً سالم و تندرست هستم. من هم از دوچرخه‌سواری الکترونیکی خود لذت زیادی می‌برم. همچنین تابستان امسال در دریای بالتیک شنا می کنم. من هرگز این کار را نمی کردم. سالها بود که شنا نرفته بودم.

سه توصیه شما برای مبتدیان کم کربوهیدرات چیست؟
  1. هیچ وقت دیر نیست. امروز شروع کنید.
  2. مقصد نیست؛ این سفر است سفر خوش بگذرد. اهداف هوشمندانه (که مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و به موقع) هستند را برای خود تعیین کنید. این بدان معناست که شما می توانید امروز خود را در حال انجام کاری خاص ببینید.
  3. هرگز فکر نکنید که نمی توانید کاری را قبل از اینکه آن را امتحان کنید انجام دهید. این به عنوان مثال در مورد روزه یا وزنه برداری صدق می کند. فقط امتحانش کن.
افکار نهایی؟

فراز و نشیب خواهید داشت. در طول همه گیری، مانند بسیاری از افراد، وزنم را افزایش دادم. من از خانه کار می‌کردم، و دیگر مثل قبل بیش از ۱۰۰۰۰ پله را برای رسیدن به محل کار طی نمی‌کردم. غذا در نزدیکی آشپزخانه من بود، بنابراین تقریباً ۲۰ پوند (۸.۵ کیلو) اضافه وزن پیدا کردم. بنابراین مجبور شدم دوباره تمرکز کنم و اکنون ۲۰ پوند از دست داده ام. زندگی اتفاق می افتد؛ شما همیشه باید در حال تنظیم باشید.

اما امیدوارم بتوانم الهام بخش مردم باشم. همانطور که گفتم هیچ وقت دیر نیست.


از شما برای الهام بخش بزرگ تشکر می کنم. ما از توصیه شما برای جستجوی راه هایی برای بهینه سازی رژیم غذایی خود از طریق بهبود مستمر کیفیت لذت می بریم. ما موافقیم! توصیه ها و روال ها هرگز نباید ثابت بمانند، بلکه باید تغییر کنند و با نیازها و اطلاعات در حال تغییر شما سازگار شوند. منظور ما از شخصی سازی توصیه های غذایی بر اساس نیازهای خاص شما همین است.

~ آن مولنز