تغذیه برای ريکاوری سريع بعد از ورزش

اگر خواهان اين هستيد که بعد از تمرين سنگين و سخت يک ريکاوری سريع و عالی را تجربه کنيد تغذیه برای ريکاوری سريع را دنبال کنید. اين 5 مورد علاوه به کمک به ريکاوری شما مقدار مناسبی از مواد مغذی را نيز به بدنتان گسيل خواهند کرد يادتان باشد که اين غذاها برای شما قدرت به ارمغان خواهند آورد.

تغذیه برای ريکاوری سريع

آجيل و مغزها

منبع بسيار مناسبی از مواد مغذی و پروتئين های گياهی هستند که سرشار از چربی نيز می باشند. اين چربي ها برای بدن بسيار مفيد است و در حين تمرين کمک شايانی به بدن فرد خواهد کرد. اگر آجيل و مغذها را در رژيم خود جای دهيد مطمئناً جذب ريز مغذي ها و چربي های مفيد را بالا برده‌ايد ولی بهتر است که از انواع بو داده و نمکين آن استفاده نکنيد از انواع بادام، گردو، فندق و پسته استفاده کنيد .آن ها را می توانيد مخلوط کنيد بخوريد و لذت ببريد.

گوشت قرمز بدون چربی

گوشت قرمز می‌توانید بسیار سودمند باشد مخصوصاً زمانی که بدن شما سعی می‌کند که خودش را هر چه زودتر و بهتر ریکاوری کند. چرا که گوشت قرمز سرشار از پروتئین است ولی یادتان باشد،  که گوشت حاوی مقدار زیادی چربی است بنابراین باید هنگام انتخاب نوع گوشت مصرفی دقت کافی داشته و از انواع بدون چربی آن تهیه کنید.

البته این تعریف‌ها نمی‌تواند بهانه‌ای باشد که هر شب استیک بخورید اما یادتان باشد که خوردن استیک گوساله آن هم بصورت کبابی بسیار سودمند چرا که حاوی آهن و ویتامین ب است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یک منبع بسیار عالی از پروتئین و تغذیه برای ريکاوری سريع است که باید قسمتی از هر رژیم غذایی باشد، مخصوصاً اگر بجای خرید انواع پرورشی آن از انواع آزاد آن بخرید.

یک منبع عالی از امگا ۳ را به رژیم غذایی خود اضافه کرده‌اید. پروتئین و چربی انواع ماهی‌های سالمون آزاد به راحتی و بسیار بهتر از هر غذای دیگری جذب شده و به شما در ریکاوری و ساخت عضلات کمک شایانی خواهد کرد.

حبوبات

علاوه بر داشتن مقدار قابل توجهی از پروتئین گیاهی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات دیر جذب نیز هستند. فیبر حبوبات برای سلامتی شما بسیار سودمند است در حالی که اکثر رژیم‌ها فاقد مقدار مناسبی از فیبر هستند. افزودن حبوبات به رژیم می‌تواند این مشکل را رفع کند همچنین خوردن حبوبات می‌تواند انرژی شما را در طول تمرین بیشتر کرده و تمرین سنگین‌تر و بهتری را برایتان به ارمغان بیاورد.

صدف

بله صدف می‌تواند جزو تغذیه برای ريکاوری سريع باشد و  کمک شایانی به عضلات شما در جهت ریکاوری شدن کند. صدف و دیگر غذاهای دریایی حاوی مقدار زیادی از مینرال‌های لازم برای بدن هستند.

البته در کنار این مینرال‌ها مقدار قابل توجهی از پروتئین نیز وجود دارد و از همه این‌ها گذشته اسیدهای چرب ضروری نیز در غذاهای دریایی موجود است که می‌توانند فوائد زیادی برای بدنتان داشته باشد.

نکته پایانی و حائز یادآوری این است که پروتئین موجود در تمام این غذاها در جهت ریکاوری عضلات شما بسیار مناسب است و به تعادل رژیم‌تان بسیار کمک می‌کند.

مترجم: علی بخشی مربی و داور ملی پرورش اندام و پاورلیفتینگ



کتاب بدنسازی بدون وزنه


دیدگاهتان را بنویسید