در یک نام چیست؟ چرا “حرکت” شادتر از “ورزش” است؟


زمان خواندن: ۵ دقایق

این نهمین پست از مجموعه ۱۰ قسمتی است که به اصول غذا خوردن شهودی می پردازد. پست هفته گذشته در مورد اصل ۸ بود: به بدن خود احترام بگذارید.


در این پست، اصل ۹ غذا خوردن بصری را پوشش خواهیم داد: حرکت – تفاوت را احساس کنید. این اصل قبلا “ورزش – تفاوت را احساس کنید” نامیده می شد، اما نویسندگان “غذا شهودی” از طریق کار با مشتریان خود دریافتند که “ورزش” کلمه ای است که بارهای زیادی را با خود حمل می کند. متوجه خواهید شد که من از تمام اصطلاحات استفاده می کنم: ورزش، حرکت و فعالیت بدنی.

مهم نیست اسمش را چه می گذاری، یافتن لذت در حرکت کلید تبدیل آن به یک عادت مادام العمر است. تبدیل ورزش به یک تجربه تجسم یافته می تواند به این شادی کمک کند و همچنین به بهبود تجربیات تجسم منفی کمک کند. (تجسم چیست؟ من در اینجا در مورد آن نوشتم.)

چرا ورزش می کنی؟

اول، اگر درگیر حرکت / ورزش / فعالیت بدنی هستید، چرا این کار را انجام می دهید؟

آیا ورزش می کنید چون حس خوبی دارد، به بدن شما انرژی می دهد و سرتان را پاک می کند یا ورزش می کنید چون کالری می سوزاند؟ ورزش برای کاهش وزن انگیزه چندانی ندارد، به خصوص زمانی که به نتایجی که انتظارش را داشتید نمی رسید.

آیا تا به حال “ورزش تصادفی” داشته اید؟ شاید به عنوان بخشی از تصمیم سال نو؟ (“من قرار است هر روز به باشگاه بروم…”) چقدر طول کشید؟

اگر ورزش نمی کنید چرا؟ آیا در دوران کودکی تجربه های بدی از ورزش داشتید؟ شاید در کلاس بدنسازی بی دست و پا بودید، از اینکه به شما بگویند چگونه بدن خود را حرکت دهید متنفر بودید، یا هرگز برای تیم انتخاب نشدید.

آیا تحت فشار قرار گرفتید که به عنوان وسیله ای برای کنترل وزن خود ورزش کنید؟ محرک می تواند والدین، همسر، شریک زندگی یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باشد؟ انگ وزن یکی از دلایل اجتناب از ورزش است، به دلیل احساس شرم که می تواند ایجاد کند. اگر تحت فشار قرار می گیرید که ورزش کنید، شورشی درونی شما ممکن است سر و صدا به راه بیاندازد و پاسخ دهد: “به جهنم می خواهم!”

یافتن لذت در حرکت

پس چگونه می‌توانیم لذت حرکت را پیدا کنیم یا افزایش دهیم؟ من یک پست کامل در این مورد در سال گذشته نوشتم که عمیقاً در مورد این موضوع است، اما در اینجا چند نکته سریع وجود دارد:

  • روی احساس حرکت تمرکز کنید. این تمرینی است که می تواند به ما در ایجاد تجسم مثبت کمک کند.
  • حرکت را از کاهش وزن جدا کنید. تحقیقات به وضوح نشان می دهد که فعالیت بدنی به میزان قابل توجهی منجر به کاهش وزن نمی شود – و مطمئناً نه به درجه ای که معمولاً باور می شود (یا توسط باشگاه های ورزشی و “گوروهای تناسب اندام” به فروش می رسد). “فروش” ورزش به عنوان ابزار کاهش وزن یکی از مضرترین عوارض جانبی فرهنگ رژیم غذایی و صنعت کاهش وزن است.
  • روی حرکت به عنوان راهی برای مراقبت از خود تمرکز کنید. نه تنها حرکت منظم بدن ما برای سلامت جسمانی به طرق بی شماری، از جمله کاهش فشار خون، تقویت قدرت قلب و ریه و کمک به ما در ساخت و حفظ عضلات و استخوان های قوی، عالی است، بلکه برای سلامت روان ما نیز عالی است. به احتمال زیاد شما اثرات کاهش استرس ناشی از حرکت لذت بخش را تجربه کرده اید، اما فعالیت بدنی منظم نیز می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و علائم افسردگی را کاهش دهد.
  • از تله‌های ذهنی ورزش اجتناب کنید. این شامل افکاری مانند، “هر چیزی کمتر از یک ساعت حساب نمی شود” یا “مشغول بودن به عنوان فعالیت بدنی به حساب می آید” یا “وقتی برای ورزش ندارم” یا “اگر عرق نکنم به حساب نمی آید.” ”
تبدیل حرکت به بخشی از زندگی

بدن ما قرار است حرکت کند، و این فقط به مدت نیم ساعت یا یک ساعت در روز حرکت نمی کند، زمانی که برای پیاده روی یا باشگاه می روید. در اینجا چند استراتژی کلیدی برای افزودن حرکت بیشتر به زندگی شما آورده شده است:

افزایش فعالیت در زندگی روزمره. حرکت فقط ورزش رسمی نیست. مطمئناً، شرکت در انواع ورزش های برنامه ریزی شده که از آنها لذت می برید عالی است. (به عنوان مثال، من عاشق تمرینات قدرتی، پیاده روی، یوگا، استریم تمرینات Barre 3 و کتابخانه عظیم دی وی دی های رقص شکم هستم.) اما حرکت ساده نیز مهم است. این شامل پیاده روی برای انجام امور، رفتن از پله ها، چرخیدن در خانه، باغبانی، بازی با بچه ها (یا نوه ها)، پارک کردن دورتر از فروشگاه است.

ورزش را سرگرم کننده کنید من امسال یک مینی ترامپولین خریدم. برای من، این سرگرم کننده است. من حتی یک لیست پخش “ریباند” درست کردم تا بتوانم در طول روز استراحت های جهشی داشته باشم. بلیدانس سرگرم‌کننده است، زیرا خلاقانه است (من قبل از اینکه به مدرسه برگردم تا یک متخصص رژیم غذایی شوم، به طور فشرده در مورد رقص شکم مطالعه می‌کردم و همه چیز را در مورد آن دوست دارم). برای من، کلاس های اسپین جهنمی است، اما مشتریانی دارم که عاشق دوچرخه سواری هستند.

حرکت را یک اولویت غیرقابل مذاکره قرار دهید. من اعتراف می کنم که این یک منطقه خاکستری است. از یک سو، گفتن «نه» به دور هم جمع شدن با دوستان/خانواده‌ای که مدتی است ندیده‌اید، زیرا همزمان با رفتن شما به باشگاه، نشان‌دهنده رابطه اجباری با ورزش است. از سوی دیگر، اجازه دادن به چیزهایی مانند شستن لباس‌ها در راه رفتن به این معنی است که مراقبت از خود را خوب انجام نمی‌دهید.

راحت لباس بپوش آیا کفش کتانی دارید که به پای شما حس خوبی داشته باشد و کف آن سوراخ نباشد؟ بالا و پایین که خراب نمی شود؟ سوتین تناسب اندام که به خوبی از شما حمایت می کند؟ لباس بیرونی که از شما در برابر عوامل محافظت می کند؟ فقدان این موارد می تواند مانع واقعی برای فعال بودن باشد.

ورزش مجسم شده

یکی از راه‌های تبدیل ورزش – یا حرکت – به یک تمرین مجسم، هماهنگ و شهودی (برخلاف تمرین مبتنی بر تنبیه و خودکنترلی) این است که آن را با هوشیاری انجام دهید. تمرین ذهنی:

  • ارتباط و هماهنگی ذهن و بدن شما را تقویت می کند و آن را گیج یا بی نظم نمی کند
  • استرس روحی و جسمی را کاهش می دهد و به استرس کمک نمی کند و آن را تقویت نمی کند
  • لذت و لذت واقعی را فراهم می کند و به دلایل تنبیهی استفاده نمی شود
  • برای جوانسازی بدن استفاده می شود نه اینکه آن را خسته یا تهی کند

نکته اصلی این است: ورزش را به رژیم غذایی تبدیل نکنید و برده ورزش نشوید. ورزش می تواند بخشی لذت بخش از زندگی شما باشد، و در حالت ایده آل باید بخشی منظم از زندگی شما باشد، اما نیازی نیست (و نباید) در زندگی شما اختلال ایجاد کند.

هفته آینده، من در مورد اصل نهایی غذا خوردن شهودی صحبت خواهم کرد، اصل ۱۰: با تغذیه ملایم به سلامتی خود احترام بگذارید.

این پست حاوی پیوندهای وابسته به آمازون است. من به عنوان یک همکار آمازون از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت یک متخصص تغذیه، نویسنده مستقل، مشاور تغذیه بصری، نویسنده و سخنران ساکن شمال غرب اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از شکست افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان تا احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از لذت، تغذیه و سلامتی حمایت می کند.

چاپ این پست چاپ این پست