روش های چربی سوزی سریع

روش های چربی سوزی سریع

اطمینان حاصل کنید که سوخت و ساز بدنتان در چرخه درستی قرار دارد و با کاهش درصد زیادی چربی ، سریعتر قادر به ایجاد سیکس پک خواهید بود. نکات ذکر شده در این مقاله را در مورد چربی سوزی را که از ورزش و رژیم غذایی استفاده می کنند ، اجرا کرده و ذوب شدن چربی بدن را مانند کره ای که دیگر استفاده نمی کنید ، مشاهده کنید.

روش های چربی سوزی سریع

بدن انسان یک ماشین قابل انعطاف قابل ملاحظه است. حتی اگر سالها و سالها غفلت باعث شده تا بسیار چاق شوید ، می توانید با سرعت بسیار بیشتری نسبت به گذشته از شر چربی های اضافی بدنتان خلاص کنید.

ساعت 6 صبح آب بنوشید

نوشیدن آب به مقدار کافی یکی از روش های چربی سوزی سریع محسوب می شود. آب رسانی کامل بدن نه تنها عملکرد فیزیکی و فکری شما به خصوص در هنگام تمرین را بهبود می دهد ، بلکه تاثیر مستقیمی در مکانیسم کربوهیدرات و چربی دارد ( که منجر به افزایش ¼ نرخ ترموژنیک می شود ). نتیجه آن بالا بودن کارایی بدن در چربی سوزی خواهد بود.

تاثیر مصرف چربی در روند چربی سوزی سریع

مصرف کافی چربی های خوب به شما کمک می کند تا چربی کم کنید ، عضلهبسازی و سریعتر از تمرینات بهبود یابید. چربی های سالم همچنین دارای مزایای بی شماری برای سلامتی از جمله قلب هستند. بنابراین کدام چربی ها چربی های ” خوب ” هستند؟ انواع چربی های اشباع نشده ( به خصوص امگا 3 ) مانند انواع ماهی و مغزها و نوع چربی های غیراشباع مانند کره بادام زمینی ، روغن زیتون ، زرده تخم مرغ و روغن ماهی.

ساعت 7 صبح هرگز نان تست نخورید

بافت عضلات به انسولین حساسیت دارد و در این ساعت از روز کربوهیدرات را جذب می کند. اما با توجه به تحقیقات اخیر مجله Cellular And Molecular Endocrinology ، آن ها سلول های چربی نیز می باشند. این بدین معنا است که در حالی که هر دوی آن ها کربوهیدرات را جذب می کنند در مورد سلول های چربی ، آن کربوهیدرات به چربی تبدیل شده و ذخیره می شود.

کاهش تدریجی کالری دریافتی

اگر به دنبال چربی سوزی سریع هستید ، به یکباره مقدار زیادی کالری کم نکنید. این بدن شما را در حالت گرسنگی قرار داده و سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد و سوزاندن چربی را دشوار می کند. برای جلوگیری از این کاهش متابولیسم و اجازه دادن به بدن برای سوزاندن چربی با سرعت مطلوب ، هر دو یا دو هفته یکبار کاهش کالری کمتری انجام دهید.

حتما مطالعه کنید : محاسبه میزان کالری دریافتی

یک روش هوشمندانه دیگر چربی سوزی سریع برای از دست دادن چربی بدن بدون کاهش متابولیسم این است که میزان کالری دریافتی را متغیر کنید. با تغییر میزان کالری دریافتی خود هر چند روز یکبار به جای اینکه مقدار کالری دقیقا یکسانی دریافت کنید ، مکانیسم گرسنگی را کنترل کنید و چربی سوزی را ادامه دهید. دکتر جیم استوپانی دراینباره می گوید :

اگرچه در جامعه امروز مواد غذایی در دسترس و فراوان است ، بدن ما برای ذخیره هرچه بیشتر انرژی آماده شده است تا خود را برای زمان كمبود آماده كند. یكی از راه های انجام این كار توسط بدن ، تنظیم میزان متابولیسم بر اساس میزان كالری دریافتی است.


اگر هر روز هنگام رژیم گرفتن کالری یکسانی داشته باشید ، بدن شما با کاهش میزان متابولیسم تنظیم می شود تا از سوزاندن بیش از حد چربی بدن جلوگیری کند. همه چیز در مورد هورمون ها است. وقتی سطح لپتین زیاد است ، میزان متابولیسم شما بالا می ماند. وقتی سطح لپتین کاهش می یابد ، میزان متابولیسم شما نیز کاهش می یابد. وقتی کالری کم و ثابت است ، سطح لپتین کاهش می یابد و میزان متابولیسم نیز کاهش می یابد. خوردن کالری بالاتر در بعضی روزها و کالری کم در بعضی روزها به بالا نگه داشتن سطح لپتین کمک می کند.

ساعت 8 صبح به خود آرامش دهید

یکی دیگر از روش های چربی سوزی سریع ، کاهش استرس است. رفت و آمد همیشه استرس ایجاد می کند و تحقیقات دانشگاه Deakin استرالیا نشان داده است که :

استرس زیاد میل به مصرف مواد غذایی قندی را افزایش می دهد. یک آهنگ آرام ( با BMB 60 ) گوش دهید. این موضوع با قلب و امواج مغزی شما هماهنگ خواهد شد و شما قادر به نادیده گرفتن هر گونه عامل استرس زایی خواهید بود.


ساعت 10 صبح بلند شوید

نشستن زیاد منجر به ابتلا به دیابت و چاقی می گردد. در واقع نشستن بدن را در یک سطح ژنتیکی تغییر می دهد. تنها کافی است هر یک ساعت به مدت 5 دقیقه راه بروید.

ساعت 12 ظهر غذا بخورید

تحقیقاتی که دانشگاه میشیگان ایالت متحده امریکا انجام داده است نشان می دهد که خوردن پروتئین و کربوهیدرات قبل از تمرین ، کارایی و مدت زمان تمرین را بهبود داده ، مقدار سوخت مصرفی را افزایش می دهد و مصرف چربی را متعادل می کند. حتی این تاثیرات مثبت برای یک روز پس از اتمام تمرین ادامه خواهند داشت.

ساعت 7 بعد از ظهر کربوهیدرات بخورید

آیا تا به حال شنیده اید که نباید بعد از ساعت 6 کربوهیدرات بخورید ؟ این ایده کاملا اشتباه است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات در شب باعث کاهش چربی سطح بدن می شود.

روش های چربی سوزی سریع : انجام تمرینات با وزنه

تمرینات مقاومتی به روش های مختلفی به روند چربی سوزی بدن کمک می کند. تمرین با وزنه خود باعث سوزاندن کالری می شود. مطالعات همچنین نشان می دهد که برخلاف ورزش هوازی ، تمرین با وزنه کالری را که در حالت استراحت می سوزانید تا 39 ساعت بعد از تمرین افزایش می دهد. به علاوه هر چه عضلات بیشتری داشته باشید ، کالری بیشتری می سوزانید. حتی اگر هدف شما فقط از دست دادن چربی بدن است ، باید با وزنه تمرین کنید. این به شما کمک می کند تا از کاهش وزن ماهیچه ای جلوگیری کنید. اگر این اتفاق می افتاد ، متابولیسم بدن شما کند شده و تلاش شما برای کاهش چربی متوقف می شود و شما را به یک فرد چاق لاغر تبدیل می کند. بله! حتی کسی که دچار بی اشتهایی است نیز می تواند درصد چربی زیادی در بدن داشته باشد.

انجام تمرینات وقفه ای با شدت بالا ( HIIT )

منظور از این روش چربی سوزی سریع ، متناوب کردن یک دوره کوتاه تمرین با شدت بالا با دوره استراحت مختصر است. نتیجه آن دستیابی به نتایج بهتر در مدت زمان کوتاه تر می باشد. یکی از روشهای مورد علاقه ورزشکاران ، طناب زدن است. شاید لازم باشد کمی روی این مورد تمرین کنید. پس از یک گرم شدن مختصر ، به مدت 10-20 ثانیه با سرعت بیشتر طناب رده و پس از آن نیم دقیقه با سرعت کمتری حرکت کنید. همیشه قبل از انجام تمرینات اینتروال ، بدنتان را گرم کنید. اگر آمادگی جسمانی ندارید ، تمرینات کاردیو را با شدت کم یا متوسط شروع کنید. همچنین ممکن است بخواهید با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر مصرف پروتئین در روند چربی سوزی

افزایش مصرف پروتئین باعث افزایش متابولیسم و کمک به حفظ توده های عضلانی می شود که همه به چربی سوزی کمک می کند. در حقیقت ، بدن شما هنگام مصرف پروتئین کالری بیشتری می سوزاند تا زمانی که هضم چربی یا کربوهیدرات می کنید. این ممکن است توضیح دهد که چرا در مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی فیزیولوژی ، اثرات چربی سوزی در مصرف پروتئین بیشتر تایید شده است. به یک گروه رژیم غذایی با پروتئین بالا ( کمی بیش از 1 گرم در هر پوند وزن بدن در روز ) داده شد در حالی که گروه دوم مقداری نزدیک به توصیه کمتری از RDA ( مقدار توصیه شده رژیم غذایی ) مصرف کردند. گروهی که رژیم پروتئین بالاتری داشتند ، بیشترین چربی را سوزاندند.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه ورزش و تغذیه و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید