درمان افسردگی با مصرف مواد غذایی پروبیوتیک

پروبیوتیک - درمان افسردگی با مصرف مواد غذایی پروبیوتیک

درمان افسردگی با مصرف مواد غذایی پروبیوتیک

جدیدترین پژوهش های علمی نشان می‌دهد مصرف مواد غذایی پروبیوتیک برای مقابله با افسردگی مفید است.

باکتری‌های مفید (پروبیوتیک) به انسان برای مقابله با افسردگی کمک می‌کنند. بر این اساس، تنها در سال ۲۰۱۶، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در انگلیس به دلیل مشکلات روحی به پزشک مراجعه کرده اند که از این میان یک سوم آن‌ها دارای افسردگی بوده اند.

به گزارش پایگاه ساینس فوکس،مطالعات نشان داده است باکتری‌های مفید دستگاه گوارش که به آن‌ها پروبیوتیک گفته می‌شود می‌توانند برای مقابله با افسردگی به انسان کمک کنند. این پروبیوتیک‌ها هم در روند کمک به دستگاه گوارش و هم در روند کارکرد مغز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

یک مطالعه بزرگ که از سوی مرکز تحقیقاتی برایتون و دانشکده پزشکی ساسکس از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹ انجام گرفته است نشان می‌دهد پروبیوتیک‌ها که به وفور در محصولات غذایی مانند ماست و کلم ترش یافت می‌شوند می‌توانند با کمک به ازدیاد باکتری‌های مفید دستگاه گوارش، شدت بیماری افسردگی را در افراد کاهش دهند.

مطلب مرتبط: آشنایی با بهترین مواد غذایی پروبیوتیک

در این مطالعه ۷۱ نفر که ۷ تن آن‌ها از افسردگی شدید رنج می‌بردند مورد مطالعه قرار گرفتند. تحقیقات بر روی این افراد نشان داد روند درمان افسردگی با مصرف مواد غذایی پروبیوتیک رابطه مستقیم داشته است. همچنین این باکتری‌های مفید توانسته اند در روند کارکرد مغزی افراد تاثیر مثبتی داشته باشند.

پژوهشگران این تحقیقات را در سه محیط مختلف مورد مطالعه قرار دادند و در هر سه محیط نیز یافته‌ها موید آن بود که مصرف مواد غذایی پروبیوتیک می‌تواند ارتباط مستقیمی با کاهش افسردگی در افراد داشته باشد.

پروبیوتیک‌ها علاوه بر آنکه در روند گوارش مناسب مواد غذایی در معده و روده نقش مهمی ایفا می‌کنند، مانع از رشد باکتری‌های مخرب که می‌توانند عفونت و التهاب در دستگاه گوارش ایجاد کنند، می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت به دلیل اهمیت بالای پروبیوتیک ها، از کشور‌های جهان و بخش خصوصی خواسته است این محصول را در سبد غذایی خانوار قرار دهند.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید