زیر بغل دستگاه

زیر بغل دستگاه یکی از بهترین تمرینات تقویت و ایجاد عضلات قسمت پشتی بزرگ محسوب می شود.

آناتومی بدن ( عضله لاتیسیموس )
آناتومی بدن ( عضله لاتیسیموس )
  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : پشتی بزرگ
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم تمرین : ترکیبی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : دستگاه
  • نوع نیرو : کششی
  • عضلات ثانویه درگیر در این تمرین : عضلات جلو بازو ، لاتیسیموس

نحوه انجام تمرین زیر بغل دستگاه :

  1. وزنه مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دستگاه قرار دهید. ارتفاع صندلی را نیز تنظیم کنید. قفسه سینه شما باید در بالای پد قرار گیرد.
  2. بر روی دستگاه نشسته و دسته های آن را محکم نگه دارید.
  3. سینه خود را ثابت بر روی پد گذاشته ، به سمت جلو نگاه کنید و آرنج هایتان را در کنار پهلوهایتان نگه دارید. به آرامی تا جایی که می توانید دسته ها را به سمت عقب بکشید.
  4. مکث کوتاهی کرده ، تیغه های سرشانه را به هم فشرده و به آرامی وزنه ها را ( بدون ورت کردن آن ها ) به نقطه شروع بازگردانید.
  5. تا جایی که می توانید تمرین زیر بغل دستگاه را تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • هنگامی که وزنه ها را به سمت عقب می کشید ، مراقب باشید که قفسه سینه شما از روی پد بلند نشود.
  • در کل طول حرکت زیر بغل دستگاه ثابت مانده و بر روی عضلات مورد هدف تمرکز کنید.
  • در بالای حرکت ، تیغه های سرشانه را به سمت هم فشرده ، گویا می خواهید چیزی را مابین آن ها خرد کنید!

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت زیر بغل و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید