خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

alo 1 - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

رژیم غذایی در دوران بارداری در درجه نخست اهمیت می باشد. بخش بسیار مهمی از رژیم غذایی شما باید میوه و سبزیجات باشد این باید یک قسمت عظیم از وعده غذایی روزمره شما را تشکیل دهد خوردن میوه در دوران بارداری که غنی از ویتامین، فیبر و مواد معدنی می باشد سبب مراقبت از تغذیه کامل جنین شما و همچنین سلامتی شما می شود. توجه داشته باشید که در دوران بارداری، تغذیه نوزاد شما بستگی به تغذیه شما دارد به همین دلیل، خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات باشد مهم است.

مزایای خوردن میوه در دوران بارداری

هنگامی که شما حامله هستید خوردن مواد غذایی مغذی و جلوگیری از کالری های خالی مهم است در واقع، اگر شما اغلب در دوران بارداری خود تنقلات بخورید شما ممکن است کودک خود را برای یک عمر به عادات غذا خوردن بد وادار کنید. یک مطالعه نشان داد نوزادان مادرانی که در بارداری تنقلات زیاد می خورند بیشتر احتمال دارد به یک رژیم غذایی پر شکر و چربی بالا معتاد شوند.
تحقیقات نشان می دهد که نوزادان متولد نشده که تغذیه مناسب دریافت نمی کنند دچار تغییرات دائمی در فیزیولوژی و سوخت و ساز بدن خود در رحم مادر می شوند. این تغییرات ممکن است در مراحل بعدی زندگی بیماری را آغاز کند.
هنگامی که شما یک تنوع از میوه ها و سبزیجات مغذی در رژیم غذایی خود داشته باشید تقریباً بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز خود و کودکتان را تضمین می کنید خوردن میوه ها و سبزیجات نیز به جلوگیری از یبوست، یک علامت شایع در دوران بارداری کمک می کند.

مطلب مرتبط: یبوست بارداری ، علت آن و توصیه هایی برای رفع یبوست در دوران بارداری

چقدر میوه باید در دوران بارداری بخورید؟

انجمن بارداری آمریکا توصیه می کنند که دو تا چهار فنجان میوه و چهار وعده سبزیجات در هر روز مصرف نمایید.
به طور کلی، یک واحد میوه است:
یک قطعه متوسط میوه (به اندازه یک توپ تنیس) یا
1 فنجان میوه برش داده شده است
اندازه یک وعده از سبزیجات شامل:
1/2 فنجان سبزیجات خام یا پخته
1/2 فنجان آب سبزیجات
1 فنجان سبزی های برگ دار
چرا مسائل هیدراتاسیون در دوران بارداری مهم است
کم شدن آب بدن، زمانی که شما مایعات بیش از شما از دست بدهید رخ می دهد. آن در هر زمان جدی است اما به خصوص در دوران بارداری مهم است. آب به تشکیل جفت و کیسه آمنیوتیک کمک می کند. ان همچنین از رشد کودک حمایت می کند.
اگر شما در حال تجربه بیماری صبحگاهی هستید خطر ابتلا به کم آبی بدن بالاتر است. برای جلوگیری از کم آبی بدن، نوشیدن هشت تا 12 لیوان آب در روز لازم است. میوه ها حاوی آب است و می تواند به شما کمک کند هیدراته باقی بمانید.

خوردن میوه در دوران بارداری

اگر شما باردار هستید شما ممکن است ولع مصرف شیرینی داشته باشید. اما سعی کنید عادت به خوردن یک تکه از کیک یا یک آب نبات پیدا نکنید. میوه راه حل کامل است. از میوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی بارداری سالم لذت ببرید.

خوردن میوه در دوران بارداری: پرتقال

پرتقال به شما کمک کند تا هیدراته باقی بماند. آنها همچنین یک منبع بزرگ از فولات است. فولات ویتامین B است که از نقص مغز و نخاع (نقص لوله عصبی) جلوگیری می کند پرتقال یک منبع بزرگ از ویتامین  Cاست ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلول کمک می کند. همچنین به جذب آهن در بدن شما کمک می کند.

gty orange juice thg 111214 wmain - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: انبه

انبه یک منبع بزرگ دیگر از ویتامین C است یک فنجان 100 درصد از نیاز روزانه (RDA) شما را فراهم می کند خود انبه همچنین سرشار از ویتامین A هستند کمبود ویتامین A در هنگام تولد سبب ایمنی پایین تر و در معرض خطر بالاتری از عوارض مانند اسهال و عفونت های تنفسی می شود.

9 Proven Health Benefits Of Eating Mangoes In Pregnancy - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: گلابی

گلابی در تقویت قلب و تنظیم ضربان قلب زنان باردار بسیار کاربرد دارد. همچنین دارای ویتامین های گروه ب، ث، فسفر و منیزیم است. به همین دلیل یکی از میوه های توصیه شده در دوران بارداری محسوب می شود.

Depositphotos 14944795 l 2015 - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: آوکادو

آوکادو بیش از سایر میوه ها فولات دارد. آوکادو همچنین یک منبع بزرگ ویتامین و مواد معدنی زیر است
ویتامین c
ویتامین B
ویتامین K
فیبر
کولین
منیزیم
پتاسیم
آوکادو همچنین حاوی آهن است. برخی از زنان گزارش داده اند که آوکادو به تسکین تهوع کمک میکند احتمالا به دلیل پتاسیم و منیزیم در این میوه است. پتاسیم نیز می تواند به تسکین گرفتگی عضلات پا، نشانه شایع در بارداری کمک کند. گرفتگی عضلات پا اغلب توسط پتاسیم پایین و منیزیم ایجاد می شود. کولین برای رشد مغز و اعصاب کودک شما مهم است. کمبود کولین ممکن است سبب نقص لوله عصبی و اختلال حافظه در طول عمر شود.

avokado - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: میوه به

استفاده از میوه به در دوران بارداری به ویژه اوایل این دوران باعث کاهش حالت تهوع در بارداری می شود. یکی از مواردی که در دوران بارداری ممکن است باعث آسیب به جنین شود عدم خروج مواد زائد از بدن مادران است. در دوران بارداری به دلیل اینکه قاعدگی اتفاق نمی افتد این مواد زائد که پیشتر به وسیله خون خارج می شدند در بدن زنان باقی می مانند و باعث مشکلاتی مانند تحریک دریچه مری و معده می شود که ناراحتی های گوارشی را در پی دارد. به همین دلیل توصیه می شود که زنان بارداری از به استفاده کنند زیرا باعث تقویت دستگاه گوارش می شود و در از بین بردن حالت تهوع نیز موثر است.

shutterstock 373556374 - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: انجیر

انجیر یکی دیگر از میوه های مفید در دوران بارداری است. انجیر باعث افزایش شیر در دوران شیردهی می شود. انجیر دارای آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین های آ و ث می باشد. مصرف انجیر در زنان باردار باعث تقویت دستگاه گوارش آنان می شود.

benefits of figs large banooyeshahr - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: لیمو

بسیاری از زنان گزارش می دهند که مکیدن لیمو، آشامیدن آب لیمو و یا نوشیدن لیموناد به از بین بردن حالت تهوع مربوط به بارداری کمک می کند. لیمو همچنین سرشار از ویتامین C است آنها به تحریک دستگاه گوارش برای از بین بردن یبوست کمک می کند. لیمو ممکن است سبب ساییده شدن مینای دندان شود لذا شستشوی دهان پس از خوردن آنها لازم است.

0 26 - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: انار

مصرف انار در ماههای اول بارداری باعث کاهش ویار می شود. همچنین محققان دریافتند که مصرف آب انار خطر سقط جنین را در زنان باردار کاهش می دهد. اما در مصرف انار و آب انار نباید افراط شود زیرا ممکن است افت فشار را در پی داشته باشد که بهتر است آب انار همراه با یک خوراکی شیرین میل شود.

756123 724 - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: موز

موز منبع خوبی دیگری از پتاسیم است. آنها همچنین حاوی ویتامین B-6، ویتامین C و فیبر است. در حدود نیمی از زنان در طی بارداری یبوست را تجربه می کنند. یبوست در دوران بارداری ممکن است توسط  موارد زیر ایجاد شود:
فشار رحم بر روده
نگرانی
اضطراب
یک رژیم غذایی کم فیبر
آهن در ویتامین های دوران بارداری
اضافه کردن موز غنی از فیبر ممکن است کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین B-6 ممکن است به از بین بردن حالت تهوع و استفراغ در اوایل حاملگی کمک کند.

banana 1 - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: زرد آلو

از میوه های مفید در دوران بارداری می توان زرد آلو را نام برد. این میوه سرشار از ویتامین های ث، ای، آ و همچنین کلسیم، فسفر، پتاسیم، بتاکاروتن و آهن می باشد. زرد آلو در رشد جنین موثر است و برای جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری گزینه خوبی است.

Apricot benefits HEADER - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: توت

انواع توت ها غنی از:
کربوهیدرات
ویتامین c
فیبر
فولات
آنها همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی مثل فلاونوئیدها و آنتوسیانین هستند.
مگر در دیابت حاملگی، که کربوهیدرات باید برای 50 تا 60 درصد از کالری بارداری شما در هر روز محاسبه شود. کربوهیدرات ها به شما انرژی بسیار می دهد و به راحتی از طریق جفت به تغذیه کودک می رسد خوردن کربوهیدرات های پیچیده عمدتا مغذی مانند انواع توت ها به جای، کربوهیدرات های ساده مانند دونات و کیک پردازش شده بسیار مهم است.

57327046 - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: گیلاس

میوه گیلاس دارای مقدار زیادی ملاتونین است. ملاتونین یک آنتی اکسیدان قوی است که در رشد جنین موثر می باشد. همچنین گفتنی است که ملاتونین در کاهش استرس در زنان بارداری نقش زیادی دارد. گیلاس دارای مقدار زیادی ویتامین ث می باشد که بدن را در برابر بیماری های عفونی محافظت می کند.

1200px Cherry sweet cherry red fruit 167341 - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

خوردن میوه در دوران بارداری: سیب

سیب سرشار از فیبر و منبع خوبی از ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم است. خوردن سیب در دوران بارداری نیز ممکن است به نفع سلامت کودک شما باشد یک مطالعه منتشر شده در مجله توراکس نشان داد کودکان مادرانی که در دوران بارداری سیب خوردند با احتمال کمتری به آسم و آلرژی گرفتار شدند.

sib sabz - خوردن میوه در دوران بارداری :میوه های مفید که باید در دوران بارداری بخورید

نکات  ایمنی در مصرف میوه

در صورت امکان، میوه های ارگانیک را که از آفت کش ها و کودهای مصنوعی برای تولید آنها استفاده نشده خرید کنید. اما به خاطر داشته باشید، خوردن میوه غیر ارگانیک بهتر از نخوردن میوه است. برای کاهش خطر مصرف باقیمانده آفت کش ها و یا باکتری ها این راهنمایی را بخوانید:
میوه را کاملا شستشو دهید حتی اگر قبلا شسته شده باشد.
هر گونه مناطق ضرب دیده را از میوه ( برای از بین باکتری های  موجود در خفا ) حذف کنید
تنها آب میوه پاستوریزه یا آب پز را بنوشید.
از خوردن هندوانه پیش از برش ویا بلافاصله پس از برش اجتناب کنید
میوه های تازه را در یخچال و فریزر به دور از گوشت خام ذخیره کنید

مصرف غذای آماده در بارداری

از خوردن میوه در دوران بارداری اطمینان حاصل شود که به شما و کودک شما کمک می کند تا سالم بمانید. میوه های تازه، یخ زده، کنسرو شده و همه گزینه های خوب است. فقط مطمئن شوید که شکر به انواع کنسرو و یا منجمد اضافه نشده باشد. اگر شما هر گونه سوال یا نگرانی در مورد رژیم غذایی دوران بارداری خود دارید با پزشک تغذیه مشورت نمایید.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید