بایدها و نبایدهای مصرف انواع کربوهیدرات ها!

  • کربوهیدرات ها چی هستند

    کربوهیدرات چیست ؟

    سه دسته از مواد غذایی انرژی لازم مورد نیاز بدن شما را تامین می کنند : پروتئین ، چربی و کربوهیدرات. همه این مواد با هم انرژی مورد نیاز بدن برای بازسازی و ایجاد را تامین می کنند. کربوهیدرات ها به گلوکز ( قند ) تجزیه شده که بلافاصله می توانید از آن استفاده کنید.

  • عملکرد کربوهیدرات به عنوان منبع سوخت

    عملکرد کربوهیدرات ها به عنوان سوخت بدن

    بدن شما نیاز به گلوکز دارد. مغز شما برای عملکرد صحیح نیاز به گلوکز دارد. کربوهیدرات منبع غنی گلوکز است. بدن شما قادر به تجزیه و استفاده از برخی چربی ها می باشد. به علاوه چربی که برای سوخت مورد استفاده قرار می گیرد ، ترکیباتی به نام کتون را تشکیل می دهد که می تواند سطح اسید خون شما را بالا ببرد و ممکن است در طولانی مدت ناسالم باشد.

  • مصرف کربوهیدرات ها قبل از شروع تمرینات

    آماده سازی قبل از تمرینات!

    از آنجایی که کربوهیدرات ها منبع انرژی هستند ، می توانند در حین ورزش قدرت شما را حفظ کنند. کارشناسان توصیه می کنند 1 الی 3 ساعت قبل از شروع تمرین ، ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین مانند بلغور جو دو سر ، ماست یونانی ، کره بادام زمینی ، آجیل و یا کشمش میل کنید.

  • کربوهیدرات ها غنی از مواد مغذی هستند

    غنی از مواد مغذی

    کربوهیدرات های با بهترین کیفیت – انواع توت ها ، سبزیجات و غلات کامل – مملو از انواع ویتامین ها ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند که برای بهبود سلامتی حائز اهمیت هستند. غلات سبوس دار دارای اسیدهای چرب ، منیزیم ، ویتامین های گروه B ، فولات و روی هستند. میوه و سبزیجات نشاسته ای حاوی برخی از این مواد و همچنین مواد مغذی گیاهی همچون فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها جهت جلوگیری از انواع بیماری ها هستند. اگر این کربوهیدرات ها را مصرف نکنید ، آن مواد مغذی را نیز از دست می دهید.

  • مصرف کربوهیدرات های ساده

    کربوهیدرات های ساده

    شکر را به عنوان یک کربوهیدرات ساده در شکل خالص در نظر بگیرید. آنها مولکول های بسیار کوچکی هستند که باعث می شوند بدن شما به راحتی آن ها را تجزیه و استفاده کند. این بدین معناست آن ها سطح گلوکز خون را به سرعت بالا می برند ( قند خون ). چیزهایی که هر نوع شیرینی ، کیک و دسر را شیرین می کند.

  • کربوهیدرات های مختلط

    کربوهیدرات های پیچیده

    با اتصال دسته ای از کربوهیدرات های ساده ، مولکول های بزرگ تر ایجاد می شود. بدن شما قبل از استفاده ابتدا آن ها را به کربوهیدرات های ساده و سپس گلوکز تجزیه می کند. این مدت زمان بیشتری طول می کشد ، بدین معنا که سطح قند خون شما به آرامی بالا رفته و احتمال تغییر آن ها به چربی کم است. این نوع کربوهیدرات ها شامل انواع نان ها و ماکارونی ، لوبیا ، سیب زمینی و سایر سبزیجات است.

  • عملکرد کربوهیدرات به عنوان منبع ذخیره

    عملکرد کربوهیدرات به عنوان منبع ذخیره !

    قبل از اینکه بدن شما گلوکز باقی مانده از کربوهیدرات را به چربی تبدیل کند ، آن را در کبد شما به عنوان گلیکوژن ذخیره می کند. این باعث می شود بدن شما بین وعده های غذایی از آن استفاده کند.

  • تاثیر مصرف بیش از حد کربوهیدرات در بدن

    تاثیر مصرف بیش از حد کربوهیدرات

    اگر بیش از حد کربوهیدرات مصرف کنید ، میزان قند خون شما افزایش می یابد. این باعث می شود بدن شما انسولین بیشتری بسازد و به سلول های شما می گوید گلوکز اضافی را به عنوان چربی ذخیره کند. اگر اضافه وزن دارید ، مصرف بیش از حد کربوهیدرات برای سلامتی شما ضرر دارد که منجر به دیابت و سایر موارد مرتبط با سلامتی می شود.

  • تاثیر عدم دریافت کربوهیدرات کافی در بدن

    تاثیر عدم دریافت کربوهیدرات به میزان کافی

    اگر در رژیم غذایی خود به میزان کافی کربوهیدرات دریافت نمی کنید ، ممکن است به دلیل کمبود فیبر و مواد مغذی یبوست بگیرید. بدن شما نیز مجبور به استفاده از پروتئین یا چربی برای تامین انرژی است. پروتئین ها بلوک های ساختاری بدن هستند. اگر از آنها به عنوان سوخت استفاده می کنید ، ممکن است به اندازه کافی برای ساخت سلول های بیشتر و سالم نگه داشتن آنها باقی نماند.

  • دریافت کربوهیدرات به میزان کافی

    مقدار مناسب کربوهیدرات دریافتی

    میزان کربوهیدرات های دریافتی مورد نیاز شما می تواند به فاکتورهایی همچون جنسیت ، سایز و میزان فعالیت شما بستگی داشته باشد و با افزایش سن این مقدار تغییر خواهد کرد. اما به عنوان یک قاعده کلی ، تقریبا نیمی از کالری روزانه شما باید از طریق مصرف کربوهیدرات از میوه ، سبزیجات ، غلات ، لوبیا و محصولات لبنی حاصل شود. فقط اطمینان حاصل کنید که کربوهیدرات های سالم و مختلط مصرف می کنید و زیاده روی نکنید!

  • رژیم های غذایی کم کربوهیدرات چیست

    رژیم های غذایی کم کربوهیدرات

    در تئوری ، کربوهیدرات کمتر به معنای قند کمتری است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد رژیم های غذایی “ کتوژنیک “ منجر به کاهش وزن و کنترل قند خون در کوتاه مدت می گردد. اما این رژیم ها پروتئین زیادی دارند و بدن شما ممکن است برای هضم آن از کلسیم ذخیره شده استفاده کند. به علاوه هضم مقدار زیادی پروتئین به مرور زمان برای کلیه های شما ضرر خواهد داشت. همچنین ممکن است برای جایگزین کردن کربوهیدرات ها تمایل زیادی به مصرف چربی های اشباع شده داشته باشید ، که این موضوع در طولانی مدت برای سلامتی شما ضرر دارد.

  • مصرف کربوهیدرات برای افراد دیابتی

    مصرف کربوهیدرات برای افراد دیابتی!

    اگر به این بیماری مبتلا هستید ، باید در مصرف کربوهیدرات ها مراقب باشید ، زیرا بدن شما در حفظ قند خون در سطح مناسب و بی خطر مشکل دارد. اگر بیش از حد کربوهیدرات مصرف کنید ، ممکن است بدن شما نتواند قند خون شما را به سرعت پایین بیاورد. اما اگر قند خون شما بیش از حد کم شود ، یک لیوان آب میوه یا کربوهیدرات ساده تنها چیزی است که می توانید دوباره سطح آن را بالا ببرید! اگر دیابت دارید ، در مورد بهترین روش مدیریت کربوهیدرات با پزشک خود صحبت کنید.

  • نحوه دریافت کربوهیدرات های سالم

    نحوه دریافت کربوهیدرات های ساده

    به جای نان و شیرینی های بسیار فرآوری شده ، به دنبال غلات سبوس دار تصفیه نشده مانند کوینولا ، گندم سیاه و جو بگردید. میوه و سبزیجات فرآوری نشده از آب میوه بهتر هستند. سعی کنید به جای سیب زمینی سرخ کرده انواع لوبیا ، نخود و سایر حبوبات مصرف کنید.

  • دیدگاهتان را بنویسید