سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

عید نوروز - سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد بالغ برای سال جدید خود اهدافی تعیین کرده باشید. اما متاسفانه همین که آن شور و حال اولیه جشن سال نو به پایان می رسد می بینید دنبال کردن این اهداف جدید و اجرا کردنشان آنچنان ساده هم نیست. جالب است بدانید که آمارها نیز نشان می دهد در سال جدید پس از گذشت یک هفته 77 درصد از کسانی که اهدافی داشته اند هنوز هدفشان را دنبال می کنند و پس از گذشت 6 ماه تنها 40 درصد از آنها باقی ماندند.

چرا دنبال کردن اهداف سال جدید دشوار است؟

متخصصان چندین عامل را مقصر می دانند، از جمله گرفتن تصمیماتی مبهم و یا داشتن انتظارات دور از واقعیت ( کاهش 10 کیلو در دو هفته! ). اما شاید بزرگترین چالش، تبدیل آرزوها و اهداف به عمل و ادامه دادنشان باشد. تغییر نگرش ساده است اما تغییر عادت دشوار. اگر به نگرش جدید خود پایبند باشید می توانید عادت و رفتاری جدید را در خود تثبیت کنید.

چگونه اهدافی قابل اداره تعریف کنیم

بهترین کار این است که برای خود هدفی شدنی و قابل اجرا تعریف کنیم ( از یک جا نشینی به دونده تبدیل شدن ) سپس آن را به گام هایی معقول تقسیم کنیم. می توانید از همین حالا خود جدیدتان را در سال نو بسازید.

در ادامه خواهید فهمید که چگونه برنامه غذایی ، ورزش، روزهای پر استرس، و انرژی تان را مجدد راه اندازی کنید، و چطور به انجام این اهداف پایبند بمانید.

برنامه غذایی خود را مجدد راه اندازی کنید

برای  سر و سامان دادن به شیوه غذا خوردن  باید ابتدا خود را آماده کنید. اگر می خواهید از پس وسوسه های غذایی برآیید، همیشه باید به یک گام جلوتر فکر کرده باشید. این روش به شما کمک می کند تا بدون احساس محروم ماندن از غذاها بتوانید به راه خود ادامه دهید. خوب غذا خوردن در بیشتر مواقع با حس درماندگی روبرو می شود به خاطر همین بسیاری از افراد تسلیم می شوند.

2 1899310 Depositphotos 168337834 xl 2015 1529006730 728 72b0a2049c 1529505203 1 - سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

از این تاکتیک ها استفاده کنید تا برای مدت زمان بیشتری بتوانید سالم غذا بخورید.

بفهمید ” چرا “

دلیل اینکه چرا می خواهید غذا خوردنتان را اصلاح کنید بدانید و از آن به عنوان یک عامل انگیزشی در مقابل وسوسه های غذایی کمک بگیرید.

روی کم کردن غذاها تمرکز نکنید

به جای اینکه مدام به خود بگویید می خواهم وزن کم کنم، بگویید می خواهم میوه و سبزیجات بیشتری در وعده هایم مصرف کنم. اگر به جای کم کردن چیزی اضافه کنید، به انجام آن کار تمایل بیشتری پیدا می کنید و کم کم تبدیل به عادت می شود.

Healthy eating - سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

آشپزخانه را تمیز کنید

مواد غذایی ناسالم را مانند چیپس، نوشابه، و هر چیزی که قند اضافه شده دارد، از روی قفسه های آشپزخانه، یخچال و حتی از ماشین و میز کارتان بردارید. سپس دوباره این مکان ها را با مواردی که برایتان خوب است پر کنید، مانند هویج و پاپ کورن هایی که خودتان درست می کنید. مطمئن شوید که برای پیدا کردن این موارد زیاد به زحمت نمیفتید. تحقیقات نشان داده اگر غذاهای سالم را بیشتر در دید خود قرار دهید مصرف آنها بالا خواهد رفت و در نتیجه روی BMI و سلامت بدنتان تاثیر خواهد داشت.

برای میان وعده ها برنامه داشته باشید

ساعت های بین بعد از ظهر تا زمان شام همان مواقعی است که دچار وسوسه های غذایی می شوید. قبل از اینکه محل کار را ترک کنید، یک میان وعده 200 کالری که ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین باشد میل کنید. این کار کمکتان می کند تا هنگام وعده شام احساس سیری کنید. حتی می توانید این میان وعده را همیشه در کیف خود داشته باشید تا در مواقعی که نیاز شد آن را میل کنید.

ورزش خود را از سرگیرید

تصمیم برای کم کردن وزن معمولا با رسیدن به هفته سوم کمرنگ تر می شود. اما همچنان کسانی هستند که به ورزش پایبند هستند، راز موفقیت آنها چیست؟ آنها معمولا ورزش را به عنوان یک تغییر دائمی در سبک زندگی می دانند، نه یک فعالیت که تا به وزن ایده آل رسیدند دیگر رهایش کنند.

122152 - سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

و حالا چند راه حل:

هر هفته برنامه بریزید

بهتر است که هر هفته برنامه ای بچینید تا سه روز را ورزش کنید تا اینکه بگویید بسیار خب از این به بعد هفته ای سه بار می دوم. اگر اهداف تناسب اندامتان را هفته به هفته برنامه ریزی کنید، موفقیت بیشتری نیز بدست خواهید آورد در ضمن همین برنامه ریزی هفته ای می تواند سبب افزایش انگیزه تان نیز شود.

برای خود پاداش و مجازات تعیین کنید

تحقیقات نشان داده تعیین پاداش کمک می کند بیشتر به هدفتان پایبند بمانید. بله این کار در واقع نوعی رشوه دادن به خود است، اما بسیار تاثیرگذار است، مثلا بگویید اگر دو هفته واقعا به برنامه پایبند بودم برای خود یک لباس جدید می خرم و یا اگر یک هفته کوتاهی کردم زمان تماشای تلوزیونم را کم می کنم. البته این موارد مثال بود شما می توانید با توجه به علایق خود پاداش و مجازات تعیین کنید.

ورزش را برای خود لذت بخش کنید

اگر فعالیتی که تمایلی به انجامش ندارید – مانند ورزش – را با کاری که واقعا از انجامش لذت می برید ترکیب کنید، درصد موفقیتتان افزایش پیدا خواهد کرد. به این استراتژی ساخت انگیزه می گویند، از طرفی دست به کاری می زنید که برایتان لذت بخش است ( مانند والیبال بازی کردن، پیاده روی در طبیعت و … ) و از طرف دیگر فعالیت فیزیکی مورد نیاز را هم انجام داده اید.

the music and listening to music is haram 2 - سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

روزهای سرشار از استرس خود را بهبود ببخشید

یکی از تصمیمات سخت این است که بخواهیم استرس خود را کنترل کنید، چون اتفاقی ذهنی و روانی است. از آنجا که قرار نیست شغلتان را رها کنید و برای استراحت به جزیره ای گرم سیری بروید، پس بسیار مهم است با ابزاری که استرس و تنش روزانه را کاهش می دهد آشنا شوید.

هر هفته به چیزی نه بگویید

یک راه خیلی ساده این است که بگویید ” متاسفم، من نمی توانم ”. بسیاری از ما به خاطر پاسخ مثبت به خواسته های دیگران از نیازهای خود می گذریم و خود را تحت فشار و استرس قرار می دهیم. پس با یک نه ساده برای خود زمان و آرامش بخرید.

هر روز برای خود یک تایم اوت داشته باشید

روزی یک مرتبه با دنیا ارتباط خود را قطع کنید. چشمان خود را ببندید و 10 مرتبه نفس عمیق بکشید، و یا می توانید کمی به موسیقی آرامش بخش و محبوب خود گوش دهید.

مدیتیشن را امتحان کنید

مدیتیشن مانند یک ویروس یاب مغز عمل می کند، استرس زاهای مسموم را شناسایی می کند و تاثیرشان روی سلامت فیزیکی و احساسی را سد می کند. تحقیقات نشان داده که استفاده از تمرینات مدیتیشن سبب کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول در بدن می شود.

Peace of mind with meditation 1 600x400 - سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

انرژی خود را بهبود ببخشید

یکی از دلایلی که مردم نمی توانند در زندگی خود تغییر ایجاد کنند این است که برای تمرکز کردن بسیارخسته هستند. اگر می خواهید در سال جدید پر انرژی تر باشید این نکات را در نظر بگیرید:

دفترچه یادداشتی از خستگی تهیه کنید

وقتی بدانید دقیقا چه زمانی از روز احساس خستگی می کنید می توانید برای اصلاح آن برنامه ریزی کنید. برای مثال اگر عصرها احساس خستگی می کنید، باید به این فکر کنید که ناهار چه خورده بودید، و یا سعی کنید بیشتر آب بنوشید.

لیستی از کارهایی که نباید انجام دهید درست کنید

بعد از اینکه لیست کارهایی که باید در روز انجام دهید را نوشتید، از خود بپرسید کدامشان واقعا لازم است که انجام شود  و کدامیک غیر منطقی یا غیرمهم است. سپس روی آنهایی که فکر می کنید انرژی تان را هدر می دهد و ذهنتان را خسته می کند خط بکشید.

کاری - سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

خواب را به عنوان یک فعالیت منظور کنید

بسیاری از ما خواب را به عنوان یک فعالیت به حساب نمی آوریم. بنابراین برنامه ریزی برایش نداریم. درست مانند نوشتن قرار هایتان و یا تعیین ساعت مشخص برای رفتن به باشگاه و رسیدگی به دیگر کارها، برای خواب نیز باید زمان تعیین کنید تا تبدیل به یک اولویت شود.

در سال جدید استفاده از شبکه های اجتماعی را تغییر دهید

شبکه های اجتماعی می توانند مانند راهنمایی عمل کند که شما را به هیجان می آورد. تحقیقات نشان داده کسانی که برای کاهش وزن نتایج خود را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک می گذاشتند نتایج بهتری در برنامه خود دریافت کردند. پس دیدمان را به این شبکه ها عوض کنیم آنها می توانند خوب باشند و در جهت رشد و پویایی مورد استفاده قرار بگیرند.

02  بازاریابی شبکه های اجتماعی و مزایای استفاده از آن در کسب و کار - سال جدید را با اهداف جدید و دست یافتنی شروع کنیم

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم غذایی اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید