تمام روز سر کار ایستاده؟ ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذارد


آخرین اخبار پیشگیری و سلامتی

تصویر خبر: تمام روز سر کار ایستاده اید؟  ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذاردنوشته آلن موزز
خبرنگار HealthDay

سه شنبه، ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۵ (اخبار هلث دی) – به گفته محققان، کار روی میز برای سلامتی شما خوب نیست، اما کار روی پاها نیز می تواند باعث دردسر شود.

یک مطالعه کوچک نتیجه گرفت که پنج ساعت ایستادن در روز به خستگی قابل توجه و طولانی مدت عضلات اندام تحتانی کمک می کند. این ممکن است خطر کمردرد طولانی مدت و اختلالات اسکلتی عضلانی را افزایش دهد.

این خبر خوبی برای میلیون‌ها عابر بانک، دستیار خرده‌فروشی، کارگران خط مونتاژ و دیگرانی نیست که زندگی خود را با پای خود به دست می‌آورند. نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که تقریباً نیمی از کارگران در سراسر جهان بیش از سه چهارم از روز کاری خود را در حالت ایستاده سپری می کنند.

ماریا گابریلا گارسیا، سرپرست تیم تحقیق، کاندیدای دکترای دپارتمان علوم و فناوری بهداشت در ETH زوریخ در گفت: دو ساعت ایستادن روی کار با مشکل همراه نیست، اما “یک دوره طولانی‌تر احتمالاً اثرات مضری خواهد داشت.” سوئیس.

این یافته ها اخیراً به صورت آنلاین در این مجله منتشر شده است عوامل انسانی.

ایستادن طولانی مدت با خطر بیشتری برای مشکلات کوتاه مدت، مانند گرفتگی عضلات پا و کمردرد همراه است. اما مطالعه کنونی نشان داد که آیا ایستادن طولانی مدت خطر ایجاد مشکلات طولانی مدت را نیز افزایش می دهد یا خیر.

محققان بر روی ۱۴ مرد و ۱۲ زن متمرکز شدند. نیمی از آنها بین ۱۸ تا ۳۰ سال و نیمی بین ۵۰ تا ۶۵ سال سن داشتند. هیچکدام سابقه هیچ گونه اختلال عصبی یا اسکلتی عضلانی نداشتند، و از همه خواسته شد که روز قبل از شرکت در مطالعه از فعالیت در سطح بالا خودداری کنند.

با تکرار یک شیفت در یک کارخانه تولیدی، از همه خواسته شد تا کارهای سبک را در حالی که به مدت پنج ساعت پشت میز کار ایستاده بودند، با پنج دقیقه استراحت و یک استراحت نیم ساعته برای ناهار شبیه سازی کنند.

ثبات پوسچر و استرس عضلانی پا (که به عنوان “نیروی انقباض عضلانی” تعیین می شود) در تمام طول مدت کنترل شد و از شرکت کنندگان خواسته شد تا در مورد ناراحتی گزارش دهند.

نتیجه: صرف نظر از سن یا جنسیت، شرکت کنندگان به همان اندازه در پایان روز کاری خستگی قابل توجهی را تجربه کردند. علاوه بر این، علائم واضحی از خستگی عضلانی برای بیش از نیم ساعت پس از پایان دوره ایستادن مشاهده شد، صرف نظر از اینکه شرکت‌کنندگان واقعاً این فشار را احساس کردند یا خیر.

نویسندگان خاطرنشان کردند، از آنجایی که این مطالعه کوچک و مدت زمان بسیار محدودی بود، ثابت نمی کند که شغلی که به ایستادن طولانی مدت نیاز دارد به سلامتی شما آسیب می رساند.

با این حال، گارسیا گفت که تحقیقات بیشتری برای یافتن راه هایی برای کمک به کارگران برای مقابله با مشکلات بلندمدت مورد نیاز است.

گارسیا گفت: تمرینات کششی منظم و “شاید ترکیب استراحت های خاص، چرخش کار یا استفاده از فعالیت های پویاتر می تواند اثرات خستگی طولانی مدت را کاهش دهد.” او گفت که کار متناوب نشسته و ایستاده نیز مفید است، “زیرا مشکلات نشستن طولانی مدت و ایستادن طولانی مدت را کاهش می دهد.”

یکی دیگر از کارشناسان با لزوم استراحت های مکرر و تغییر موقعیت ها موافق بود.

کرمیت دیویس، مدیر برنامه فارغ التحصیل بهداشت محیطی و شغلی در دانشگاه سینسیناتی، می گوید: «اساساً بدن دوست ندارد که وضعیت یا بار یکسانی به طور مداوم روی آن گذاشته شود، بنابراین تغییر همیشه خوب است. “[You want] او اضافه کرد که روال از جایی خارج می شود که خون را به حرکت در می آورید.

یکی از ساده‌ترین پیاده‌سازی‌ها برای مقابله با مشکل این است که هر ۳۰ دقیقه یکبار استراحت معمولی داشته باشید، جایی که [workers] ایستادن یا حرکت کردن [to] اسناد را تحویل دهید، کاغذها را در کابینت بایگانی کنید، چیزی را کپی کنید یا از سرویس بهداشتی استفاده کنید.”

او گفت که در صورت مرتبط بودن، همچنین مهم است که ایستگاه های کاری در ارتفاع و فاصله مناسب از کارگران تنظیم شوند.

اخبار پزشکی
حق چاپ © ۲۰۱۵ HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.




نمایش اسلاید


۱۴ علت شایع خستگی
به نمایش اسلاید مراجعه کنید

منابع

منابع: Maria-Gabriela Garcia, Ph.D. نامزد، آزمایشگاه سیستم های حسی-حرکتی، بخش علوم و فناوری بهداشت، ETH زوریخ، زوریخ، سوئیس؛ Kermit Davis، Ph.D.، مدیر برنامه های فارغ التحصیل، برنامه بهداشت محیطی و شغلی، دانشگاه سینسیناتی. ژوئن ۲۰۱۵، عوامل انسانی، برخط