در هنگام آنفولانزا چه بخوریم؟ | ۹ ماده غذایی که هنگام آنفولانزا باید بخوریم

غذاهایی که در زمان آنفولانزا باید بخورید

مصرف غذا، انرژی و مواد مغذی مختلف مورد نیاز بدن را تامین میکند، در زمان بیماری نیاز به برخی مواد مغذی در بدن بیشتر میشود و شما با انتخاب درست مواد غذایی مختلف میتوانید این نیاز ها را تامین کنید و بهبود هرچه سریعتر آنفولانزا به انتخاب شما در مصرف مواد غذایی بستگی دارد.
برای درمان آنفولانزا در هنگام ابتلا به بیماری غذاهای زیر را مصرف کنید:

مصرف مایعات در زمان بیماری فراموش نشود

از دست دادن آب بدن در طی آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار معمول است و این مسئله به دلیل کاهش اشتهای بیمار و امتناع از خوردن و نوشیدن و از دست دادن آب بدن با عرق کردن و تبخیر به علت بالا رفتن دمای بدن به هنگام مبارزه بدن با ویروس و عوامل خارجی است.
مصرف مایعات در رژیم غذایی نه تنها در عملکرد عمومی بدن نقش بسیار مهم دارد، بلکه در جلوگیری و درمان عفونت هم نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.
در بین مایعات مختلف آب بهترین نوشیدنی برای تامین مایعات مورد نیاز بدن است، علاوه بر این آب به عنوان یک سم زدای طبیعی در بدن عمل میکند. اگر شما خیلی تمایلی به نوشیدن آب ندارید و یا ترجیح میدهید از نوشیدنی های طعم دار استفاده کنید میتوانید از نوشیدنی های زیر استفاده کنید:

  • آبگوشت
  • چای زنجبیل
  • دمنوش گیاهی با عسل
  • شربت عسل و آبلیموی گرم (به میزان برابر با هم ترکیب کنید)
  • آبمیوه طبیعی (از آبیموه های طبیعی که در منزل تهیه میکنید استفاده کنید) 

در صورت دهیدره شدن بدن میتوانید از نوشیدنی های ورزشی حاوی الکترولیت که در تهیه آنها شکر کمی به کار رفته استفاده کنید، گرچه در ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی اسهال و استفراغ رایج نیست اما در صورتی که دچار این حالت شدید حتما از نوشیدنی های حاوی الکترولیت برای تامین الکترولیت های از دست رفته بدن در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

۴ گروه غذایی که در زمان ابتلا به آنفولانزا نباید مصرف کنید

دانستن چیزهایی که نباید هنگام آنفولانزا و سرماخوردگی مصرف کنید دقیقا به اندازه اینکه چه چیز هایی را باید مصرف کنید مهم است، در ادامه لیستی از غذاها که نباید در هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف کنید را میخوانیم:

  • الکل: این ماده سبب کاهش قدرت ایمنی بدن و از دست رفتن آب بدن میشود.
  • نوشیدنی های کافئینه: نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه، چای غلیظ، نوشابه های کولا و … باعث از دست رفتن هرچه بیشتر آب بدن میشود، بعلاوه بسیاری از این نوشیدنی ها حاوی مقداری شکر هستند که برای بیماران مناسب نیست.
  • غذاهایی با بافت خشن: بیسکوییت ها، چیپس ها و غذاهایی که بافت سخت دارند سرفه و گلودرد را تشدید میکنند و نباید در هنگام گلودرد از این مواد استفاده کنید.
  • غذاهای فراوری شده: غذاهای فراوری شده نظیر فست فود ها و تنقلات و یا غذاهایی که فراوری زیادی روی آن صورت میگیرد دارای مواد مغذی کمتری هستند، در طی بیماری بدن شما سعی دارد که به ترمیم قسمت های آسیب دیده بدن و بهبود سلامت بدن بپردازد و مساله تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن در دوران بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.&n

دیدگاهتان را بنویسید