درمان تفذیه ای برای مبتلایان به میگرن

migraine cover 800x450 1 - درمان تفذیه ای برای مبتلایان به میگرن

درمان تفذیه ای برای مبتلایان به میگرن

سردرد؛ بیماری شایع و متداولی است که روزانه افراد زیادی را مبتلا می کند و با گذشت چند ساعت و معمولا با خوردن قرص های مسکن بر طرف می‌شود. اما اگر این سردرد ها طولانی، شدید و بین بازده زمانی 2 تا 72 ساعت ادامه دار باشد میگرن است که در مواقعی با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به نور‌ و صدا همراه است.

انواع میگرن

میگرن همراه با از دست دادن بینایی، برای مدت زمانی کمتر از یک ساعت “میگرن چشمی” است که بر اثر اختلالات مغز و اعصاب به‌ وجود می‌آید و در صورت درمان نشدن، عوارض آن بر روی چشم نمایان می شود. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بعد از پشت سر گذاشتن یک روز پر از تنش و اضطراب دچار سردرد های شدیدی می‌شوید که حتی با خوردن مسکن هم التیام نمی یابد. این نوع «میگرن عصبی» است.

به عقیده دانشمندان در زمان استرس ممکن است سطح برخی از هورمون ها نامتعادل شود که این تغییرات سبب شروع میگرن می شود. معمولا افراد در ماه ممکن است یک یا دوبار سردرد بگیرند اما افرادی که در ماه بیش از 15 بار سردرد می‌شوند دچار « میگرن مزمن” هستند، در واقع فرد دچار سردرد های روزانه و همیشگی می شود که با علایم شدید میگرن همراه است.

.jpg - درمان تفذیه ای برای مبتلایان به میگرن

فرار یا درمان؟

حالتی را تصور کنید که درد وحشتناک میگرن به سراغ شما آمده است و به دنبال خوردن انواع مسکن ها برای فرار از این درد هستید، اقدامات زیر در جلوگیری از شروع و شدت این بیماری می تواند به شما کمک کند.

چه کارهایی انجام دهیم؟

داشتن زمان بندی مشخص برای انجام فعالیت های روزمره مثل: ساعت خواب، بیداری و غذا خوردن.

قراردادن تمرینات ورزشی سبک و مناسبی چون یوگا در برنامه روزانه.

ترک سیگار و به حداقل رساندن مصرف کافئین.

استفاده نکردن در ساعت های متمادی از یک رنگ نور( آفتابی،مهتابی) به خصوص در ساعات مطالعه.

محدودیت در مصرف غذاهای فست فودی و نخوردن ادویه هایی مانند فلفل و پودر‌کاری.

مطلب مرتبط: تغذیه در میگرن ؛ با رژیم غذایی درست می توان حملات میگرنی را کاهش داد

چه چیزهایی بخوریم؟

انجیر دارای پتاسیم است که به کاهش التهاب و رفع سردرد کمک می‌کند.

ماهی سالمون سرشار از امگا 3 و مانع از جمع شدن پلاکت هاست که این فرایند مسئول سردرد های مکرر است.

ریبوفلاوین یا ویتامین B2 در مقابل میگرن موثر است که در ماست به مقدار زیاد وجود دارد .

خوردن میوه ها و سبزیجاتی چون خیار، هندوانه، هویج، کرفس، کاهو که حجم آب زیادی در آن ها وجود دارد توصیه می‌شود .

استفاده از دارچین و زنجبیل به صورت های مختلفی در غذا یا دمنوش های ترکیبی افزون بر خاصیت های گوناگون در کاهش سردرد نیز موثر است.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید