بهترین گزینه های غذایی برای پیشگیری از بزرگی پروستات

مفید برای سرطان 660x330 - بهترین گزینه های غذایی برای پیشگیری از بزرگی پروستات

بهترین گزینه های غذایی برای پیشگیری از بزرگی پروستات

اگرچه در سنین سالمندی، 95 درصد از مردان با عارضه بزرگی پروستات مواجه می شوند، خبر خوب این است که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند پروستات را سالم نگه دارد و خطر ابتلا به بزرگی پروستات خوش خیم را کاهش دهد. از آنجا که اضافه وزن یکی از عوامل خطر برای ابتلا به این عارضه است، انتخاب مواد غذایی مغذی یک راه عالی برای کاهش وزن محسوب می شود:

مطلب مرتبط: مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

دانه های کنجد:

این دانه ها سرشار از روی می باشد؛ این ماده معدنی برای سلامت پروستات ضروری است. مردان با هیپرپلازی خوش خیم پروستات و یا حتی سرطان پروستات سطوح پایین تر روی را در بدن خود دارند. روی در مواد غذایی مانند لوبیا، دانه کدو تنبل، گوشت ماکیان و گوساله، بادام، و آووکادو وجود دارد. مکمل های این ماده معدنی هم در دسترس می باشد.

مطلب مرتبط: نقش روی در سلامت بدن و عوارض ناشی از کمبود روی

2320753 - بهترین گزینه های غذایی برای پیشگیری از بزرگی پروستات

ماهی سالمون:

این نوع ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی، سرطان و آرتریت روماتوئید مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین به سنتز پروستاگلاندین کمک می کنند. کمبود این اسیدهای چرب موجب مشکلات پروستات می شود. اگر شما تمایل به مصرف ماهی ندارید، می توانید مکمل های امگا 3 یا محصولات غذایی مانند گردو، دانه کتان، روغن کانولا و لوبیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

125986 - بهترین گزینه های غذایی برای پیشگیری از بزرگی پروستات

سویا:

نتایج یک مطالعه، نشان می دهد که مردان آسیایی نسبت به مردان غربی کمتر دچار هیپرپلازی خوش خیم پروستات می شوند به این دلیل که بیشتر سویا می خورند. ایزوفلاون موجود در سویا با خطر کمتر ابتلا به بزرگی پروستات در ارتباط است. خوردن بیشتر سویا حتی به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نیز کمک می کند.

35 1 - بهترین گزینه های غذایی برای پیشگیری از بزرگی پروستات

فلفل دلمه ای:

ویتامین C یک نوع آنتی اکسیدان است که نقش مهمی در مبارزه با هیپرپلازی پروستات دارد. به گفته محققان کلینیک مایو، ویتامین C موجود در سبزیجات سبب کاهش خطر ابتلا به بزرگی پروستات می شود. فلفل دلمه ای در میان سبزیجات بیش از همه دارای ویتامین C است و هر فنجان از این فلفل 195 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می کند. دیگر سبزیجات دارای این ویتامین شامل کلم بروکلی، گل کلم و کلم پیچ است.

AndroidOnlineNewsImage 17 - بهترین گزینه های غذایی برای پیشگیری از بزرگی پروستات

گوجه فرنگی:

سرشار از لیکوپن است؛ کاروتنوئیدی که سبب ایجاد رنگ قرمز در گوجه فرنگی می شود. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. همچنین مردان مبتلا به هیپرپلازی پروستات می توانند شاهد بهبود علائم با مصرف گوجه فرنگی باشند. شما می توانید از منابع دیگر دارای لیکوپن مانند هندوانه، زردآلو، گریپ فروت و پاپایا نیز استفاده کنید.

مطلب مرتبط:  بهبود کیفیت اسپرم با مصرف گوجه فرنگی

IMG 9766 - بهترین گزینه های غذایی برای پیشگیری از بزرگی پروستات

آووکادو:

آووکادو غنی از بتا سیتواسترول است؛ یک استرول گیاهی که سبب کاهش علائم مرتبط با هیپرپلازی پروستات می شود. مردانی که مکمل های بتاسیتواسترول را دریافت می کنند شاهد کاهش علائم بزرگی پروستات هستند. بتا سیتواسترول همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب و درد کمک می کند. بتاسیتواسترول در دانه کدو تنبل، جوانه گندم، سویا و گردو نیز یافت می شود.

مطلب مرتبط: آووکادو میوه استوایی سرشار از خاصیت برای حفظ سلامتی بدن

9 392 - بهترین گزینه های غذایی برای پیشگیری از بزرگی پروستات

سبزیجات:

مصرف سبزیجات بیشتر به کاهش خطر ابتلا به هیپرپلازی پروستات کمک می کند. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان ها برای کاهش خطر ابتلا به انواع مشکلات پروستات هستند. مصرف مداوم پیاز و سیر نیز خطر ابتلا به هیپرپلازی را کاهش می دهد.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید