حرکات یوگا برای بهبودی سرطان


یوگا یک تکنیک مراقبت از سرطان پس از جراحی است که رتبه بالایی دارد. هر بازمانده سرطان انتخاب می کند که با پزشک خود در مورد بهترین روش ها برای شرایط منحصر به فرد خود صحبت کند. به عنوان یک مربی، بهترین فرصت شما در ارائه تمرین های استاندارد است.

در این صورت، از یک شرکت فناوری معتبر مانند Gymcatch بخواهید که یک نرم افزار مربی تناسب اندام را نصب کند تا در زمان صرفه جویی کند و تا جایی که می توانید مشتریان زیادی را آموزش دهد. اگرچه مبارزه با سرطان آسان نیست، مشتریان شما باید بدانند که تسلیم شدن هرگز نمی تواند یک گزینه باشد.

بیشتر…

در حالی که یوگا ممکن است درمانی برای سرطان نباشد، سلامت عاطفی و جسمی را افزایش می دهد و به بیماران اجازه می دهد تا با سرطان بهتر زندگی کنند. همین امروز نرم‌افزار برنامه‌ریزی یا یک سیستم رزرو را نصب کنید تا آنها را در حالت‌هایی درگیر کنید که به جلوگیری از بیماری کمک می‌کند. برخی از پاسخ ها به این وضعیت تغییر دهنده زندگی عبارتند از:

• پریشانی احساسی

• افسردگی و اضطراب

• درد، حالت تهوع و خستگی

• اعتماد به نفس پایین

یوگا یک تمرین درمانی باستانی است که این را تشخیص می دهد و از بیماران حمایت روانی می کند و به آنها کمک می کند بر اثرات منفی غلبه کنند. امروزه تعداد زیادی از مراکز سرطان برنامه های سلامتی ارائه می دهند، بنابراین باید بازی خود را ارتقا دهید تا اعتماد و اعتبار را به دست آورید. در اینجا برخی از وضعیت های آزمایش شده و آزمایش شده سرطان آورده شده است.

حالت درازکش با زاویه محدود

همچنین به عنوان سوپتا بادها کوناسانا شناخته می‌شود، ژست زاویه‌ای درازکش یکی از موثرترین تمرین‌ها برای بیماران سرطانی است. این تمرین قفسه سینه را باز می کند و تنفس را تقویت می کند. در اینجا یک راهنمای چگونه است:

• در حالت نشسته قرار بگیرید، پاهای خود را دراز کنید، زانوهای خود را خم کنید و کف پاهای خود را به هم بپیوندید.

• زانوهای خود را در حالت افتادن تا جایی که می توانید اما راحت پایین بیاورید

• به عقب خم شوید و آرنج خود را روی زمین با زاویه ۴۵ درجه شل کنید

• چشمان خود را ببندید و شروع به دم کرده و نفس خود را به آرامی آزاد کنید تا بدن خود را کشش دهد

• ۲۰-۳۰ ثانیه در آن وضعیت بمانید

ژست گربه-گاو

ژست گربه-گاو (Bitilasana-Marjaryasana) برای سینه و پشت عالی است و اغلب در تقریباً هر نرم افزار مربی تناسب اندام گنجانده شده است. شما آزاد هستید که حرکات را تا جایی که می توانید کوچک یا بزرگ انجام دهید و مطمئن شوید که حرکت خود را برای آرام کردن سیستم عصبی خود همگام کنید. با عمیق‌تر شدن در این حالت، ماهیچه‌های قفسه سینه شروع به کشیده شدن می‌کنند و عضلات پشت شما احساس خوبی خواهند داشت. در اینجا یک راهنما است.

• ژست شما باید با دست و زانو شروع شود

• ستون فقرات خود را به سمت بیرون خم کنید و بازدم کنید

• در حین حرکت به بالا نگاه کنید

• دم کنید و پشت خود را به سمت داخل خم کنید

• رو به پایین

• حرکت را تکرار کنید

مدیتیشن نشسته

این یک ژست عالی برای مبتدیان است زیرا به بازماندگان سرطان کمک می کند تا روی تنفس و تمرکز خود تمرکز کنند. برای سلامت زنان و مردان توصیه می شود.

• با حالت نشستن روی زمین صاف شروع کنید و پاهای خود را در مقابل خود ضربدری کنید

• چشمان خود را ببندید و استخوان ها را در تماس با زمین احساس کنید

• ستون فقرات خود را به سمت بالا بکشید تا بلند بنشینید و سپس چانه خود را به آرامی پایین بیاورید تا گردن شما در یک راستا با ستون فقرات شما قرار گیرد.

• در حین دم و بازدم نفس عمیق بکشید و سعی کنید ذهن خود را بدون فکر کردن به چیزی متمرکز نگه دارید

ژست قورباغه

ژست قورباغه که به آن ماندوکاسانا نیز گفته می شود، یک تمرین بسیار موثر برای سلامت مردان و زنان، به ویژه برای مدیریت تناسب اندام است. اگرچه هر کسی می تواند این حالت را انجام دهد، بیماران سرطانی باید حداقل ۵ تا ۷ بار در روز آن را انجام دهند.

• با نشستن در وضعیت وجرسنا شروع کنید

• در هر دو دست، مشت های خود را گره کرده و شست خود را داخل انگشتان فشار دهید

• همانطور که ناف را با مشت فشار می دهید، بازدم کنید و به جلو خم شوید

• چند ثانیه در آن وضعیت بمانید و به حالت واجرسانا برگردید

ژست جسد

همچنین به عنوان حالت ساواسانا شناخته می شود، تمرین جسد با ساواسانا شروع و به پایان می رسد. این یک حالت آرامش بخش است که عضلات را از استرس و تنش خلاص می کند. همچنین در کنترل ضربان قلب، فشار خون و دما عالی است. این حالت همچنین آرامش را در ذهن تحریک می کند.

• یک بالش بردارید و آن را در یک انتهای تشک یوگا خود قرار دهید

• روی تشک به پشت دراز بکشید و سر خود را روی بالش استراحت دهید

• پاهای خود را روی تشک صاف کنید و پاهای خود را از هر طرف دراز کنید

• زانوهای خود را در حالت پیچ خورده قرار دهید و دستان خود را در هر طرف تشک دراز کنید و کف دست ها رو به بالا باشد.

• برای چند دقیقه نفس عمیق بکشید

ژست پل

حالت پل (ستوبوداسانا) انعطاف پذیری ستون فقرات را افزایش می دهد و ستون فقرات را تقویت می کند. همچنین در تحریک گردش خون و آرامش عالی است.

• روی زمینی صاف به پشت دراز بکشید

• زانوهای خود را به سمت بالا و از هم متمایل کنید، و کف پاهای خود را به موازات کف پا، نزدیک باسن خود بگیرید.

• باسن خود را بالا بیاورید و دستان خود را در کنار بدن حرکت دهید

ژست مار

به این حالت بوجانگاسانا نیز گفته می شود و به عنوان “حالت مار در حال افزایش” شناخته می شود. اگر هر بیمار به دلیل سرطان تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته است، باید از این وضعیت خودداری شود. قبل از انجام آن، بیمار باید حداقل ۶ ماه تا یک سال صبر کند.

• روی یک سطح صاف دراز بکشید، زمین را با دستان خود فشار دهید و پیشانی خود را به سمت جلو متمرکز کنید

• شکم خود را به آرامی بالا بیاورید و نفس عمیق بکشید

• به بالا بردن سر و سینه به آرامی ادامه دهید

• حدود ۱۵-۳۰ ثانیه در آن وضعیت بمانید

• با بازگشت به زمین، به آرامی نفس خود را بیرون دهید

• هر فردی که در مراقبت های سرطانی پس از جراحی قرار دارد، باید این کار را حداقل ۵-۷ بار در روز برای مدیریت تناسب اندام تکرار کند

ژست میمون

ژست میمون (Markatasana) تمرینی است که باید بسیار با دقت انجام شود. ممکن است برای برخی کمی دشوار باشد اما برای درمان سرطان بسیار موثر است. بیماران می توانند با انجام این حرکت بین ۵ تا ۶ بار در روز بهتر با سرطان زندگی کنند.

• با دراز کشیدن و باز کردن هر دو دست در سطح شانه شروع کنید

• کف دست خود را باز و رو به بالا نگه دارید

• پاها و زانوهای خود را تا کنید تا به باسن خود نزدیک شوند

• زانوهای خود را به سمت راست بچرخانید و زانوی راست را روی زمین قرار دهید

• زانوی چپ را روی زانوی راست خود قرار دهید

• مچ پای چپ باید روی مچ پای راست قرار گیرد

یوگا درمانی است که به بیماران سرطانی در کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی کمک می کند. نه تنها برای سلامت زنان بلکه برای سلامت مردان نیز موثر است. اگر از یک پلتفرم یوگا استفاده می کنید، Gymcatch می تواند به شما کمک کند تا یک نرم افزار زمان بندی و یک سیستم رزرو کلاس یوگا بسازید تا کار را برای شما و مشتریانتان آسان کند.