بهترین متخصص تغذیه

بهترین متخصص تغذیه

تغذیه یکی از مهم ترین عوامل در داشتن جسم و روان سالم محسوب می شود اما از آن جا که همه افراد دانش کافی در خصوص تغذیه سالم را ندارند به آن ها توصیه می شود که به بهترین متخصص تغذیه مراجعه کنند.

متخصص تغذیه فردی است که در حوزه تغذیه دانش کافی را داشته و با توجه به وزن ، قد و شرایط جسمی و روانی فرد بهترین برنامه غذایی را تهیه کرده و به او می دهد.

بهترین متخصص تغذیهبهترین متخصص تغذیه چگونه به مراجعین خود کمک می کند؟

  • زمانی که فرد به مشاوره تغذیه مراجعه می نماید درباره نحوه تغذیه و فعالیت های بدنی او سوالاتی را می پرشد.
  • همچنی درباره سوابق بیماری و سبک زندگی روزانه او ابتدا اطلاعاتی را کسب می کند.
  • پس از آن برای اینکه فرد بتواند جسم و روان سالم داشته باشد و مواد مغذی به طور یکسان و به اندازه کافی به بدن برسد برنامه غذایی مناسب فرد تهیه می کند.
  • به این نکته توجه داشته باشید که برنامه تغذیه مخصوص خود فرد و با توجه به اطلاعاتی که او در اختیار متخصص تغذیه قرار داده است تهیه شده است.

ویزیت متخصص تغذیه در منزل

در برخی از مواقع بیمار به دلیل مشکلاتی که دارد نمی تواند به صورت حضوری به بهترین متخصص تغذیه مراجعه کند به همین علت می تواند از مشاوره تغذیه در منزل استفاده کند.

شما با تماس و درخواست از مشاوره تغذیه او برای معاینه وضعیت شما به منزل تان مراجعه کرده و رژیم درمانی مناسبی را برای تان تهیه می کند.

رژیم اینترنتی

پس از اینکه متخصص مورد نظر را انتخاب کردید در صورتی که زمان برای مراجعه حضوری ندارید می توانید به وب سایت او مراجعه کرده و از طریق بخش در خواست رژیم اینترنتی اطلاعات خود را ثبت نموده و پس از چند روز رژیم غذایی خود را دریافت کنید.

برنامه غذایی که توسط دکتر مهدی شادنوش تهیه شده و به افراد ارائه می شود کاملا تضمینی است.

آیا رژیم غذایی باعث گشنگی می شود؟

یکی از باورهای غلط در میان مردم این است که فکر می کنند رژیم غذایی به معنای کم خوردن غذا است و به همین علت احساس گشنگی می کنند، در حالی که چنین نبوده و رژیم غذایی در اصل تنظیم برنامه غذایی با توجه به میزان کالری و نیاز بدن تهیه می شود و فرد علاوه بر وعده های غذایی اصلی دارای ۳ میان وعده نیز می باشد، پس احساس گشنگی یا ضعف در طول رعایت رژیم غذایی نمی کند.

بهترین متخصص تغذیهانواع رژیم درمانی

بهترین متخصص تغذیه برای گروهای سنی مختلف برنامه غذایی تهیه کرده و در اختیار آن ها قرار می دهد.

انواع رژیم های غذایی که یک متخصص تغذیه می تواند تهیه کند عبارتند از :

  • رژیم کنترل وزن
  • رژیم لاغری یا کاهش وزن
  • رژیم چاقی یا افزایش وزن
  • رژیم تثبیت جهت ثابت نگه داشتن وزن
  • رژیم غذایی مخصوص کودکان ، نوجوانان ، جوانان ، میانسالان
  • رژیم غذایی مخصوص دوران بارداری
  • رژیم غذایی مخصوص دوران شیردهی
  • رژیم های درمانی مخصوص افراد مبتلا به دیابت ، بیمارن قلبی و عروقی ، افراد مبتلا به پوکی استخوان و غیره

درباره انواع رژیم غذایی مقالاتی تهیه شده و در وب سایت موجود است که می توانید با مراجعه به آن ها اطلاعات جامعی را به دست آورید. و در صورت داشتن سوال از طریق وب سایت یا صفحه اینستاگرام دکتر مهدی شادنوش سوالات خود را پرسیده و پاسخ آن را دریافت کنید.

هزینه بهترین متخصص تغذیه چقدر می باشد؟

هزینه رژیم درمانی توسط یک متخصص خوب و با تجربه به عواملی همچون نوع رژیم ، طول درمان و جلسات مشاوره و غیره تعیین می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که حتما برای مشاوره و رژیم درمانی به هر متخصص تغذیه ای مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

رژیم غذایی کبد چرب

کبد اولین قسمتی است که خون بعد از طی نمودن مسیر گوارش ، به آن جا رفته و پروتئین و چربی های لازم را تولید می کند. اما در صورت نداشتن رژیم غذایی درست و سالم ، کبد چرب خواهد شد و تبعاتی برای فرد به همراه خواهد داشت. در ادامه به برخی از مواد غذایی مناسب برای کبد چرب اشاره خواهیم کرد.

بهترین متخصص تغذیهامگا ۳

مصرف مواد غذایی حاوی امگا ۳ ، برای افرادی که کبد چرب دارند مفید بوده و استفاده روزانه یک گرم از روغن ماهی در درمان این بیماری موثر است. از مواد غذایی که سرشار از امگا ۳ هستند می توان به ماهی های چرب همچون سالمون ، ساردین ، خال مخالی ، هالیبوت یا تن ماهی اشاره کرد. همچنین گوشت دام هایی که علف خوار هستند در مقایسه با دام هایی که ذرت می خورند از امگا ۳ بیشتری برخوردار است. از منابع گیاهی امگا ۳ نیز می توان به گردو ، بذر کتان ، شاهدانه و روغن زیتون اشاره نمود.

در واقع امگا ۳ در کم شدن التهاب نقش بسزایی داشته و برای درمان کبد چرب بسیار موثر است.

کاهش مصرف چربی های اشباع و ترانس

چربی ها تاثیر مستقیم بر سلامت کبد دارند بنابراین همه افراد باید به منظور جلوگیری از چرب شدن کبد، در رژیم غذایی خود مصرف چربی ها را به حداقل برسانند. گوشت حیوانات، لبنیات و غذا های فرآوری شده سرشار از چربی هستند.

کاهش قند و فروکتوز

مصرف بیش از حد کربوهیدرات ، قند و فروکتوز می توانند منجر به چرب شدن کبد شوند. شهد ذرت از اصلی ترین منابع فروکتوز بوده که در نوشیدنی های گاز دار ، نان ها ، غلات صبحانه ، غذا های منجمد ، سس ها ، چاشنی ها و برخی از آب میوه های بسته بندی شده وجود دارد.

بهترین متخصص تغذیهبرنامه غذایی لاغری

  • افرادی که دچار اضافه وزن هستند باید بدانند که داشتن رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش منظم به کاهش وزنشان کمک بسیاری می کند. توجه داشته باشید که یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن الزاما حذف برخی گروه های غذایی نیست. در مقابل باید بدانید که بدن در هر حالتی به همه گروه های غذایی نیاز دارد. بنابراین باید به اندازه مناسب از همه مواد غذایی مصرف کنید.
  • عادت های غذایی خود را تغییر دهید و چندان خود را درگیر عدد ترازو نکنید.
  • حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی ممنوع! زمانی که کروهیدرات را از برنامه غذایی خود حذف می کنید ، ممکن است در ابتدا با کاهش وزن مواجه شوید اما این کاهش وزن پایدار نیست. زمانی که شما این گروه غذایی را حذف می کنید با تبعاتی همچون خستگی ، سستی ، بدخلقی و زودرنجی مواجه خواهید شد. همچنین به محض اینکه به روال غذا خوردن عادی بازگردید، مجددا وزنتان بالا خواهد رفت.
  • توصیه می شود به جای حذف کامل کربوهیدرات ، مدل های سالم آن را مصرف کنید. به عنوان مثال می توانید از نان سبوسدار ، برنج قهوه ای و پاستا سبوس دار مصرف کنید که سرشار از فیبر بوده و حاوی ویتامین و مواد معدنی نیز هستند.
  • ورزش کنید! حتما در کنار رژیم غذایی مناسب ، ورزش هم انجام دهید. در واقع این دو مکمل یکدیگر هستند و سوخت و ساز سالمی برای بدن فراهم می کنند.
  • از حذف کامل چربی ها خودداری نمایید. برای سوزاندن چربی ها ، منبع مناسبی لازم است. بدین منظور می توانید از چربی موجود در آجیل ها، دانه ، کره بادام زمینی و روغن زیتون استفاده نمایید. مصرف این چربی ها در سلامتی بدن موثر هستند و به سیری زودتر شما کمک خواهند کرد. همچنین به جذب ویتامین و مواد معدنی بدن نیز کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید