با ترک این ۶ عادت، با چاقی شکمی خداحافظی کنید

156559078 - با ترک این ۶ عادت، با چاقی شکمی خداحافظی کنید

با ترک این ۶ عادت، با چاقی شکمی خداحافظی کنید

چربی اضافی در بدن، عواقب جدی برای سلامت شما دارد. این مشکل با افزایش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید و همچنین کاهش سطح کلسترول خوب، در ارتباط است. چاقی شکمی سبب مقاومت بدن نسبت به انسولین و افزایش قند خون می‌شود. چربی اضافه در ناحیه شکم علت عمده مرگ و ناتوانی در اثر سکته مغزی، حمله قلبی، فشار خون بالا، دیابت، سرطان، آرتروز، کبد چرب و در نهایت، افسردگی است.

مطلب مرتبط: علت چاقی شکم ؛ دلایلی که باعث می‌شود شکمتان جلو بیاید

با این حال، شاید ندانید که برخی از عادات روزمره در زندگی، شما را در معرض ابتلا به چاقی شکمی قرار می‌دهد  که در ادامه به آنها اشاره شده است:

استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی:

حضور در شبکه‌های اجتماعی و صرف زمان‌های طولانی در این شبکه‌ها شانس ابتلا به چاقی شکمی را تا ۵۷ درصد افزایش می‌دهد. این موضوع را پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد اعلام کرده‌اند.

digital marketing - با ترک این ۶ عادت، با چاقی شکمی خداحافظی کنید

نوشیدن زیاد آب میوه‌ها:

قند موجود در آب میوه‌ها سبب افزایش سریع قند خون و افزایش التهاب در داخل شکم و در نتیجه بروز چربی شکمی می‌شود. در هنگام نوشیدن آب میوه، برخی مواد مغذی مثل پروتئین و چربی‌های سالم را دریافت نکرده و بدون ورود فیبرهای مفید به بدن، بعد از مدت کوتاهی، احساس گرسنگی خواهید کرد و همین خوردن غذا پس از آب میوه می‌توان دلیلی برای افزایش وزن شما شود.

29684 - با ترک این ۶ عادت، با چاقی شکمی خداحافظی کنید

عدم انجام ورزش کافی:

جدای از رژیم غذایی، ورزش دارای نقشی موثر در از دست دادن چربی‌های شکم است. وقتی شما ورزش می‌کنید، عضلات از انرژی بدن استفاده می‌کنند و همین امر سبب می‌شود انرژی به صورت چربی در شکم ذخیره نشود. عدم انجام ورزش کافی از نوع هوازی در هفته خود عاملی برای افزایش چربی شکمی است. بنا به توصیه متخصصان انجام ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته برای جلوگیری از این نوع چاقی توصیه می‌شود.

مطلب مرتبط: فعالیت بدنی منظم راهکاری برای درمان چاقی شکم

fitness limb method97020301 - با ترک این ۶ عادت، با چاقی شکمی خداحافظی کنید

رژیم غذایی فاقد پروبیوتیک‌ها:

باکتری‌های روده نقش مهمی در افزایش یا کاهش وزن دارند. پروبیوتیک‌ها در این میان سبب افزایش باکتری‌های خوب روده و افزایش موفقیت در حفظ تناسب اندام می‌شوند. پروبیوتیک‌ها با تنظیم هورمون‌های مرتبط با اشتها از جمله هورمون گرلین، موجب پیشگیری از چاقی شکمی می‌شوند.

b88da643bd175 3368a5de9d e24e4994ee10 - با ترک این ۶ عادت، با چاقی شکمی خداحافظی کنید

نداشتن خواب کافی:

داشتن ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه خود عاملی برای پیشگیری از چاقی شکمی است. در عوض کمبود خواب سبب افزایش سطح استرس، افزایش ترشح هورمون کورتیزول و انتخاب مواد غذایی ناسالم به دنبال آن می‌شود. این در حالی است که سوخت و ساز بدن در اثر کمبود خواب و افزایش استرس کاهش یافته و این خود راهی برای چاقی شکمی است.

Sleepnoise - با ترک این ۶ عادت، با چاقی شکمی خداحافظی کنید

مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی:

مطالعات اخیر ارتباط بین مصرف نوشابه‌های رژیمی و دور کمر یا دور شکم بزرگ‌ تر را نشان داده‌اند. علاوه بر این مطالعه منتشرشده در ژورنال Obesityنشان می‌دهد که مصرف‌ کنندگان نوشابه ‌های رژیمی نسبت به افرادی که این نوع نوشابه‌ها را نمی‌نوشند، واجد درصد بالاتری از چاقی شکمی هستند.

cb8551d0 cf31 11e9 bc7f d477accbcd01 - با ترک این ۶ عادت، با چاقی شکمی خداحافظی کنید

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید