روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر(قسمت چهارم)

مجله دلگرم در آخرین مقاله از چهار سری مقاله روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر ، چند نکته کلی را بیان می کند و خواهد گفت که چگونه با توجه به سایز دور کمر و باسن چاق بودن یا نبودنتان را برآورد کنید و ببینید آیا چربی اضافه دور شکمتان دارید یا خیر؟

آب کردن چربی های دور شکم و کمر

روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر(قسمت چهارم)

1. نسبت دور کمر به دور باسنتان را محاسبه کنید. نسبت دور کمر به دور باسن_ یا دور کمر تقسیم بر دور باسن_ نشان می دهد که آیا نیاز است که چربی های دور شکم و کمر را آب کنید یا خیر.

یک نوار اندازه گیری یا متر، دور باریک ترین قسمت کمر که هم سطح با ناف است، ببندید و اندازه آن را یادداشت کنید.

متر را دور پهن ترین قسمت باسن ببندید، جایی که برآمدگی استخوانش قابل لمس است.اندازه را یادداشت کنید.

اندازه دور کمر را بر دور باسن تقسیم کنید.

حالا ببینید سالم هستید یا خیر! خانم ها باید عدد 0.8 و یا کمتر را بدست آورند و آقایان 0.9 و یا کمتر.

2. اینقدر سایزتان را اندازه گیری کنید تا زمانی که اعداد بیانگر بهبود و پیشرفتتان باشند. روند اندازه گیری بالا را اینقدر ادامه دهید تا به سایز مطلوب دست پیدا کنید.روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر(قسمت چهارم)

3. هرروز راس ساعتی مشخص خودتان را وزن کنید. در ساعات مختلف روز، وزن متفاوت است و ممکن است دایما در تغییر باشد. برای اینکه روند کارتان منظم و دقیق باشد قبل از خوردن غذا و یا زمانی که تازه قضای حاجت کرده اید زمان خوبی برای وزن کردن می باشد. اکثر افراد صبح قبل از خوردن صبحانه وزنشان را یادداشت می کنند که می تواند ایده خوبی باشد.

4. انگیزه تان را از دست ندهید. می توانید برای اینکه وسط راه اراده تان را از دست ندهید با دوستتان در رقابت بیافتید. بدین گونه می توانید راس ساعتی مشخص با او ورزش کنید و با انگیزه ی بیشتری به تمریناتتان بپردازید. رمز موفقیتتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و دشواری های کار را به یکدیگر نشان دهید.

5. خطرات ناشی از چربی های دور شکم را در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که هدف از آب کردن چربی های دور شکم فقط خوش تیپ و خوش قیافه شدن نیست. از مضرات چاقی دور شکم مطلع باشید آن وقت انگیزه تان برای آب کردن آن ها چندین برابر می شود.

چربی های دور شکم به طور مستقیم با بیماری های قلبی-عروقی، دیابت و سرطان در ارتباط می باشد. به خصوص قسمتی از چربی که نه به چشم می آید و نه به دست ولی از درون تهدید بزرگی برای سلامت بدن می باشد. چرا که سلول های چربی شکمی، هورمون ها و موادی تولید می کنند که صددرصد برای سلامت بدن مضر است و گاهی منجر به سرطان سینه و کبد می شوند.

برای مشاهده قسمت سوم این مقاله به لینک های زیر سری بزنید.

http://nutri-diet.ir/health/regimen/15047-part-three-dieting-for-fat-loss

برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)

دیدگاهتان را بنویسید