اگرچه ما هنوز در اوج تابستان هستیم، دیری نمیگذرد که دانشجویان به کالج میروند، بسیاری از آنها برای اولین بار است. در کار خود به عنوان مدیر برنامه سگ درمانی دانشگاه بریتیش کلمبیا “BARK” شاهد سازگاری موفق و نه چندان موفق دانشجویان با زندگی دانشگاهی بوده ام.
دانش آموزان سال اول به ویژه در معرض چالش هایی در مورد سازگاری هستند. دوستیها و شبکههای اجتماعی جدیدی برای ایجاد، سازگاری با زندگی مشترک و ناهار خوری، و سازگاری با انتظارات تحصیلی بالا وجود دارد. حتی دانشآموزانی که قبلاً در دبیرستان عالی بودند، میتوانند شوک درسی را تجربه کنند و نمرات خود را به طور موقت کاهش دهند. این به نوبه خود می تواند اعتماد دانش آموزان را تضعیف کند.
دانشآموزانی که برای سازگاری با زندگی در محوطه دانشگاه مشکل دارند، ممکن است احساس دلتنگی کنند. اگرچه اندکی دلتنگی احتمالاً سالم است و ممکن است برای ایجاد انگیزه در دانشآموزان برای ایجاد شبکههای حمایت اجتماعی جدید مفید باشد، احساس دلتنگی طولانیمدت و شدید میتواند سازگاری دانشآموزان را از مسیر خارج کند و مشارکت تحصیلی آنها را به خطر بیندازد.

دانشآموزان با تعامل با سگهای درمانی با دلتنگی مبارزه میکنند
منبع: Freya LL Green Photography (استفاده شده با اجازه)
برنامه BARK که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و در سپتامبر امسال دهمین سالگرد ما را جشن گرفت، سهم نسبتاً خوبی از دانشآموزان دلتنگ خود را به خود جلب میکند. به عنوان یک عضو هیئت علمی که در سراسر محوطه دانشگاه با یک سگ در حال حرکت است، داستان یکسانی را بارها و بارها می شنوم و طراحی رقص همیشه یکسان است. دانشآموزان یکی از سگهای BARK را در محوطه دانشگاه میبینند و در تعامل با سگ، نوازش و خاراندن خود را گم میکنند تا اینکه در نهایت به بالا نگاه میکنند و میگویند: «هر چقدر دلم برای خانوادهام تنگ شده، بیشتر برای سگم تنگ شده است».
برنامه BARK، با بیش از ۶۰ سگ درمانی که در برنامههای متنوع در محوطه دانشگاه کار میکنند، که شامل جلسات آموزشی و جلسات BARK2GO در مکانهایی در سراسر دانشگاه در روزهای چهارشنبه است، تلاش میکند تا این نیاز را برآورده کند. دانشآموزان ممکن است از برنامههای ما برای کمک به سازگاری خود با دوری از خانه استفاده کنند یا ممکن است «عادی» شوند که هر هفته در جلسات متعدد شرکت میکنند و سگ درمانی و تیم نگهدارنده مورد علاقه خود را شناسایی میکنند.
در مطالعاتی که تا به امروز خارج از آزمایشگاه BARK انجام دادهایم، از جمله کارآزماییهای تصادفیسازیشده و کنترلشده که اثرات گذراندن وقت با سگهای درمانی بر کاهش استرس، دلتنگی و ارتباط اجتماعی را بررسی میکنند، دریافتیم که صرف ۲۰ دقیقه یک سگ درمانی می تواند تأثیر و رفاه کلی دانش آموزان را افزایش دهد.

برنامه های سگ درمانی می تواند به حمایت اجتماعی از دانشجویان کمک کند
منبع: Freya LL Green Photography (استفاده شده با اجازه)
مزیت دیگری که بارها و بارها شاهد آن هستیم این است که سگ های درمانی به عنوان روان کننده های اجتماعی یا کاتالیزورهای اجتماعی عمل می کنند. سگ ها به چسباندن دانش آموزان به صورت اجتماعی کمک می کنند. دوستی ها پرورش می یابند و اغلب محصول جانبی شرکت در جلسات هستند. فرض بر این است که حضور در جمع سگهای درمانی باعث میشود دانشآموزان راحت باشند و حتی دانشآموزانی که از نظر اجتماعی بیمیل هستند، اطلاعاتی در مورد حیوانات خانگی خود در خانه به اشتراک میگذارند، اطلاعات و برداشتهای مربوط به دورههایی را که میگذرانند، و چالشهایی را که برای سازگاری با آنها تجربه کردهاند آشکار میکنند. زندگی دانشگاهی. تسهیل کننده این بحث ها، گردانندگان ماهر و آموزش دیده هستند که تعامل بین سگ درمانی خود و دانش آموزان بازدیدکننده را تسهیل می کنند.
دلتنگی یک جانور کنجکاو است و برای والدینی که به دنبال حمایت از فرزندان خود هستند که پاییز امسال به دانشگاه می روند، خروجی های رسانه های اجتماعی دانش آموزان می تواند نشانگر سازگاری باشد. چیزی که ما می خواهیم ببینیم این است که دانش آموزان در مورد دوستی ها و تجربیات جدید خود در محوطه دانشگاه خود پست می گذارند و به طور منحصر به فرد در پست های رسانه های اجتماعی برای جشن گرفتن زندگی که در خانه به جا گذاشته اند لنگر نمی گیرند.
والدین می توانند توجه داشته باشند که چت های تلفنی، تماس های فیس تایم و پست های رسانه های اجتماعی تا چه اندازه نشان دهنده علاقه به اتفاقاتی است که در خانه می گذرد یا اینکه تا چه اندازه جنبه های دانش آموزانی را که با زندگی در محوطه دانشگاه تطبیق داده اند منعکس می کنند و جشن می گیرند. در زیر راهبردهایی آمده است که والدین ممکن است تشویق کنند و دانش آموزان ممکن است از آن استقبال کنند، زیرا به دنبال کاهش دلتنگی و سازگاری بهینه با دانشگاه هستند.
استراتژی هایی برای تسهیل تنظیم در محوطه دانشگاه
- از برنامه نویسی در دانشگاه ارائه شده توسط کالج، به ویژه هر فعالیتی که شامل گرایش های دانشجویی جدید باشد، استفاده کنید.
- معمولاً تعداد زیادی باشگاه و انجمن در محوطه های دانشگاهی وجود دارد و دانشجویان تشویق می شوند تا برای ایجاد ارتباطات اجتماعی به یک باشگاه بپیوندند.
- با توجه به نکته بالا، کالجها معمولاً طیف وسیعی از رویدادهای ورزشی درون مدرسهای را ارائه میدهند و اگرچه تیمهای زیادی تأسیس خواهند شد، بسیاری از تیمها به دنبال عضوی +۱ برای پیوستن هستند.
- دانشآموزانی که پیشرفت میکنند، «جوامع خرد حمایتی» متشکل از دوستان و آشنایان ایجاد میکنند. دانش آموزان می توانند در مواقع سختی به این جوامع تکیه کنند.
- از آنجایی که دانشجویان سال اول می توانند از انتظارات تحصیلی جدید شگفت زده شوند، دانشجویان باید از ساعات اداری استادان و دستیاران تدریس استفاده کنند و در مقابل واکنش نشان دهند (مثلاً زمانی که احساس می کنند در حال غرق شدن هستند بروند). در جستجوی حمایت علمی
- از هر گونه برنامه کاهش استرس با کمک سگ که پردیس ارائه می دهد استفاده کنید. برنامه های بازدید از سگ به طور فزاینده ای در سراسر دانشگاه های آمریکای شمالی رایج است و معمولاً به صورت رایگان برای دانش آموزان ارائه می شود.
- از هر فرصتی برای توسعه تمرین ذهن آگاهی استفاده کنید. اغلب خدمات سلامت دانشجویی در پردیسها، کلاسهایی را در مورد تمرکز حواس ارائه میدهند و دانشآموزان میتوانند تکنیکهای تنفسی شناخته شده برای کاهش استرس را بیاموزند.
- با ورزش، معاشرت، و ابراز منظم احساسات (در مقابل فروکش کردن یا سرکوب احساسات تا زمانی که فوران کنند)، در حفظ رفاه روانی بهینه فعال باشید.
پرچم های قرمزی که ممکن است نشان دهند دلتنگی جدی است
- تلاش برای ایجاد ارتباطات اجتماعی جدید
- تنها غذا خوردن در اتاق خوابگاه در مقابل غذاخوری عمومی
- کناره گیری از زندگی در دانشگاه، از جمله حذف کلاس ها و رد کردن دعوت های اجتماعی
- بی میلی به کمک گرفتن یا استفاده از منابع، با وجود تشخیص نیاز به کمک
- تمرکز بر زندگی در خانه در رسانه های اجتماعی، در مقابل ارسال پست در مورد ارتباطات و تجربیات اجتماعی جدید
زندگی دانشجویان، به ویژه برای آنهایی که در سال اول تحصیلی هستند، می تواند استرس زا و چالش برانگیز باشد. استفاده از برنامه های بازدید از سگ ارائه شده در محوطه دانشگاه یکی از راه هایی است که دانش آموزان می توانند از رفاه خود محافظت کنند و به ایجاد شبکه های اجتماعی جدید کمک کنند. استفاده از منابع ارائه شده توسط کالج ها برای کمک به دانشجویان در سازگاری با زندگی در محوطه دانشگاه بسیار مهم است و دانشجویان می توانند با ورزش، معاشرت و بیان منظم احساسات خود، رفاه ذهنی خود را بهینه کنند.