اشتباهات رایج بعد از غذا خوردن را فراموش کنید

culture eating - اشتباهات رایج بعد از غذا خوردن را فراموش کنید

اشتباهات رایج بعد از غذا خوردن را فراموش کنید

اغلب افراد پس از غذا خوردن، به نوشیدن چای، چرت بعد از ظهر، میوه خوردن و… عادت دارند و معتقدند این اعمال به هضم بهتر غذا کمک می‌ کند. این در حالی است که پیروی از چنین عادات اشتباهی ناراحتی های گوارشی، سوء هاضمه، و حتی عدم جذب مواد مغذی به همراه دارد. در ادامه به اشتباهات رایج بعد از غذا خوردن اشاره خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: اشتباهات رایج در زمان پرخوری: پرخوری را با پنج اشتباه، جبران نکنید

اشتباهات رایج بعد از غذا خوردن

ورزش کردن:

بلافاصله بعد از صرف غذا ورزش نکنید و حداقل دو ساعت آن را به تاخیر بیندازید. انجام تمرینات ورزشی با معده پر، سبب سکسکه و تهوع، صدمات و گرفتگی عضلات می شود. اگر نیاز به تحرک بعد از صرف غذا دارید، پیاده روی آرام می تواند بهترین گزینه برای بهبود هضم غذا باشد.

636624046528572056 - اشتباهات رایج بعد از غذا خوردن را فراموش کنید

سیگار کشیدن:

مصرف توتون و تنباکو سبب اختلال در هضم غذا بعد از وعده های غذایی می شود. تنباکو می تواند مانع جذب ویتامین ها و مواد معدنی شود. ویتامین هایی مانند ویتامین C و D و کلسیم بعد از سیگار کشیدن دیگر جذب نخواهند شد.

خوابیدن:

خوابیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن، خطرناک است و علاوه بر خطر اضافه وزن، باعث افزایش سوزش سر دل و افزایش خطر مرگ ناشی از سکته مغزی می شود. حداقل تا دو ساعت بعد از صرف غذا، خوابیدن یا دراز کشیدن را به تاخیر بیاندازید.

861115 968 - اشتباهات رایج بعد از غذا خوردن را فراموش کنید

دوش گرفتن:

حمام کردن سبب افزایش جریان خون در دست ها، پاها و سطح بدن و کاهش جریان خون در اطراف معده می شود، در نتیجه باعث اختلال در هضم غذا می شود. حداقل 30 دقیقه بعد از صرف غذا صبر کنید و بعد دوش بگیرید یا شنا کنید.

نوشیدن چای:

بخصوص اگر از کم خونی رنج می برید، عادت نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا کنار بگذارید. نوشیدن چای سبب کاهش جذب آهن غذا می شود. اگر کمبود آهن دارید یا باردار هستید، حداقل یک ساعت بعد از مصرف غذا چای بنوشید.

irendaya.com  413 - اشتباهات رایج بعد از غذا خوردن را فراموش کنید

خوردن میوه:

خوردن یک تکه میوه پس از غذا، بهترین ایده نیست. میوه نیاز به آنزیم های مختلف برای هضم دارد و بهترین زمان برای مصرف آن زمانی است که معده شما به طور کامل پر نشده است. خوردن میوه بلافاصله بعد از غذا سبب ایجاد نفخ شدید در معده می شود، بنابراین حداقل یک ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا میوه بخورید.

جویدن آدامس:

محبوبیت آدامس برای تمیز کردن دندان‌ ها و ایجاد خنکی در دهان پس از صرف غذا در بین بیشتر مردم رایج است. این کار حجم زیادی هوا را وارد معده می‌کند که با ایجاد نفخ و گازهای گوارشی همراه خواهد بود.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید