برای ریکاوری بعد از ورزش شیر کاکائو بنوشید

drinking chocolate milk after exercise - برای ریکاوری بعد از ورزش شیر کاکائو بنوشید

برای ریکاوری بعد از ورزش شیر کاکائو بنوشید

بعد از انجام تمرینات سنگین ورزشی ریکاوری و بازیابی بدن از اهمیت بسیاری برخوردار است. نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که شیر کاکائو بهترین نوشیدنی برای ریکاوری بعد از ورزش می باشد. در تمرینات سنگین ورزشی زمانی که یک پارگی در بافت عضلانی ایجاد می‌شود، عضلات رشد کرده و قوی‌تر می‌شوند. در طی زمان ریکاوری و بازیابی سلولی، بدن این بافت‌ها را ترمیم کرده و رگ‌های خونی جدیدی در محل پارگی ایجاد می‌کند. بعلاوه اجزای تولید کننده انرژی در سلول‌ها سبب توسعه ظرفیت‌های کاری سلول شده و تراکم استخوان‌ها را افزایش می‌دهد اما هیچ یک از این اتفاقات مثبت رخ نخواهد داد مگر اینکه بدن استراحت مناسب و بازیابی درستی داشته باشد.

مطلب مرتبط: مواد غذایی طبیعی جایگزینی مناسب برای نوشیدنی های ورزشی

شیر کاکائو بهترین فواید خوردن شیرکاکائو بعد از ورزش - برای ریکاوری بعد از ورزش شیر کاکائو بنوشید

اکنون محققان دانشگاه تگزاس در آمریکا در جریان مطالعه‌ای متوجه شدند که بعد از یک جلسه تمرین ورزشی سنگین شیر کاکائو بهترین گزینه برای ریکاوری و بازیابی سلولی بدن محسوب می گردد. این محققان خاطر نشان کردند که شیر کاکائو بطور طبیعی دارای الکترولیت، پروتئین و ۹۰٪ آب است که همه آن‌ها به بازیابی بدن بعد از ورزش کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: پس از ورزش کردن چه باید بخوریم؟

البته این اولین مطالعه‌ای نیست که فواید شیرکاکائو را عنوان می‌کند اما با مطالعات دیگر تفاوت دارد. تفاوت این مطالعه با مطالعات قبلی در این است که این مطالعه بر روی بزرگسالان و ورزشکاران دبیرستانی و در محلی انجام شد که این افراد حدود پنج هفته در آنجا بطور منظم ورزش می‌کردند و بعد از تمرینات ورزشی شیرکاکائو می‌نوشیدند. این پژوهش نشان داد، نوجوانانی که بعد از تمرینات ورزشی شیرکاکائو می نوشیدند بطور قابل توجهی ریکاوری بهتری از نظر قدرت و عملکرد داشتند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید