بهترین مکمل ها جهت استفاده در رژیم کتوژنیک

در مقاله آیا رژیم کتوژنیک در کاهش وزن موثر است، به بررسی رژیم کتوژنیک و اثرات آن در کاهش وزن پرداخته شد.

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی محبوب جهت کاهش وزن و سلامت عمومی می باشد که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

رژیم کتوژنیک، که معمولا افراد آن را رژیم کتو می نامند، بر روی غذاهای پرچرب متمرکز بوده و کربوهیدرات محدودی را شامل می شود.

هر رژیم، مزایا و معایب خاص خود را دارد. در رژیم کتو، حتی اگر فرد طیف متنوعی از غذاهای سالم و مجاز را مصرف کند، باز هم ممکن است پس از مدتی متوجه علائم کمبود برخی ترکیبات مغذی شود.

در این مقاله به بررسی بهترین مکمل های غذایی پرداخته می شود که افراد دارای این رژیم جهت جلوگیری از کمبود مواد مغذی در بدن، کاهش عوارض جانبی و کمک به وفق دادن بدن با رژیم کتو و یا ماندن در حالت کتوزیس، باید از آنها استفاده نمایند.

اگر دارای رژیم کتو می باشید و یا قصد دارید که وارد رژیم کتو شوید اما نمی دانید چه مکمل هایی برای شما مناسب است و چه مزایایی را در جهت سلامت بدن شما ایفا می کند، با ما همراه باشید.

 

مکمل های کتویی

 

مکمل های مناسب در رژیم کتو کدامند؟

مطمئنا وقتی شروع به رژیم کتو می کنید، از بایدها و نبایدهای لازم در ارتباط با مواد غذایی مصرفی، اطلاعات مناسبی دارید. در این رژیم باید مواد غذایی مصرف شود که بدن شما را در مرحله کتوز نگه دارد.

اما در نظر داشته باشید که استفاده از مکمل ها نیز بسیار مهم است، مصرف آنها می تواند تفاوت های زیادی را هنگامی که رژیم کتو دارید، ایجاد نماید.

استفاده از این مکمل ها همیشه و 100% لازم نیستند، اما اضافه نمودن برخی از آنها، می تواند سبب به حداکثر رساندن نتایج بواسطه سرعت بخشی در کاهش وزن و چربی گردد. همچنین استفاده از آنها سبب تقویت سطوح انرژی فرد شده و حسی خوشایند را در او ایجاد می نماید.

مکمل های کتو

در ادامه، برخی از مکمل هایی که مزایای متعددی در بر دارند معرفی می شوند:

1- روغن ماهی:

ماهی چرب و روغن ماهی، یکی از بهترین غذاهای مصرفی جهت ماندن در شرایط کتوزیس می باشند.

آنها سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 بوده که یکی از بهترین ضد التهابات طبیعی می باشند.

همچنین سبب جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و امراض مزمن می گردند، همانند بیماری کاردیوواسکولار (قلبی و عروقی) و آرتریت.

براساس اعلام یکی از منابع معتبر، در میان افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی می کردند، در افرادی که مقادیر بالاتر امگا 3 مصرف می نمودند، تاثیرات مثبتی بر روی انسولین، تری گلیسرید و سطوح التهابات مشاهده گردید.

شما می توانید از مکمل فیش اویل استفاده نمایید.

پیشنهاد مکمل:  کپسول فیش اویل میسون نچرال

توجه:

* مکمل های امگا 3 موجود در بازار، در دوز و منشاء متفاوت می باشند؛ برخی از آنها برگرفته از روغن ماهی، روغن کریل، جلبک، تخم کتان و … می باشند.

* افرادی که داروهایی مصرف می کنند که بر روی لخته شدن خون تاثیر می گذارد، همانند رقیق کننده های خون، پیش از استفاده از مکمل های حاوی امگا 3، با پزشک خود مشورت نمایند.

* افرادی که به ماهی و یا صدف حساسیت دارند، از مکمل های حاوی روغن ماهی و سایر مواد تشکیل دهنده ماهی اجتناب نمایند.

جهت کسب اطلاعات علمی بیشتر در رابطه با فیش اویل، مقاله اهمیت مصرف امگا 3 و کپسول فیش اویل میسون نچرال را مطالعه نمایید.

 

2- کراتین:

چه در رژیم کتو باشید و یا نباشید، کراتین، مکملی عالی جهت استفاده است.

کراتین یک اسیدآمینه است که نقش مهمی را در تولید انرژی و انقباضات عضلانی ایفا نموده و عاملی موثر در ساخت توده عضلانی لاغر می باشد، بنابراین جای تعجبی ندارد که نه تنها مورد علاقه بدنسازان جهت مصرف بوده، بلکه در رژیم های غذایی کتو نیز موثر است.

بدن انسان، بطور طبیعی کراتین را تولید می کند، اما با افزایش سن، توانایی بدن در تولید کراتین کاهش می یابد.

پیشنهاد مکمل: پودر کراتین مونوهیدرات پی ان سی

جهت کسب اطلاعات علمی، مقاله  تاثیر کراتین و بررسی پودر کراتین مونوهیدرات پی ان سی را مطالعه نمایید.

 

3- الکترولیت ها:

با وفق شدن بدن با رژیم کتو، کلیه ها ممکن است آب بیشتری دفع نمایند. این افزایش دفع سبب از بین رفتن الکترولیت های حیاتی بدن (منیزیم، فسفر، پتاسیم، کلراید، سدیم) می گردد.

به زبان ساده می توان گفت، هنگامی که میزان کربوهیدرات مصرفی کاهش می یابد، تعداد الکترولیت های دریافتی بدن نیز به شدت افت می کند. مصرف ترکیبی حاوی کلسیم، سدیم، منیزیم و پتاسیم می تواند حسی خوشایند در بدن را ایجاد نماید. مصرف مکمل الکترولیت می تواند به تعادل سطح این مواد معدنی کمک نماید.

همچنین این ترکیب الکترولیتی می تواند از آنفولانزای کتویی که ممکن است برخی افراد هنگام تغییر رژیم غذایی خود به رژیم لو کرب، تجربه نمایند، پیشگیری کند.

مکمل های الکترولیت از نظر مواد معدنی متفاوت می باشند. بنابراین مهم است پیش از انتخاب و مصرف، برچسب اطلاعات دارویی محصول به دقت بررسی شود.

توجه: یک مکمل کتویی مناسب نباید حاوی قند و یا ترکیبات شیرین کننده باشد.

از طرف دیگر، ممکن است فردی بخواهد طرق زیر را جهت دریافت سه الکترولیت اتخاذ نماید:

– روزانه از یک مکمل منیزیم استفاده شود.

– افزودن نمک اضافی به رژیم غذایی و یا مصرف آب گوشت گاو و یا مرغ بصورت روزانه

– خوردن روزانه غذاهای سرشار از پتاسیم مجاز همانند آووکادو یا اسفناج پخته شده.

* آنفولانزای کتویی: برخی افراد که این رژیم را شروع می کننده ممکن است عوارض ناشی از رژیم کتویی را تجربه نمایند که اصطلاحا آنفولانزای کتویی نامیده می شود.

عوارضی همانند سردرد، خستگی، مشکل خواب، یبوست، حالت تهوع، سرگیجه، گرفتگی یا درد معده

پیشنهاد مکمل: قرص منیزیم 250 میلی گرم سنتری

4- ویتامین D:

تخمین زده می شود که بالغ بر 1 میلیارد نفر در سراسر جهان دچار کمبود ویتامین D می باشند. ویتامین D در برخی مواد غذایی از جمله زرده تخم مرغ، روغن ماهی و قارچ ها یافت می شوند؛ اما بهترین راه جهت اطمینان از دریافت کافی آن، از یک مکمل ویتامین D بصورت روزانه استفاده نمایید.

ویتامین D، در جذب الکترولیت مصرفی موثر می باشد، بنابراین، این ویتامین قطعا مکملی هوشمند برای شروع است.

جهت کسب اطلاعات علمی بیشتر مقاله اهمیت مصرف ویتامین D3 و قرص ویتامین D3 هلث اید را مطالعه نمایید.

پیشنهاد مکمل: قرص ویتامین D3 هلث اید

5- کورکومین

کورکومین ترکیب فعال ادویه زردچوبه است، اما بدلیل اینکه محتوی کورکومین در زردچوبه بالا نیست، مکمل آن، بهترین انتخاب جهت اطمینان از دریافت مقادیر کافی در رژیم غذاییتان بوده که دارای مزایای سلامتی برای بدن می باشد.

کورکومین نه تنها مکملی عالی جهت مصرف در رژیم کتویی می باشد، بلکه یک ترکیب فوق العاده جهت دریافت مزایای سلامتی بسیار است.

کورکومین همچنین می تواند سبب پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها گردد، از سرطان های مختلف گرفته تا آلزامیر و حتی افسردگی.

علاوه براین، کورکومین دارای خواص ضدالتهابی کاملا قدرتمند می باشد، همچنین مصرف آن در هنگام رژیم کتو، سبب کمک به تثبیت قند خون می گردد.

پیشنهاد مکمل: کپسول سینا کوکورمین

سخن آخر:

طیف وسیعی از مکمل ها، می توانند با بهبود تاثیرات رژیم غذایی به جلوگیری از کمبود مواد مغذی و کاهش برخی عوارض جانبی کاهش کربوهیدرات ها، کمک نماید.

رژیم کتو برای بسیاری از افراد دارای فواید سلامتی می باشد، اما ممکن است برای همه بدون خطر یا پایدار نباشد.

افرادی که مبتلا به دیابت یا سایر شرایط بهداشتی می باشند، باید پیش از انجام هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود، با پزشک معالج مشورت نمایند.

 

 

 

۱ » ۲ » ۳ » ۴ » ۵ به این مقاله امتیاز میدم !

[کل: 5 میانگین: 4.2]

دیدگاهتان را بنویسید