رژیم پالئو(paleo) یا غارنشینی

غذاهایی که باید در رژیم پالئو مصرف کنید:
گوشت: گوشت گاو ، گوشت بره ، مرغ ، بوقلمون ، گوشت خوک و غیره.
ماهی و غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا ، میگو ، صدف و …
تخم مرغ: تخم مرغ های آزاد ، مرتعی یا غنی شده از امگا 3

سبزیجات: کلم بروکلی ، کلم پیچ ، فلفل ، پیاز ، هویج ، گوجه فرنگی و …
میوه ها: سیب ، موز ، پرتقال ، گلابی ، آووکادو ، توت فرنگی ، بلوبری و غیره.
غده ها: سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، یام ، شلغم و …
آجیل و دانه ها: بادام ، آجیل ماکادمیا ، گردو ، فندق ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو و غیره.
چربی ها و روغن های سالم: روغن زیتون بسیار بکر ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و غیره.
نمک و ادویه ها: نمک دریا ، سیر ، زردچوبه ، رزماری و … اگر توانایی خرید آن را دارید سعی کنید از گیاهان علفی ، مرتع و ارگانیک استفاده کنید. در غیر اینصورت ، فقط مطمئن شوید که همیشه به دنبال گزینه کم پردازش شده باشید.

رژیم اصلاح شده پالئو
به دلیل محدودیت هایی که رژیم پالئو دارد و با توجه به پیشرفت علم تغذیه و پی بردن به اینکه برخی اقلام رژیم پالئو را میتوان با مواد غذایی سالم تر جایگزین کرد تعدادی مواد جدید به رژیم پالئو اضافه شدند مثل برخی از غلات فاقد گلوتن مانند برنج، کره و روغن های با کیفیت.
همچنین موارد زیر در مقدار معقول و کم در رژیم پالئو قابل استفاده هستند
شراب: شراب قرمز مرغوب دارای آنتی اکسیدان و مواد مغذی مفید است.
شکلات تلخ ۷۰ درصد به بالا

لیست خرید ساده رژیم پالئو
انواع مختلفی از غذاها وجود دارد که می توانید در رژیم پالئو مصرف کنید.

گوشت: گوشت گاو ، گوشت بره ، گوشت خوک و غیره
طیور: مرغ ، بوقلمون و …
ماهی: ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی و … تخم مرغ
سبزیجات تازه: سبزیجات ، کاهو ، گوجه فرنگی ، فلفل ، هویج ، پیاز و …
سبزیجات منجمد: کلم بروکلی ، اسفناج ، انواع مخلوط سبزیجات و …
میوه ها: سیب ، موز ، گلابی ، پرتقال ، آووکادو
توت: توت فرنگی ، بلوبری و غیره
آجیل: بادام ، گردو ، آجیل ماکادامیا ، فندق کره بادام روغن نارگیل روغن زیتون زیتون سیب زمینی های شیرین
چاشنی ها: نمک دریا ، فلفل ، زردچوبه ، سیر ، جعفری و … بهتر است همه وسوسه های ناسالم از جمله نوشابه های شیرین ، شیرینی ، کلوچه ، کراکر ، نان ، بستنی و غلات را از خانه خود پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید