بهترین مکمل های افزایش دهنده وزن

راهکار اصلی برای افزایش وزن، غذا و تمرینات قدرتی است. اما اضافه کردن برخی از مکمل ها به رژیم غذایی شما، می تواند افزایش وزن را کمی ساده تر کند. بعضی از این مکمل ها برای ریکاوری بعد از تمرین مناسب هستند و بعضی به شما کمک می کنند با شدت بیشتری تمرین کنید، در حالیکه برخی دیگر به دریافت کالری بیشتر برای افزایش وزن کمک می کنند.

پروتئین

اگر شما برای افزایش توده عضلانی برنامه دارید و از یک رژیم غذایی پیروی می کنید که یک شیکر پروتئین در آن قرار ندارد، خوب، باید گفت امیدواریم که موفق باشید. بارها و بارها در تحقیقات بسیاری این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج آنها تاثیر مکمل های پروتئینی به همراه تمرینات قدرتی را بر کاهش توده چربی و افزایش توده عضلانی نشان داده اند. براساس یک معیار علمی شما می توانید تقریبا 8/0 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدنتان در روز به همراه غذا و یا به تنهایی میل کنید، اما برای اندازه گیری راحتتر می توانید تقریبا یک تا دو قاشق پروتئین در طول برنامه تان استفاده کنید.

دکتر داگلاس کالمن پیشنهاد می کند که: پودرها و نوشیدنی مکمل را به عنوان تسهیل کننده برای رسیدن به هدف در نظر بگیرید. اگر بعد از تمرین تنها راه دریافت پروتئین که در دسترس دارید یک شیکر است، آن را فراموش نکنید. اگر در دوره ی افزایش وزن هستید و در موقعیتی قرار دارید که به وعده غذایی دسترسی ندارید حتما یک شیکر به همراه خود داشته باشید.

گینر

مکمل های گینر اغلب با پروتئین، کربوهیدرات و حتی چربی بارگیری می شوند، بنابراین شما می توانید کالری خود را به سرعت افزایش دهید. با مصرف برخی محصولات در هر وعده بیش از 1000 کالری دریافت می کنید.

کراتین

کراتین باعث بهبود عملکرد شما در باشگاه خواهد شد، همچنین بارها و بارها نتایج تحقیقات تاثیر مثبت کراتین را بر افزایش قدرت و توده عضلات نشان داده اند. کراتین همچنین باعث احتباس آب در سلول عضلات می شود که کمی عضلات را بزرگتر و سنگین تر می کند. در هر روز یک بار به میزان 10-5 گرم می توان از مکمل کراتین مصرف کرد. برای زمان مصرف محدودیتی وجود ندارد.

مکمل های کربوهیدرات

بیشترین کالری که می توانید در رژیم غذایی خود داشته باشید مربوط به کربوهیدراتها هستند. اگر هنوز قبل و بعد از تمرینات مکمل پروتئین می خورید و یا حین تمرین مکمل BCAA می خورید، یک کربوهیدرات زود جذب مثل دکستروز به آن اضافه کنید. این به شما کمک می کند که سخت تر تمرین کنید، بدن شما ترجیح می دهد در حین تمرینات سخت، از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده کند.

ZMA

اگر می خواهید عضلاتتان رشد کنند، باید در زمان ریکاوری بعد از تمرین از این مکمل استفاده کنید. ZMA یکی از مکمل های پیشرو برای بازیابی و ترمیم عضلات در هنگام شب است. ترکیبی از زینک، منیزیم و ویتامین B6 که برای بازسازی عضلات بهتر است قبل از رفتن به رختخواب مصرف شود.

مکمل های قبل از تمرین

مکمل های قبل از تمرین برای یک چیز خوب هستند: به شما کمک می کنند در جلسات تمرینی نهایت استفاده را از تمرین ببرید. این مکمل ها حاوی مواد تشکیل دهنده وازودیلاتورها (گشادکننده عروق) هستند که به شما کمک می کنند که پمپ عضلانی را به حداکثر برسانید. به یاد داشته باشید که این موضع یکی از اصلی ترین عوامل در رشد عضلات است و همچنین در طول تمرین به حفظ انرژی و قدرت کمک می کند.

اما اگر می خواهید در رابطه با این مکملها و دوز مصرف آنها بیشتر آشنا شوید، حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. فراموش نکنید مکمل باید متناسب با شرایط و نیاز شما تجویز شودمنبع: bodybuilding.com

دیدگاهتان را بنویسید