رژیم کتوژنیک برای افراد گیاهخوار

فواید رژیم کتو-وگن

رژیم کتوژنیک و رژیم گیاهخواری فوایدی را برای افراد به همراه دارد، با این حال مطالعه ای اختصاصی بر روی رژیم کتو-وگن به صورت اختصاصی صورت نگرفته است.
استفاده از رژیم گیاهخواری با کاهش خطر بیماری هایی مثل بیماری های قلبی عروقی، دیابت، برخی سرطان ها و بیماری های مزمن دیگر همراه است.
به طور مثال افراد گیاهخوار حدود ۸۰% کمتر در معرض فشار خون و دیابت نوع ۲ قرار میگیرند. علاوه بر این افراد گیاهخوار در کاهش وزن موفق تر از سایر افراد عمل میکنند.
رژیم کتوژنیک هم همانند رژیم گیاهخواری دارای فوایدی برای شما است، از جمله این فواید میتوان به کاهش وزن، کنترل قند خون، کاهش LDL و فواید زیاد دیگر اشاره کرد.

انجام رژیم کتو-وگن میتواند ترکیبی از خواص هر دو رژیم غذایی را برای شما به همراه داشته باشد.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

غذاهایی که گیاهخواران میتوانند در رژیم کتوژنیک بخورند

زمانی که شما رژیم کتو-وگن را رعایت میکنید این مسئله مهم است که بیشترین غذاهایی که مصرف میکنید شامل غذاهای سالم گیاهی که چربی بالا و کربوهیدرات کم دارند باشد.
غذاهایی که باید در رژیم کتو-وگن مصرف کنید شامل:
♦ محصولات نارگیل شامل شیر نارگیل پر چرب، روغن نارگیل و پودر نارگیل
♦ روغن زیتون، روغن MCT، روغن آووکادو
♦ مغزیجات و دانه ها شامل بادام، گردو، پسته، فندق، دانه چیا، دانه کدو و کره آنها
♦ سبزیجات غیر نشاسته ای مثل سبزیجات برگ پهن، بروکلی، قارچ، گل کلم و…
♦ پروتئین های گیاهی شامل تمپه و توفو
♦ لبنیات گیاهی مثل شیر نارگیل، شیر بادام، شیر سویا و کره های گیاهی
♦ آووکادو
♦ انواع توت ها مثل بلوبری، توتفرنگی، شاه توت
♦ چاشنی ها مثل مخمر، ادویه ها، آبلیمو، آبغوره، نمک و…

از آنجایی که رژیم گیاهخواری بر مصرف غذاهایی تاکید دارد که در رژیم کتو به کلی ممنوع میشوند مثل حبوبات، سبزیجات نشاسته ای و… بنابر این باید برنامه غذایی کتو-وگن با دقت تنظیم شود.

غذاهای ممنوعه در رژیم کتو – وگن

زمانی که شما رژیم کتو – وگن را رعایت میکنید باید مصرف کربوهیدرات خود را به شدت کاهش دهید و به جای آن از منابع چربی و پروتئین گیاهی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

محصولات جانوری مثل تخم مرغ، گوشت، لبنیات و… باید در رژیم کتو – وگن محدود شوند. در ادامه لیستی از غذاها که نباید در رژیم کتو – گن استفاده کنید برای شما آورده شده است:
♦ گوشت قرمز و گوشت پرندگان
♦ لبینات شامل شیر، ماست، کره، خامه و…
♦ تخم مرغ و تخم سایر پرندگان
♦ غذاهای دریایی
♦ محصولات بر پایه غذاهای جانوری مثل پروتئین وی

بعلاوه باید از مصرف محصولات زیر هم خودداری کنید تا دریافت کربوهیدرات شما بیش از ۵۰ گرم در روز نشود.
♦ غلات و نشاسته مثل نان، گندم، جو و…
♦ نوشیدنی های قندی مثل نوشابه، آبیموه، شربت و…
♦ انواع شیرین کننده های قندی مثل قند و شکر
♦ سبزیجات نشاسته ای مثل سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، چغندر، کدو و…
♦ حبوبات مختلف
♦ میوه های مختلف به جز خانواده توت ها
♦ سس هایی که کربوهیدرات زیادی دارند
♦ غذاهای فراوری شده مثل سوسیس و کالباس
♦ نوشیدنی های الکلی

میزان محدودیت کربوهیدرات در رژیم کتو – وگن بستگی به هدف شما از رژیم گرفتن و نیاز های فردی و فیزیولوژیکی بدن شما میباشد.
به طور کلی شما باید بیشتر از غذاهای گیاهی پر چرب و پروتئین های گیاهی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید