با کدام رژیم لاغری به تناسب اندام برسیم؟

1782 - با کدام رژیم لاغری به تناسب اندام برسیم؟

با کدام رژیم لاغری به تناسب اندام برسیم؟

با وجود هشدارهای متخصصان، آرزوی رسیدن به تناسب اندام بسیاری از آدم‌ها را به سمت رژیم‌های لاغری خاص سوق می‌دهد. سال‌هاست که رژیم‌های لاغری متفاوت و گاهی عجیب ادعای کاهش وزن در کوتاه‌ترین زمان را مطرح می‌کنند. اما آیا این رژیم ها شما را به تصویر رویایی که از خودتان دارید شبیه می‌کنند؟ روزه‌داری، حذف کربوهیدرات‌ها و بالا بردن میزان چربی، شمردن کالری‌ها یا خداحافظی با مواد قندی، کدام‌شان می‌تواند عقربه‌های ترازو را به عقب برگرداند و بر روی عدد دلخواه شما نشان دهد؟ اگر شما هم در حال سبک و سنگین کردن رژیم ۴۸ساعت روزه‌داری، رژیم روزه‌داری ۱۶ساعته یا انتخاب یک رژیم لاغری از این دست هستید، در ادامه با ما همراه باشید. ما به شما می‌گوییم که برای سالم ماندن، هرچند ساعت یک بار باید غذا بخورید.

مطلب مرتبط: ویژگی های یک رژیم لاغری اصولی برای کاهش وزن

رژیم لاغری: ابتدا باید بدانید که آیا واقعا چاق هستید؟

می‌خواهید وزن کم کنید؟ چربی‌های اضافه روی بدنتان سنگینی می‌کنند و الگوی تغذیه‌تان شما را چاق‌تر می‌کند؟ شاید هیچ‌کدام از این دلایل سبب چاقی شما نشده‌اند. شاید اصلا شما چاق نیستید و تنها فرم بدنتان با آدم‌های دیگر متفاوت است. اگر بالاتنه پهنی دارید یا اینکه استخوان‌های لگنتان پهن هستند، نمی‌توانید انتظار پوشیدن لباس سایز ۳۶ را داشته باشید و اگر استخوان‌بندی بدنتان ظریف نیست، با هیچ رژیمی شبیه مدل‌های لاغر لباس نمی‌شوید.

gain fat - با کدام رژیم لاغری به تناسب اندام برسیم؟

رژیم لاغری: افزایش تعداد وعده های غذایی درست است یا خیر؟

برخی افراد می‌گویند برای کاهش وزن، نیازی به کالری شماری نیست. کافی است حجم غذای دریافتی در هر وعده را پایین بیاورید و تعداد وعده‌هایتان را حتی تا شش وعده در روز افزایش دهید. محققان این روزها این ادعای قدیمی را رد می‌کنند و می‌گویند، شش وعده غذاخوردن در روز، حتی اگر کم‌حجم و کم‌کالری هم باشد، می‌تواند شما را چاق‌تر کند. آن‌ها می‌گویند بدن هر فرد نسبت به یک الگوی تغذیه واکنش متفاوتی نشان می‌دهد و اگر یک نفر با این روش وزن کم کرده، نمی‌توان آن را روش درستی برای همه آدم‌هایی دانست که قصد لاغرشدن دارند.

مطلب مرتبط:  کاهش وزن بدون رژیم لاغری : چگونه بدون رژیم، لاغر شویم؟

رژیم لاغری: هرچند ساعت یک بار غذا بخوریم بهتر است؟

چیزی که به آن نیاز دارید، تعیین ساعت مصرف غذا نیست. بلکه تطبیق دادن آن با سبک زندگی، شرایط و وضعیت بدنتان است. اگر شما کارمند شیفت شب یک بیمارستان هستید، قطعا تقسیم‌کردن غذایتان به وعده‌های کوچک دو یا سه ساعته کمکی به شما نمی‌کند و اگر کارتان سنگین است و جسمتان را زیاد خسته می‌کند، قطعا نمی‌توانید سراغ رژیم روزه‌داری ۱۶ساعته بروید. پس قبل از هر انتخابی، شرایط خودتان و نیازهای خاص بدنتان را در نظر بگیرید.

4a97b72900000578 5548543 image a 1 1522139865413 - با کدام رژیم لاغری به تناسب اندام برسیم؟

رژیم لاغری: کدام رژیم برای من مناسب‌تر است؟

آنچه شما برای لاغرشدن و لاغرماندن به آن نیاز دارید تغییر سبک زندگی است نه از دست دادن فوری چربی‌ها. پس رژیم‌تان را با توجه به ذائقه، شرایط و رویه اصلی زندگی‌تان انتخاب کنید. بهتر است در نظر داشته باشید که پیروی کردن از برخی رژیم‌ها مثل رژیم «کتوژنیک» هزینه زیادی به شما تحمیل می‌کند. برخی از رژیم‌های دیگر مثل رژیم سرشار از پروتئین زمان زیادی برای آشپزی از شما می‌گیرد. پس قبل از انتخاب یک برنامه غذایی، به ماه‌ها و سال‌های آینده هم توجه کنید و ببینید که این رژیم می‌تواند تا مدت‌ها سبک زندگی شما باشد یا نه!

Keto diet claims vs reality What the science says wrbm large - با کدام رژیم لاغری به تناسب اندام برسیم؟

رژیم لاغری: چرا رژیم‌گرفتن من را لاغر نمی‌کند؟

برای کاهش وزن تنها به الگوهای متفاوت تغذیه نیاز ندارید. شاید استراحت کم و خستگی زیاد دلیل کم‌نشدن وزنتان باشد. شاید استرس بر هورمون‌هایتان تاثیر می‌گذارد و نمی‌توانید لاغر شوید. شاید هم تیروئیدتان خوب کار نمی‌کند یا اینکه یک ماده غذایی خاص بیشتر از دیگران بر بدن شما تاثیر گذاشته و چاقتان می‌کند. در این صورت شمردن کالری‌ها دردی از شما دوا نمی‌کند و تا بدنتان به مدار سلامت برنگردد، نمی‌توانید با چاقی خداحافظی کنید.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم غذایی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید