حرکت مچ سیم کش نشسته

حرکت مچ سیم کش نشسته یک تمرین قدرتی برای تقویت عضلات ساعد و مچ دست است. تمرکز اصلی در این حرکت کششی ، بر روی عضله ساعد می باشد.

  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : ساعد
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : جداسازی ( ایزولیت )
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز حرکت مچ ساعد سیم کش : دستگاه سیم کش
  • نوع نیرو : کششی
آناتومی بدن ( عضله ساعد )
آناتومی بدن ( عضله ساعد )

نحوه انجام حرکت مچ سیم کش نشسته :

  1. لبه یک نیکمت صاف و یا شیبدار روبروی دستگاه سیم کش بنشینید.
  2. یک میله صاف به قرقره دستگاه سیم کش متصل کرده و وزنه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. روی لبه نیمکت به گونه ای بنشینید که پاهایتان اندکی بیشتر از عرض شانه هایتان باز باشد.
  4. میله را به گونه ای در دست بگیرید که کف دستان شما رو به بالا باشد و دستان شما به اندازه عرض شانه هایتان باز باشد.
  5. آرنج خود را روی مفصل ران قرار داده و میله را بکشید.
  6. آرنج را ثابت نگه داشته و فقط مچ دستتان را خم کنید و اجازه دهید میله تا جایی که امکان دارد بیافتد. این نقطه شروع حرکت مچ دست سیم کش نشسته است.
  7. به آرامی میله سیم کش را تا جایی که امکان دارد به سمت بالا آورده و در بالای حرکت به عضلات ساعد خود فشار وارد کنید.
  8. اندکی مکث کرده و به آرامی وزنه را به نقطه شروع بازگردانید.
  9. تا جایی که می توانید حرکت مچ دست سیم کش نشسته را تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • وزنه سبکی انتخاب کرده و حرکت را کاملا تکنیکی انجام دهید. سنگین بودن وزنه تاثیری در شدت حرکت مچ ساعد سیم کش نخواهد داشت.
  • تکرارها را به آرامی انجام داده و در بالای حرکت اندکی مکث کرده و به منظور افزایش شدت در عضلات ساعد خود ، فشار ایجاد کنید.
  • با حرکت میله دستگاه سیم کش تا بیشترین حد ممکن به سمت پایین ، از طیف کاملی از حرکت استفاده کنید.

جهت مشاهده سایر حرکات مرتبط ، به صفحه حرکت ساعد و جهت مشاهده سایر حرکات بدنسازی به صفحه حرکات بدنسازی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید