رژیم غذایی و کاهش وزن با نوشیدنی‌‌ های پروتئینی

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 3 دقیقه

 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)
Loading…

نوشیدنی‌‌های پروتئینی برای کاهش وزن با به حداقل رساندن مصرف کالری و ایجاد حس سیری طراحی‌شده‌اند. این نوشیدنی‌‌ها که به‌عنوان جایگزین وعده‌‌های غذایی به‌کاربرده می‌شوند، سرشار از پروتئین بوده و در کنار تأمین مواد مغذی متعدد، میزان پروتئین موردنیاز بدن در طول روز را تأمین می‌کنند. اگرچه رژیم غذایی متشکل از نوشیدنی‌‌های پروتئینی منجر به کاهش سریع وزن می‌‌شوند، اما نمی‌‌توان از این روش برای مدتی طولانی استفاده نمود. در ادامه به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

نوشیدنی‌‌های پروتئینی برای تأمین نیاز روزانه بدن به پروتئین و کاهش کالری دریافتی بدن مناسب هستند و درنتیجه می‌‌توان از آن‌ها برای کاهش وزن یا افزایش حجم ماهیچه استفاده نمود. بزرگ‌ترین نگرانی در مورد نوشیدنی‌‌های پروتئینی زمانی ایجاد می‌‌شود که این محصولات به‌عنوان تنها منبع غذایی برای تأمین مواد مغذی موردنیاز بدن به‌کاربرده شوند. این محصولات تمام مواد مغذی موجود در رژیم‌‌های غذایی متعادل را نداشته و درنتیجه مصرف طولانی‌‌مدت آن‌ها منجر به فقدان برخی از مواد موردنیاز بدن می‌‌شود.

رژیم غذایی با نوشیدنی‌‌های پروتئینی

نوشیدنی‌‌های پروتئینی به میزان وعده‌‌های غذایی عادی حاوی پروتئین هستند، اما کالری کمتری دارند. آن‌ها ممکن است حاوی مکمل‌‌های ویتامین و مواد معدنی باشند تا از دریافت مواد موردنیاز بدن اطمینان حاصل کنند. برخی از انواع نوشیدنی‌‌های پروتئینی حاوی فیبر میوه و سبزیجات هستند تا احساس سیری بیشتری در شما ایجاد کرده و تمایل شما به تغذیه را کاهش دهند.

اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که دریافت تمام مواد مغذی موردنیاز بدن از یک منبع غذایی امری غیرممکن است، بنابراین این رژیم غذایی را نمی‌‌توانید به‌طور طولانی‌‌مدت و به‌منظور کاهش وزن استفاده کنید.

عوارض جانبی استفاده از نوشیدنی‌‌های پروتئینی برای کاهش وزن

درصورتی‌که برخی از ویتامین‌‌ها و مواد معدنی و سایر مواد مغذی تأمین نشوند، بدن با مشکلاتی درزمینهٔ متابولیسم، کاهش سرعت کاهش وزن و مدیریت وزن مواجه خواهد شد.

حتی برخی از بهترین نوشیدنی‌‌های پروتئینی نیز به دلیل داشتن مواد افزودنی و طعم‌‌دهنده منجر به افزایش قند خون می‌‌شوند. ازجمله سایر عوارض جانبی این نوشیدنی‌‌ها می‌‌توان به حالت تهوع، سرگیجه، نفخ و … اشاره نمود. این عوارض به دلیل ناتوانی بدن در متابولیزه کردن برخی از مواد افزودنی موجود در این محصولات رخ می‌‌دهند. این مشکلات در افرادی مشاهده می‌‌شوند که به‌جای دریافت سه وعده غذایی در طول روز از نوشیدنی‌‌های پروتئینی استفاده می‌‌کنند.

فرمول و مواد تشکیل‌‌دهنده نوشیدنی‌‌های پروتئینی به‌طور دقیق تنظیم‌نشده است، زیرا آن‌ها صرفاً به‌عنوان مکمل‌‌های تغذیه عرضه می‌‌شوند.

نحوه استفاده از نوشیدنی‌‌های پروتئینی برای کاهش وزن

مشورت با پزشک یا مشاور تغذیه قبل از استفاده از نوشیدنی‌‌های پروتئینی یا هر روش دیگر برای کاهش وزن ضروری است. بعد از دریافت توصیه‌‌های لازم در مورد این نوشیدنی‌‌ها، ضروری است که آن‌ها را صرفاً برای مدتی کوتاه به‌عنوان مکمل استفاده کنید.

شما باید روزانه فقط 1 الی 2 بار از این محصولات استفاده کرده و داشتن رژیم غذایی متنوع و سالم در کنار استفاده از این محصولات ضروری است. اگر به میزان کافی سبزی مصرف نمی‌‌کنید، نوشیدنی را انتخاب کنید که حاوی مواد مغذی موجود در سبزیجات باشد.

به‌منظور کاهش وزن، از مواد غذایی سرشار از مواد مغذی و کم‌‌کالری استفاده کرده و هرگز نوشیدنی‌‌های پروتئینی را جایگزین وعده‌‌های غذایی نکنید.

جایگزین استفاده از نوشیدنی‌‌های پروتئینی

کاهش وزن با استفاده از نوشیدنی‌‌های پروتئینی ممکن است نسبتاً ایمن باشد، اما توصیه ما این است که از یک برنامه کاهش وزن مناسب استفاده نموده و عادت‌‌های غذایی خود را تغییر دهید تا رابطه بهتری بین غذاها و تناسب‌‌اندام ایجاد کنید.

صرف‌‌نظر از اینکه به دنبال رژیم غذایی سرشار از پروتئین، پروتئین‌‌های گیاهی، رژیم غذایی کم‌‌کالری یا کم کربوهیدرات هستید، می‌‌توانید با تن‌‌ورز با خیالی آسوده به اهداف خود دست‌یابید. ما به شما درزمینهٔ برنامه‌‌ریزی غذایی و کاهش چربی بدن و دستیابی به کاهش وزن پایدار بدون کمبود ویتامین و مواد معدنی کمک خواهیم کرد. برنامه غذایی متناسب با نیازهایتان است که شما را به سمت موفقیت پایدار سوق خواهد داد.  


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت web.noom.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید