طرز تهیه املت کدو سبز و فلفل قرمز

m3onv55kiseuv73nivq3hf9b2rbh58ot - طرز تهیه املت کدو سبز و فلفل قرمز

طرز تهیه املت کدو سبز و فلفل قرمز

امروز با طرز تهیه غذای رژیمی املت کدو سبز و فلفل قرمز با شما همراه هستیم. املت به دلیل وجود تخم مرغ پروتئین بالایی دارد. همانطور که می دانید پروتئین زود هضم نمی شود وکم کم سبب بالا رفتن قند خون می شود یعنی احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند. این املت علاوه بر تخم مرغ، پنیر و کدو سبز را هم دارد که هر کدام به ترتیب دارای پروتئین و فیبر هستند. فیبر نیز از جمله کربوهیدرات هایی است که بدن قادر به هضم آن نیست بنابراین از بالا رفتن ناگهانی قند خون جلوگیری می کند و کمتر احساس گرسنگی دارید.

می توانید این املت را در وعده صبحانه تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. صبحانه از مهمترین وعده های غذایی برای هر شخص است که می تواند تا وعده نهار سیر نگه تان دارد. خوردن صبحانه کامل از ریزه خواری قبل از ناهار جلوگیری می کند. جالب است بدانید از مهمترین دلایل افزایش وزن میان وعده های گاه و بی گاهی است که در طول روز می خورید و گاهی متوجه نمی شوید چه مقدار غذای اضافی وارد بدنتان کردید.

مواد لازم برای تهیه املت کدو سبز و فلفل قرمز

  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • کدو سبز بزرگ ( خرد شده ) : ۱ عدد ( دو فنجان )
  • پنیرسفید چدار ( رنده شده): ۱۱۲ گرم ( حدود یک فنجان )
  • شیر کم چرب ( ۲ درصد ): سه چهارم فنجان
  • فلفل دلمه ای بزرگ و قرمز: ۱ عدد
  • روغن زیتون: ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه املت کدو سبز و فلفل قرمز

شعله بالای فر را روشن کنید تا خوب گرم شود. فلفل دلمه ای را به صورت طولی از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. دانه ها و قسمت های اضافی را جدا کنید. سپس طوری که قسمت پوست رو به بالا باشد درون سینی پوشیده با فویل قرار دهید. به مدت ۸ دقیقه یا تا زمانی که روی پوست کمی مشکی شود درون فر قرار دهید. فلفل ها را درون فویل بپیچید، اجازه دهید ۱۵ دقیقه بمانند. حالا پوستشان را بکنید و خرد کنید.

فر را تا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. ماهی تابه نچسب و مخصوص فر را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. روغن را اضافه کنید به صورتی کامل ماهی تابه چرب شود. کدو سبز را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۶ دقیقه بپزد. فلفل دلمه ای را اضافه کنید، حرارت را تا متوسط پایین بیاورید.

مواد باقی مانده را در کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. مواد را به ترکیب کدو سبز بیافزایید، به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که لبه های املت آماده شد بپزید. ماهی تابه را به مدت ۱۶ دقیقه درون فر قرار دهید تا مرکز آن نیز به خوبی بپزد. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. حالا به ۶ قسمت تقسیم کنید.

اطلاعات تغذیه ای املت کدو سبز و فلفل قرمز

مواد گفته شده در این دستور پخت برای ۶ نفر می باشد. هر وعده شامل یک قطعه از املتی است که به ۶ قسمت مساوی تقسیم کردید و اطلاعات تغذیه ای آن در زیر آمده است:

  • کالری: ۱۷۵
  • پروتئین: ۱۱ گرم
  • چربی: ۱۲٫۴ گرم
  • کربوهیدرات: ۶ گرم فیبر: ۱ گرم
  • کلسترول: ۱۴۷ میلی گرم
  • آهن: ۱ میلی گرم
  • سدیم: ۲۹۴ میلی گرم
  • کلسیم: ۲۰۱ میلی گرم
  • چربی اشباع: ۵٫۲ گرم
  • چربی غیر اشباع: ۳ گرم
  • چربی دارای حلقه های غیر اشباع: ۱ گرم

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید