تغذیه ماه اول بارداری

غذا هایی که در بارداری نباید مصرف شود

در طول دوران بارداری شما ممکن است میل به غذاهایی داشته باشید که برای شما مفید نباشد، در ادامه مطلب غذاهایی که نباید در تغذیه ماه اول بارداری و یا در ادامه بارداری مصرف شود را برای شما بیان میکنیم.

  • پنیر منبع بسیار خوبی از کلسیم است اما در تغذیه دوران بارداری باید مراقب این مسئله باشید که پنیری که مصرف میکنید باید از نظر بهداشتی کاملا سالم و مطمئن باشد، از مصرف پنیر های غیر سالم و غیر بهداشتی در بارداری خودداری کنید زیرا ممکن است آلودگی به باکتری لیستریا موجود در پنیر های غیر بهداشتی به سلامت جنین شما آسیب جدی وارد کند.
  • تخم مرغ خام و نیم پز ممکن است جاوی باکتری سالمونلا باشد و نباید در تغذیه دوران بارداری مصرف شود.
  • از خوردن گوشت قرمز خام و نیم پز و یا گوشت پرندگان که کاملا پخته نشده اند خودداری کنید، گوشت ها میتوانند به انواع آلودگی های باکتریایی آغشته باشند که با پختن از بین میروند، در صورتی که گوشت به درستی پخته نشود آلودگی باکتریایی در گوشت باقی میماند و سبب بیمار شدن مادر و جنین میشود.
  • ماهی های دریایی بزرگ دارای مقدار زیادی جیوه میباشند و نباید در تغذیه دوران بارداری مصرف شوند، از ماهی های کوچکتر مثل کیلکا و … استفاده کنید. همچنین مادر باردار باید از مصرف ماهی خام و نپخته مثل سوشی خودداری کند، غذاهایی دریایی هم میتوانند به آلودگی های باکتریایی مختلف مبتلا باشند.
  • از آبمیوه های غیر بهداشتی و لبنیاتی که پاستوریزه نباشند در برنامه غذایی دوران بارداری استفاده نکنید.
  • جوانه خام گیاهان میتوانند آلوده به باکتری E-coli باشند و در صورت مصرف در تغذیه ماه اول بارداری باید از نظر بهداشتی مطمئن باشد.
  • ساندویچ های سرد میتوانند میزبان خوبی برای آلودگی های باکتریایی باشند، سعی کنید از غذاهای پخته شده در تغذیه دوران بارداری استفاده کنید.
  • از مصرف الکل در دوران بارداری جدا خودداری کنید، الکل بر روی رشد و سلامت جنین آثار مخرب میگذارد.
  • از مصرف زیاد میوه هایی مثل آناناس و پاپایا خودداری کنید، این میوه ها به علت داشتن بروملین میتوانند سقط جنین شوند.
توضیحات برای عکس ثبت نشده

غذاهایی که در بارداری باید محدود شوند

  • دریافت غذاهایی مثل شیرینی جات، انواع کیک ها، فست فود ها و گوشت های فراوری شده، غذا های سرخ کردنی و … که میتوانند دارای میزان زیادی اسیدهای چرب ترانس باشند خودداری کنید.
  • از مصرف زیاد غذاهایی که دارای مقدار زیادی شکر هستند مثل انواع شیرینی جات، آبمیوه های صنعتی، نوشابه ها و … در تغذیه دوران بارداری خودداری کنید.
  • مصرف نمک خود را به روزانه ۱ قاشق چای خوری محدود کنید.
  • مصرف کافئین خود را محدود کنید، مصرف روزانه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کافئین یا ۲ تا ۳ فنجان در روز میتواند سبب سقط جنین گردد.&n

انتخاب غذای مناسب و مصرف میزان مناسب از هر ماده غذایی در دوران بارداری مسئله بسیار مهمی است که میتوانید با مشورت کارشناس و یا متخصص تغذیه برنامه تغذیه مناسب در دوران بارداری را دریافت نمایید.
در ادامه چند نکته در مورد تغذیه ماه اول بارداری را برای شما بیان میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید