توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

44002 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی‌ باید سالم غذا بخورید، از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کنید و تمرینات کاردیو انجام دهید و بدین شکل کالری بیشتری نسبت به آنچه که مصرف می‌کنید بسوزانید تا چربی شکم خود را به مرور کاهش دهید.  اگر شما از چاقی شکم رنج می برید و تصمیم دارید خوش‌اندام باشید و لذت داشتن شکمی صاف و بدون چربی را تجربه کنید مطلب امروز ما را از دست ندهید.

چربی شکم با مصرف چه موادی کاهش پیدا می کند؟

در لیست زیر مواد غذایی را خواهید یافت که برای کاهش چربی شکم و جلوگیری از چاقی شکم به شما کمک می کنند. گنجاندن این مواد در رژیم غذایی روزمره به شما در داشتن شکم صاف و بدون چربی یاری می رساند.

فلفل دلمه ای قرمز

این سبزی با رنگ زیبا  سرشار از آنتی اکسیدان ( علی الخصوص ویتامین C و بتا کاروتن ) می باشد . علاوه بر این فلفل دلمه ای قرمز محرک سیستم گوارش بوده  و متابولیسم بدن را سرعت می بخشد و به کاهش وزن اضافه کمک می کند . این ماده غذایی برای افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند اگر که آن را بصورت خام مصرف کنند بسیار خوب است.

peppers - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

نعنا

این سبزی نفخ و سوء هاضمه را بر طرف می کند و دردهای دستگاه گوارش انسان را تسکین می بخشد. بدین منظور می توانید از آیس تی با طعم نعنا استفاده کرده و یا اینکه چند برگ نعنا را به آب نوشیدنی خود اضافه کنید .

maxresdefault 1498485185g8n4k 700x393 nbr7et75c7l7iikzc79za361f8svwrx6he8wndwjvw - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

سیب

سرخ یا سبزش فرقی ندارد، سیب سرشار از فیبر است و یک ماده غذایی کامل برای زمانی است که می‌خواهید وزن کم کنید و لاغر شوید؛ با خوردن سیب خیلی سریع احساس سیری می‌کنید. سیب گاز زدن و جویدن مدوام آن باعث می‌شود مغزتان احساس کند بیشتر از مقداری که مصرف می‌کنید، غذا خورده‌اید. تقریبا ۸۵ درصد سیب از آب تشکیل شده و در نتیجه با خوردن سیب خیلی کمتر از چیزی که فکر می‌کنید کالری مصرف کرده‌اید.

Apples - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

سبزیجات برگی

مصرف سبزیجات برگی  نه تنها راهی خوب برای افزایش حجم وعده های غذایی است بی آنکه میزان کالری دریافتی اتان تغییری یابد، بلکه این مواد سرشار از مواد مغذی چون ویتامین A, C ,K ، فولات ، کلسیم ، آهن ، منیزیم  ، پتاسیم و فیبر می باشند . وی توصیه می کند که از این سبزیجات در سالادها و سوپهایتان استفاده نمایید  و یا بصورت خام در کنار بشقاب غذایتان گذارده و میل نمایید .

خوردن سالم باغ فیروزه - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

ماست

باکتریهای پروبیوتیک موجود در ماست باعث سالم ماندن دستگاه گوارش می شود و کمتر موجب تولید گاز و نفخ و یبوست می گردند . هر چه نفخ کمتر باشد شکم تان صافتر دیده می شود. بهتر است که به دنبال ماست های طعم دار نروید چرا که اکثر آنها حاوی شکر هستند .

679888 552 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

بادام

بادام مملو از مواد غذایی مغذی  است که بسیاری از آن‌ها برای سلامت بدن و کاهش وزن ضروری است. بادام حاوی فیبر است که باعث ایجاد حس سیری می‌شود. بادام میزان زیادی پروتئین دارد که به سوخت و ساز بدن‌تان کمک می‌کند. علاوه بر این منیزیم موجود در بادام به بالا رفتن میزان انرژی بدن هم کمک می‌کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، بادام حاوی ترکیباتی است که روند جذب چربی توسط بدن را تدریجی و کند می‌کند.

almonds 1 1 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

غلات کامل

در مقایسه با کربو هیداراتهای تصفیه شده مثل برنج و نان سفید  وقتی از غلات کامل استفاده می کنیم بدن انسولین کمتری ترشح می کند . اگر که می خواهید کمر باریکتری داشته باشید  غلات کامل مثل عدس ،برنج قهوه ای ،نان جو کامل را جایگزین نان سفید و برنج نمایید .

سبوس دار 960x460 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

حبوبات

لوبیای سیاه، سفید یا قرمز از اجزای اصلی رژیم غذایی برای شکم شش تکه هستند. باید مطمئن شوید که این مواد را در رژیم غذایی خود مورد استفاده قرار می‌دهید. این کربوهیدارت‌ها به آرامی هضم می‌شوند و همین امر باعث می‌شود انرژی مورد نیاز بدن برای کل روز فراهم گردد. همچنین حبوبات منبع غنی از فیبر و پروتئین است.

139312161722077384878864 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

سبزیجات گروه کلم

سبزیجات این گروه شامل کلم بروکلی ،کلم دکمه ای، مارچوبه، لوبیاها می باشد . این گروه حاوی  مواد مغذی چون ویتامین A, C ,K ،فولات ،کلسیم ،آهن ،منیزیم  ،پتاسیم و فیبر می باشند .

zp lisnato - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

سیر

غذاهای ترموژنیک یا همان چربی‌سوز مثل سیر، ادویه‌ها و فلفل‌ها موجب تولید گرما و حرارت در بدن و تحریک سوخت و ساز بیشتر آن و در نتیجه از بین بردن چربی‌های زائد آن می‌شوند. با اضافه کردن چاشنی به غذا و تنوع ادویه‌های موجود در آن احساس سیری بیشتری می‌کنید در نتیجه کم‌تر می‌خورید و کالری کم‌تری هم مصرف می‌کنید.

acheter ail bio - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

روغن زیتون

چربیهای غیر اشباع  که در روغنهایی چون روغن زیتون یافت می شوند چربی شکم را کاهش می دهند در عین حال که میزان کالری دریافتی را افزایش نمی دهند .

featured 000090 750x490 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

سرکه سیب

تحقیات جدید نشان از آن دارند که مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب ( که بهتر است با 1 لیوان آب مخلوط شود و میل شود) بمدت 12 هفته موجب کاهش وزن و کاهش چربیهای شکم می گردد .  این خاصیت سرکه سیب به دلیل اسید استیک آن می باشد، گفته می شود اسید استیک موجب تولید پروتئینهایی می شود که موجب شکستن چربیهای شکم می گردد .البته میزان مصرف سرکه سیب باید کنترل شده و تحت نظر مشاور رژیم غذایی صورت پذیرد.

apple cider vinegar - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

دانه‌های کدوتنبل

دانه‌های کدوتنبل سرشار از منیزیم، روی و امگا۳ است. زمانی که از کدو تنبل استفاده می‌کنید دانه‌های آن را دور نریزید. بهتر است مطمئن شوید که این دانه‌ها را خشک می کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت می برید.

bigstock Close Up Of Healthy Pumpkin Se 10241573 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

چای سبز

چای سبز حاوی مواد شیمیایی خاصی به نام پلی فنول و کاتچین می باشد که موجب افزلیش سرعت متابولیسم بدن و سوختن چربیها می گردند . نوشیدن 3-2 فنجان چای سبز در روز موجب کاهش دور کمر و بهره بردن از دیگر مزایای آن می شود .

1569zl3 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

سویای خشک

اگر شما نیز اهل مسافرت هستید می‌توانید از مواردی همچون سویای خشک شده استفاده کنید. این ماده سرشار از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات است.

soymeal 1024 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

تخم مرغ

زرده تخم مرغ معمولا توسط بیشتر افراد مصرف نمی‌شود. اما باید به خاطر داشته باشید که زرده تخم مرغ چربی‌های سالمی را فراهم می‌کند که برای توسعه مغز ضروری است. این ماده می‌تواند شما را سیر نگه دارد و با جوی دوسر ترکیب عالی ایجاد خواهد کرد.

5708631471 06fed03518 o 1500x1125 - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

ماهی

ماهی ها علاوه بر اینکه منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند با بهبود واکنش بدن نسبت به انسولین متابولیسم بردن را بهبود بخشیده و به سوختن چربیها کمک می کند و به شما در داشتن شکم صاف یاری می رساند.

oven baked salmon large Banooyeshahr - توصیه های غذایی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید