سرشانه خلفی دمبل

سرشانه خلفی دمبل

آناتومی بدن ( سرشانه )
آناتومی بدن ( سرشانه )
  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضلات شانه
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : جداسازی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : دمبل
  • نوع نیرو : کششی ( دو طرفه )
  • عضلات ثانویه درگیر در تمرین : عضلات ذوزنقه ای

نحوه اجرای تمرین سرشانه خلفی دمبل :

  1. دمبل ها را در دست گرفته و در موقعیت مناسب قرار بگیرید. در حالی که زانوها اندکی خم هستند ، بدن خود را به سمت جلو متمایل کنید. دقت کنید که کمر شما صاف بوده و این حالت را تا پایان انجام این تمرین حفظ کنید.
  2. دست ها را در حالی که آرنج ها در کنار بدنتان قرار گرفته اند ، به صورت عمود نسبت به سطح زمین آویزان نگه دارید. این نقطه شروع حرکت سرشانه خلفی دمبل خواهد بود.
  3. آرنج ها را به عقب حرکت داده ، ماهیچه سرشانه را منقبض کرده و دمبل ها را به بالا تنه خود نزدیک کنید. در تمام مدت سرشانه ها را به سمت عقب متمایل کرده و ماهیچه های سرشانه خلفی را منقبض کنید. نیمه بالای دست ها باید نسبت به بال اتنه زاویه نود درجه تشکیل دهند. آرنج ها را تا محلی که زاویه نود درجه تشکیل دهند عقب ببرید. در بالاترین نقطه لحظه ای مکث کرده و سرشانه ها را منقبض کنید.
  4. در حالی که حالت شانه ، ستون فقرات و بدن خود را حفظ کرده اید به نقطه شروع بازگردید.
  5. تا جایی که می توانید تمرین سرشانه خلفی دمبل را تکرار کنید.

جهت مشاهده مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه حرکت سرشانه و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید