رژیم پروتئین برای لاغری چیست ؟

  • تاثیر رژیم غذایی غنی از پروتئین در کاهش وزن

    آیا این رژیم واقعا در کاهش وزن تاثیر گذار است ؟

    آیا امکان دارد با خوردن همبرگر ، پنیر و استیک بتوانیم لاغر شویم ؟ رژیم های غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم همانند رژیم های اتکینز و زون در کاهش وزن تاثیر به سزایی دارند. اما قبل از انتخاب هر رژیم غذایی باید مزایا و معایب آن رژیم را در نظر بگیرید!

  • میزان مصرف پروتئین در رژیم لاغری پروتئین

    چه مقدار پروتئین دریافت کنیم ؟

    خانم ها روزانه حداقل 50 گرم و آقایان حدود 60 گرم پروتئین نیاز دارند. با پیروی از رژیم غذایی غنی از پروتئین ، میزان پروتئین دریافتی شما نیز افزایش خواهد یافت. این پروتئین اضافی از طریق مصرف لوبیا ، گوشت ، آجیل ، غلات ، تخم مرغ ، غذاهای دریایی ، پنیر یا منابع گیاهی مانند سویا حاصل می شود. این رژیم ها اغلب مصرف کربوهیدرات هایی مانند غلات ، حبوبات ، میوه ها و احتمالا سبزیجات را محدود می کنند.

  • رژیم پروتئین لاغری چگونه عمل می کند ؟

    رژیم پروتئین لاغری چگونه عمل می کند ؟

    با عدم مصرف کربوهیدرات ها به سرعت لاغر می شوید ، زیرا آب بدنتان را از دست می دهید. سپس بدون دریافت کربوهیدرات اضافی ، بدن چربی بیشتری جهت تامین انرژی می سوزاند. در این حالت شرایط کتون زدگی رخ می دهد ، که ممکن است خیلی راحت تر لاغر شوید زیرا کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد. شرایط کتون زدگی برای برخی از افراد سردردهای موقتی ، تحریک پذیری ، حالت تهوع ، بوی بد دهان و مشکلات خواب ایجاد می کند.

  • مزایا و معایب رژیم پروتئین لاغری

    مزایا و معایب رژیم پروتئین لاغری

    این رژیم به شما در کاهش وزن کمک شایانی می کند. گوشت و لبنیات بدون چربی به عنوان پروتئین انتخاب کنید. برنامه غذایی را انتخاب کنید که شامل انواع سبزیجات باشد و از این رو فیبر و سایر مواد مغذی را از دست نمی دهید!

  • انتخاب صحیح مواد غذایی در رژیم پروتئین لاغری

    شروع یک رژیم غذایی غنی از پروتئین

    در انتخاب مواد غذایی دقت کنید! بهترین رژیم غذایی غنی از پروتئین بر روی پروتئین های بدون چربی و اندکی کربوهیدرات تمرکز دارد. از مصرف غذاهای بسیار چرب خودداری کرده و حتما سبزیجات مصرف کنید. جهت انتخاب صحیح مواد غذایی حتما با پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت نمایید.

  • مصرف گوشت گاو بدون چربی در رژیم پروتئین لاغری

    گوشت گاو بدون چربی انتخاب کنید

    هیچ ماده خوراکی همانند یک خوراک استیک آب دار حاوی پروتئین سالم نیست! اگر گوشت بدون چربی انتخاب نمایید ، تمامی پروتئین مورد نیاز فاقد چربی های سالم را دریافت خواهید کرد. در حقیقت ، یک برش کوچک از گوشت گاو بدون چربی ( همانند استیک ) چربی اشباع نشده بیشتری نسبت به سینه مرغ بدون پوست دارد.

  • انتخاب گوشت سفید در رژیم پروتئین لاغری

    نکات کلیدی در انتخاب گوشت سفید!

    هنگام خرید مرغ و بوقلمون چربی کمتری نسبت به زمان مصرف گوشت قرمز دریافت می کنید. همچنین می توانید پوست روی آن ها که حاوی چربی های اشباع شده است را نخورید.

  • از مصرف گوشت خوک در رژیم پروتئین لاغری غافل نشوید

    از گوشت خوک غافل نشوید!

    گوشت خوک حاوی پروتئین ، بدون چربی زیاد است. البته اگر هنگام خرید انتخاب درستی کنید! همیشه سعی کنید فیله ، بالای کمر ، دنده ، استیک تیغه های شانه و یا استیک راسته را خریداری کنید. امروزه تکه های گوشت خوک خیلی کم چرب تر از گذشته هستند.

  • مصرف ماهی در رژیم پروتئین لاغری

    ماهی حاوی چربی های سالم است

    ماهی غنی از پروتئین بوده و چربی کمی دارد. حتی ماهی هایی که چربی بیشتری دارند مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن ، انتخاب خوبی محسوب می شوند. این ماهی ها به طور کلی دارای اسیدهای چرب امگا 3 بوده که برای قلب شما مفید هستند. بیشتر افراد امگا 3 به اندازه کافی دریافت نمی کنند.

  • مصرف تخم مرغ در رژیم پروتئین برای لاغری

    تخم مرغ ، پروتئینی کم هزینه

    تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است. اگرچه زرده تخم مرغ کلسترول بالایی دارد ، اما همانند غذاهای غنی از چربی های اشباع شده و چربی های ترانس سطح کلسترول را بالا نمی برند.

  • مصرف سویا در رژیم غذایی غنی از پروتئین

    سویا را امتحان کنید

    پروتئین فقط از حیوانات حاصل نمی شود. توفو ، همبرگر سویا و سایر غذاهای وابسته به سویا منابع پروتئین گیاهی هستند. خوردن روزانه 25 گرم پروتئین سویا ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند.

  • مصرف حبوبات در رژیم پروتئین برای لاغری

    بیشتر حبوبات بخورید!

    یک و چهارم فنجان لوبیا تقریبا به اندازه 1.5 کیلوگرم استیک گوشت پروتئین دارد. در کنار پروتئین ، فیبر موجود در لوبیا به شما کمک می کند احساس سیری کامل داشته باشید و همچنین به کاهش کلسترول بد نیز کمک می کند.

  • مصرف محصولات لبنی کم چرب در رژیم غذایی پروتئین

    لبنیات کم چرب حاوی کلسیم هستند

    شیر ، پنیر و ماست کلسیم و پروتئین لازم جهت استحکام استخوان ها و سلامتی قلب را فراهم می کند. محصولات لبنی کم چرب و یا بدون چربی می تواند به شما در پایین نگه داشتن کالری کمک کند.

  • مصرف غلات سبوس دار در رژیم غذایی پروتئین بالا

    با مصرف غلات سبوس دار فیبر جذب کنید

    بیشتر رژیم های غذایی حاوی پروتئین بالا غلات را محدود می کنند ، از این رو مطمئن شوید حبوباتی که مصرف می کنید نیاز شما را تامین کنند! با مصرف غلات سبوس دار ، فیبر و مواد مغذی دریافت کنید. اگر کالاهایی را خریداری می کنید که از غلات سبوس دار تهیه شده اند ، لیبل روی آن محصول را بررسی کنید که شامل قند و چربی زیاد نباشد.

  • مصرف میوه و سبزیجات در رژیم پروتئین برای کاهش وزن

    فضایی را برای مصرف میوه و سبزیجات در نظر بگیرید

    بیشتر رژیم های کم کربوهیدرات حاوی برخی سبزیجات هستند ، اما اغلب مصرف میوه ها را محدود می کنند. عدم مصرف میوه به صورت موقت جهت کاهش کربوهیدرات دریافتی ضرری ندارد. با این حال به منظور بهبود سلامتی در دراز مدت ، سعی کنید برنامه ای را انتخاب کنید که بتوانید پس از دستیابی به وزن ایده آل شروع به مصرف میوه جات کنید!

  • دیدگاهتان را بنویسید