درد در تمرینات ورزشی

درد خوب، درد بد؟

بسیاری از اوقات پس از انجام تمرینات، درد و گرفتگی خفیفی در عضلات خود احساس می‌کنیم. این گرفتگی خفیف اصلا نگران کننده نیست و به این معنی است که عضله مورد نظر خوب تمرین داده شده است. اما درد‌هایی در هنگام تمرین یا پس از آن وجود دارند که نباید نادیده گرفته شوند و در صورت ادامه دار شدن این درد‌ها شما حتما باید به یک دکتر متخصص رجوع کنید. این دردها شامل:

۱- تیر کشیدن یک ناحیه خاص با درد زیاد، چه هنگام تمرین چه پس از آن 

۲- دردهایی که هنگام تمرین بیشتر می‌شوند

۳- گرفتگی‌های عضلانی که برای مدت طولانی ادامه پیدا می‌کنند و شما را از انجام حرکات روزمره باز می‌دارند (این گرفتگی‌ها معمولا به علت تغذیه غلط یا شدت بیش از اندازه تمرینات است) 

۴- احساس کرختی و بی‌حسی در یک ناحیه خاص از بدن 

۵- درد‌هایی که شما را از خواب بیدار می‌کنند

⬅️ دردها به علل مختلفی می‌توانند رخ دهند، یک آسیب دیدگی قدیمی، انجام غلط حرکات، مشکلات تغذیه‌ای و …

این دردها می‌توانند شروع یک آسیب دیدگی جدید باشند یا وضعیت یک آسیب دیدگی قدیمی را وخیم‌تر کنند پس به هیچ وجه آن‌ها را نادیده نگیرید

منابع:

https://www.hopkinsmedicine.org/orthopaedic-surgery/about-us/ask-the-experts/pain.html

https://www.self.com/story/5-types-of-workout-pains-you-should-never-ignore

دیدگاهتان را بنویسید