بهترین روغن های مخصوص پخت و پز مواد غذایی، برای مبتلایان به فشار خون بالا

cooking oil 1 - بهترین روغن های مخصوص پخت و پز مواد غذایی، برای مبتلایان به فشار خون بالا

بهترین روغن های مخصوص پخت و پز مواد غذایی، برای مبتلایان به فشار خون بالا

فشار خون بالا در صورت عدم کنترل، می تواند علاوه بر افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی، کشنده باشد. اولین قدم برای کنترل این عارضه، رژیم غذایی می باشد. انجمن قلب آمریکا اعلام کرده، افراد دارای فشار خون بالا باید از رژیم های غذایی کم چرب و کم سدیم پیروی کنند. روغن های جامد مانند کره، دارای چربی های اشباع بالایی هستند و باید از رژیم غذایی این بیماران به طور کامل حذف شود.

مطلب مرتبط: آشنایی با رژیم غذایی DASH بهترین رژیم غذایی برای کاهش فشار خون

بهترین روغن های مخصوص پخت و پز مواد غذایی، برای مبتلایان به فشار خون بالا عبارتند از:

روغن بادام زمینی

مصرف این روغن به کاهش فشار خون و کاهش خطرات ناشی از آن نظیر  بیماری های قلبی کمک می کند. در منابع متعددی از روغن بادام زمینی به یک عامل مناسب برای کاهش وزن یاد می‌ شود که این موضوع می‌ تواند به دلیل وجود چربی‌ های غیر اشباع باشد. این روغن برای تمام مواد غذایی و برای پخت و پز مناسب است.

peanut oil substitute 1000x510 1 - بهترین روغن های مخصوص پخت و پز مواد غذایی، برای مبتلایان به فشار خون بالا

روغن کلزا

این روغن، کمترین میزان چربی های اشباع را دارد و مصرف آن باعث حفظ سلامت قلب می شود. روغن کلزا دارای 7 درصد چربی های اشباع و مقادیر زیادی چربی های اشباع نشده است. یکی از مزایای روغن کلزا این ا ست که استفاده از این روغن در پخت و پز، تغییری در رنگ و مزه غذا ایجاد نمی کند.

L0yO5 660x330 - بهترین روغن های مخصوص پخت و پز مواد غذایی، برای مبتلایان به فشار خون بالا

روغن سویا

این روغن دارای 61 درصد چربی های اشباع نشده و 13 درصد چربی اشباع است. به همین دلیل روغن مناسبی برای مبتلایان به فشار خون بالا محسوب می شود. فرم مایع روغن سویا از فرم جامد آن سالم تر است. فرم های جامد، حاوی چربی های ناسالم هستند. روغن سویا برای پخت سبزیجات با دمای کم، بسیار مناسب است.

soybean 1 768x576 - بهترین روغن های مخصوص پخت و پز مواد غذایی، برای مبتلایان به فشار خون بالا

روغن زیتون

روغن زیتون 74 درصد چربی اشباع نشده دارد. مصرف این روغن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. سعی کنید از روغن زیتون بکر و کمتر فراوری شده استفاده کنید زیرا ویتامین E بیشتری دارد و برای حفظ سلامت قلب و پوست مفید است.

AN257 Pouring Olive Oil 732x549 thumb - بهترین روغن های مخصوص پخت و پز مواد غذایی، برای مبتلایان به فشار خون بالا

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان در مقایسه با دیگر روغن های گیاهی بالاترین میزان ویتامینE  را دارد. این ویتامین نقش مهمی در کاهش فشار خون و مدیریت هورمون ها دارد. هر قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان دارای 5.6 میلی گرم ویتامین E  است. روزانه می توانید 15 میلی گرم روغن آفتابگردان وارد رژیم غذایی خود کنید.

crudesunfloweroil - بهترین روغن های مخصوص پخت و پز مواد غذایی، برای مبتلایان به فشار خون بالا

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید