ساق پا ایستاده با وزن بدن

اسکات پیستول با وزن بدن (01)

اسکات پیستول وزن بدن

2020-12-02

ساق دمبل تک پا نشسته

ساق دمبل تک پا نشسته

2020-12-02

ساق پا ایستاده با وزن بدن

ساق پا بخشی از اندام تحتانی بوده که بین زانو و مچ قرار گرفته‌ است. دو استخوان نازک نی و درشت نی در ساق پا قرار داشته و اعصاب ، عروق و عضلات متعددی در این عضله وجود دارند. این تمرین عضله ساق پا را مورد هدف قرار داده که در ادامه نحوه اجرای صحیح آن را به همراه تصاویر و ویدئوی آموزشی برایتان شرح داده ایم!

  • عضله اصلی درگیر در تمرین : ماهیچه ساق پا
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : جداسازی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : وزن بدن
  • نوع نیرو : فشاری
آناتومی بدن ( عضله ساق پا )

نحوه اجرای صحیح حرکت ساق پا ایستاده با وزن بدن :

  1. برای انجام این تمرین تنها چیزی که نیاز دارید یک بلوک یا صفحه برای حفظ تعادلتان است. با نوک پا روی لبه بلوک صاف ایستاده و اجازه دهید پاشنه پای شما تا بیشترین حد ممکن به سمت پایین قرار گیرد. این نقطه شروع حرکت خواهد بود.
  2. به آرامی پاشنه های پای خود را تا جایی که ممکن است بالا ببرید.
  3. مکث کرده و سپس به آرامی پاشنه های پا را به حالت اولیه پایین بیاورید.
  4. در پایین حرکت استراحت نکنید و بلافاصله تکرار بعدی را شروع کنید.
  5. تا جایی که می توانید این تمرین را انجام دهید.

نکات کلیدی :

  • با حرکت پاشنه پا به پایین ترین سطح ممکن و بلند کردن آن به بالاترین سطح ممکن ، از حداکثر دامنه تکرار استفاده کنید.
  • در بالای حرکت از تمرین ساق پا ایستاده با وزن بدن مکث کرده و تا 2-1 بشمارید و فشار دهید.
  • با مکث در پایین حرکت “استراحت” نکنید. پس از پایین آمدن پاشنه پا ، تکرار بعدی را شروع کنید.
  • نوک پای خود را حتما بر روی لبه بلوک قرار دهید.

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت ساق و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

Qimia

دیدگاهتان را بنویسید