با رژیم جو لاغری سریع را تجربه کنید

ما در ادامه این مطلب برنامه غذایی جو را برایتان می نویسیم و طریقه گرفتن این رژیم لاغری را که در آن از جو پرک هم می توانید استفاده کنید بیان می کنیم. همراهمان باشید.

برنامه غذایی رژیم جو برای لاغری:

برای گرفتن این رژیم به طریقه زیر عمل کنید:

روز اول:

صبحانه: یک دوم لیوان جو پرک+ یک دوم لیوان شیر کم چرب+ یک قاشق سوپ خوری کشمش+ یک دوم قاشق سوپ خوری دارچین+ چای یا قهوه

میان وعده صبح: یک دوم لیوان توت فرنگی

ناهار: یک دوم لیوان جو پرک+ یک عدد موز+ یک دوم لیوان ماست کم چرب

میان وعده عصر: یک دوم لیوان آب کرفس یا هویج

شام: ۱۵۰ گرم سینه مرغ گریل شده+ سالاد+ یک دوم فنجان جو+ ژله با پودر ژله رژیمی

رژیم لاغری جو و دستورالعمل آن

روز دوم:

صبحانه: یک دوم لیوان جو+ یک دوم لیوان شیر کم چرب+ یک قاشق سوپ خوری توت خشک شده+ یک دوم قاشق سوپ خوری دارچین+ چای یا قهوه

میان وعده صبحانه: یک عدد سیب متوسط

ناهار: برای نهار روز دوم این رژیم، یک دوم لیوان جو+ یک دوم لیوان ماست کم چرب+ یک استکان توت فرنگی میل نمایید

میان وعده عصر: یک مشت بادام

شام: ۱۵۰ گرم ماهی کبابی+ یک استکان کلم بروکلی+ یک استکان آب کرفس

برنامه غذایی رژیم لاغری جو

روز سوم:

صبحانه: یک دوم لیوان جو+ یک دوم لیوان شیر کم چرب+ یک عدد موز+ یک دوم قاشق سوپ خوری وانیل+ چای یا قهوه

مبان وعده صبحانه: دو عدد کیوی

ناهار: یک دوم لیوان جو+ یک دوم لیوان شیر کم چرب+ یک چهارم استکان گردو+ یک قاشق سوپ خوری دارچین

میان وعده عصر: یک عدد سیب

شام: ۱۵۰ گرم مرغ یا بوقلمون کباب شده بدون چربی+ یک استکان کدو سبز+ یک استکان ژله رژیمی

رژیم لاغری پنج روزه جو

روز چهارم:

صبحانه: برای صبحانه روز چهارم این رژیم, یک دوم لیوان جو+ یک دوم لیوان ماست کم چرب+ یک استکان توت وحشی+ چای یا قهوه

میان وعده صبحانه: یک مشت بادام

ناهار: یک دوم لیوان جو پرک+ یک دوم لیوان شیر کم چرب+ یک دوم استکان توت فرنگی خشک شده+ یک قاشق سوپ خوری دارچین

میان وعده عصر: یک عدد موز

شام: ۱۵۰ گرم گوشت استیک بدون چربی+سه استکان سالاد+ یک عدد پرتقال

طریقه گرفتن رژیم جو

روز پنجم:

صبحانه: یک دوم لیوان جو+ یک دوم لیوان شیر کم چرب+ یک دوم استکان کشمش+ یک دوم استکان آلو خشک+ چای یا قهوه

میان وعده صبحانه: یک عدد سیب

ناهار: یک دوم لیوان جو+ یک دوم لیوان ماست کم چرب و وانیل+ یک چهارم استکان گردو

میان وعده عصر: یک قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی+ چهار شاخه کرفس

شام: سوپ مرغ بدون چربی+ دو استکان سبزیجات مخلوط+ یک دوم استکان پودینگ رژیمی

برنامه غذایی رژیم لاغری جو

خواص جو بر سلامت بدن

جو علاوه بر لاغری و کاهش وزن از فواید شگفت انگیز دیگری نیز بهره مند است که در ادامه به خواص آن بر سلامت بدن می پردازیم.

پایین آوردن فشار خون و کلسترول :

فشار خون و چربی خون بالا از بیماری های خطرناک در بین مردم هستند که اگر کنترل نشوند مشکلاتی را به همراه می آورد که یکی از فواید معجزه آسای جو کاهش فشار خون و چربی خون بالا است که با مصرف منظم آن می توانید چربی خون و فشار خون را کنترل کنید.

فواید شگفت انگیز جو

کاهش خطر ابتلا به سرطان :

جو سرشار از فیبر است که با تقویت روده ها و سیستم ایمنی بدن سبب محافظت از بدن در برابر انواع سرطان ها می شود علاوه بر جو گیاه آن نیز غنی از کلروفیل و ویتامین های B است که باعث سم زدایی بدن و از بین بردن سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد بدن می شود.

سلامت استخوان ها و دندان ها :

وجود ویتامین ها و مواد معدنی موجود در جو آن را به یک روش عالی جهت تقویت استخوان ها و دندان ها تبدیل کرده است بنابراین برای داشتن استخوان و دندان های مستحکم می توانید از جو استفاده کنید.

خواص بی نظیر جو

تقویت دستگاه ایمنی بدن :

جو دارای مقادیر فراوانی ویتامین C و مواد مغذی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و همچنین مصرف آن به صورت منظم سبب تسریع در روند بهبود زخم ها نیز می شود و همچنین از بدن در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی پیشگیری می کند

بهبود عملکرد دستگاه گوارش :

یبوست یکی از مشکلات گوارشی بسیار شایع در بین مردم است که با کمک جو می توانید این مشکل را درمان کنید زیرا، جو سرشار از فیبر است که به دفع راحت تر مدفوع کمک می کند و در نتیجه از بروز یبوست پیشگیری می کند.

رژیم جو و فواید جو بر سلامت بدن

درمان کم خونی :

بسیاری از افراد از داشتن کم خونی رنج می برند که می تواند ناشی از کمبود آهن یا ویتامین های گروه B باشد که با کمک جو می توانید از شر این بیماری خلاص شوید.

مواد معدنی موجود در جو بر اساس نیاز روزانه:

  • ۱۸ درصد از آهن
  • ۱۵ درصد از ریبوفلاوین
  • ۳ درصد از کلسیم
  • ۲۱ درصد از نیاسین
  • ۱۵ درصد از ویتامین B6
  • ۵ درصد از فولات
  • ۳۰ درصد از منیزیم
  • ۴۰ درصد از تیامین
  • ۹۰ درصد از منگنز
  • ۲۵ درصد از فسفر
  • ۱۲ درصد از پتاسیم
  • ۱۷ درصد از روی
  • ۲۳ درصد از مس
  • ۵۰ درصد از سلنیوم

با استفاده از این رژیم لاغری جو در عرض پنج روز لاغر شوید به وزن ایده آل خود برسید. همچنین می توانید به دیگر مطالب رژیم های لاغری سایت آرگا از جمله رژیم لاغری خیار و رژیم لاغری یک هفته ای سر بزنید.

منبع : آرگا

برچسب :
رژیم لاغری

دیدگاهتان را بنویسید