تغذیه سالمندان: سالمندان پروتئین کافی مصرف کنند

27413 - تغذیه سالمندان: سالمندان پروتئین کافی مصرف کنند

تغذیه سالمندان: سالمندان پروتئین کافی مصرف کنند

مطالعات اخیر محققان دانشگاه شفیلد انگلیس نشان می‌دهد، بیش از نیمی از سالمندان پروتئین کافی مصرف نمی‌کنند.

مصرف پروتئین کافی برای بهبود عملکرد اکثر ارگان‌های بدن به خصوص عضلات ضروری می باشد. به مرور زمان و با افزایش سن، از حجم و قدرت عضلات کاسته می شود. استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه‌های بدن سالم است. با تضعیف عضلات، اندام‌های داخلی بدن و به ویژه استخوان‌ها آسیب‌پذیر می‌شوند. محققان به سالمندان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از کاهش حجم و قدرت عضلات، پروتئین‌های گیاهی و حیوانی مصرف کنند.

مطلب مرتبط: تغذیه سالمندان : غذاهایی که بعد از 50 سالگی باید به رژیم غذایی خود بیفزایید

استفاده از پروتئین حیوانی به دلیل چربی  بالا و افزایش اوره، محدودیت دارد و استفاده از گوشت سفید توصیه شده است. اما استفاده از پروتئین های گیاهی هیچ محدودیتی ندارد.

افراد میانسال برای تحریک سنتز پروتئین عضلات باید در هر وعده غذایی حدود ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین مصرف کنند. متخصصان و سازمان‌های بین‌المللی مصرف ۱.۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را در روز پیشنهاد می‌کنند؛ در حالی که افراد سالمند معمولا کمتر از این میزان مصرف می‌کنند.

307827 956 - تغذیه سالمندان: سالمندان پروتئین کافی مصرف کنند

مطلب مرتبط: تغذیه سالمندان – مصرف کدام غذاها برای سالمندان دشوار است؟

معمولا توده عضلانی پس از ۵۰ سالگی، حدود ۱.۵ درصد در سال کاهش می یابد. این میزان پس از ۶۰ سالگی به ۳ درصد در سال می‌رسد. شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ و ماهی، آجیل، سویا و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید