طرز تهیه کیک دارچین و سیب

220189 919 - طرز تهیه کیک دارچین و سیب

طرز تهیه کیک دارچین و سیب

هیچ چیزی بهتر از یک کیک رژیمی برای یک میان وعده سالم و خوشمزه نیست. کیک دارچین و سیب ، جز اون دسته کیک‌های بسیار خوشمزه‌ای هست که می توانید به عنوان عصرانه نوش جان کنید. وقتی مقدار گلوکز در بدن افزایش یابد، بدن قند را به چربی تبدیل می‌کند. شما با استفاده از دارچین در این کیک به بالا بردن متابولیسم گلوکز و کاهش تجمع چربی در بدن کمک می‌کنید. از طرفی انواع سیب سبز، قرمز و زرد سرشار از مواد مغذی هستند که به کاهش سریع وزن کمک می‌کنند. از جمله این مواد می‌توانیم به پلی فنول‌ها اشاره کنیم که سرعت هضم کربوهیدرات‌ها را آهسته‌تر می‌کنند و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا این کربوهیدرات‌ها به قند ساده تبدیل شوند. در نتیجه قند خون شما مدام نوسان ندارد و دیرتر گرسنه می‌شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک دارچین و سیب

  • شکر: یک و سه چهارم فنجان
  • کره گیاهی آب شده: یک دوم فنجان
  • عصاره وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پنیر خامه‌ای رنده شده: ۱۷۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲عدد
  • آرد همه منظوره: یک و نیم فنجان
  • بکینگ پودر: یک و نیم قاشق چای‌خوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • پودر دارچین: ۲ قاشق چای‌خوری
  • سیب: ۳ فنجان، پوست کنده و خرد شده
  • اسپری آشپزی ( یا روغن )

طرز تهیه کیک دارچین و سیب

  • فر را تا دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید.
  • ۱ و ½ فنجان شکر، مارگارین، وانیل و پنیر خامه‌ای را با همزن روی سرعت معمولی با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند (حدود ۴ دقیقه).
  • تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و هر کدام را که اضافه کردید خوب هم بزنید.
  • آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.
  • آرد را با پنیر خامه‌ای مخلوط کنید و با سرعت کم هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.
  • ¼ فنجان شکر و دارچین را با هم ترکیب کنید.
  • مخلوط دو قاشق چای‌خوری دارچین را با سیب داخل یک کاسه بریزید و سیب‌ها را با ترکیب دارچین خوب مزه‌دار کنید.
  • ترکیب سیب را با خمیری که درست کردید مخلوط کنید.
  • سپس مخلوط نهایی را درون ظرف پخت که از قبل با روغن یا اسپری پخت چربش کردید، بریزید.
  • مخلوط را در دمای ۳۵۰ درجه به مدت یک ساعت و ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که مطمئن شوید کاملا پخته شده، بپزید.
  • پس از پخت اجازه دهید تا کیک کاملا خنک شود بعد با چاقو برش بزنید.

اطلاعات تغذیه‌ای کیک دارچین و سیب

کالری: 281

چربی: 8.7 گرم

پروتئین: 4.8 گرم

کربوهیدرات: 46.3 گرم

فیبر: 1.2 گرم

آهن: 1.1 میلی گرم

کلسیم: 89 میلی گرم

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید