حرکت شکم با جیم بال

شکم با جیم بال یک تمرین موثر برای به کارگیری عضلات شکم و قسمت داخلی ران است. به دلیل ناپایداری توپ ، عضلات تثبیت کننده اضافی در این تمرین درگیر هستند.

  • عضله اصلی درگیر در تمرین : شکم
  • نوع تمرین : قدرتی
  • ابزار مورد نیاز : جیم بال
  • سطح تمرین : مبتدی
  • مکانیزم : جداگانه
آناتومی بدن ( عضلات شکم )
آناتومی بدن ( عضلات شکم )

نحوه اجرای صحیح حرکت شکم با جیم بال :

  1. یک عدد توپ ورزشی ( جیم بال ) را نزدیک به خودتان قرار داده و در مقابل آن به گونه ای روی زمین دراز بکشید که دستانتان به اندازه عرض شانه هایتان باز و روی زمین قرار گرفته باشد ( در موقعیت شنا ).
  2. اکنون قسمت پایین ساق پا را بالای جیم بال قرار دهید. در این حالت پاهایتان باید کاملا کشیده شوند و قسمت بالایی بدنتان در موقعیت شنا قرار گیرد. این نقطه شروع حرکت است.
  3. در حالی که پشت شما کاملا صاف و بالا تنه در حالت ثابت قرار دارد ، نفس خود را بیرون داده ( بازدم ) و پاهایتان را به سمت سینه به داخل بکشید و اجازه دهید تا توپ زیر قوزک پا بچرخد. عضلات شکمتان را محکم نگه داشته و برای چند ثانیه در همین حالت بمانید.
  4. پاهایتان را به آرامی صاف کرده ، نفس خود را داخل داده ( دم ) و به آرامی توپ را به نقطه شروع بازگردانید.
  5. تا جایی که می توانید حرکت شکم با جیم بال را تکرار کنید.

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت شکم و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید