بهترین جایگزین های گوشت

افرادی هستند که از گوشت های قرمز و یا ماهی و مرغ استفاده نمی کنند. این باعث می شود تا بدن آن ها بعد از مدتی دچار ضعف هایی شود. این افراد یا از انواع گوشت متنفر هستند و یا به دلایل متفاوتی از خوردن آن امتناع می کنند.

البته برای این افراد جایگزین هایی نیز وجود دارد که می تواند به آن ها کمک کند تا به بهنرین شیوه ممکن و بدون خوردن گوشت مواد مغذی بدنشان را تامین کنند.

گوشت

مواد غذایی جایگزین گوشت

1 – «آجيل» يكي از اين مواد جانشين است

مصرف گردو، پسته و بادام به جاي ماهي مي تواند امگا ۳ موردنياز بدن را تامين كند. آنها همچنين داراي حجم بالاي پروتئين و فيبر هستند كه مي تواند براي افرادي

با رژيم سبزيجات بسيار مفيد باشند.

آجیل

2 – مصرف «سويا» نيز مي توانند جانشين گوشتي خوبي براي افراد با رژيم غذايي سبزيجات باشند

سويا خواص زيادي دارد و سرشار از پروتئين مي باشد. همچنين ميزان چربي و كلسترول آن كم است و به جلوگيري از بروز سرطان هايي مانند سرطان روده،

پروستات و سرطان سينه كمك مي كند.

سویا

3 – «بلغور گندم» به دليل داشتن فيبر و سرشار بودن از پروتئين، پتاسيم و آهن از ديگر جايگزين هاي مواد گوشتي مي تواند باشد

از این ماده می توانید در غذاهایی مانند انواع سوپ استفاده کنید.

بلغور گندم

4 – «بادمجان» نيز حاوي فيبر، آنتي اكسيدان، ويتامين Bو پتاسيم بوده و در بحث بسياري از غذاهاي مورد استفاده قرار مي گيرد

بادمجان نیز البته گاهی اوقات به علت وجود آلرژی های متفاوت قابل استفاده نیست.

بادمجان

5 – «قارچ» نيز مي تواند جانشين بسيار خوبي براي گوشت باشد

قارچ ها قطور و آبدار هستند و معمولا طعم گوشت مي دهند. قارچ ها حاوي پروتئين و موادمغذي قابل توجهي هستند و ميزان كلسترول وچربي آنها كم است.

قارچ

6 – «حبوبات» از ديگر موادي هستند كه مي توان موادمغذي گوشت را در آنها جست وجو كرد

دانه هاي گياهي، نخودفرنگي، عدس و غيره همه در دسته حبوبات جاي مي گيرند و سرشار از پروتيين، اسيدفوليك، آهن، منيزيم و پتاسيم هستند.

حبوبات

منبع : افکار نیوز

دیدگاهتان را بنویسید