طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر و روغن

dbf30e264f8dde87024c2c83dc654bfa - طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر و روغن

طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر و روغن

اگه رژیم داشته باشید، احتمالا از خوردن بسیاری از شیرینی جات منع شده اید اما اصلا نگران نباشید. آشپزی امروز، طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر و روغن است که هم خوشمزه می باشد و هم کم کالری. پس با خیال راحت در کنار خانواده نوش جان کنید.

شیرینی این کیک کاملا طبیعی بوده و استفاده از آرد جو پرک سبب ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی می شود. فقط چون در تهیه این کیک از روغن استفاده نمی شود باید قالب را خوب چرب کنید تا مواد به ته قالب نچسبد. این کیک را درون ماهیتابه دوطرفه هم می توانید طبخ کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک رژیمی (۸ نفر)

  • آرد جو پرک: ۱ پیمانه
  • شیره انگور یا خرما یا توت: دو سوم پیمانه
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • آب جوش: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک رژیمی

  • ابتدا فر را روشن می کنیم و به مدت 10 دقیقه می گذاریم داغ شود.
  • تخم مرغ ها را با وانیل به مدت ۵ دقیقه می زنیم تا پف کند.
  • شیره انگور، خرما یا توت را اضافه می کنیم.
  • سه دقیقه دیگر این مواد را هم می زنیم.
  • سپس آب، آرد جو پرک و بکینگ پودر را اضافه کرده و با لیسک خوب مخلوط می کنیم.
  • داخلِ قالب را چرب می کنیم و مواد کیک را درون قالب می ریزیم.
  • دمای فر را روی 180 درجه می گذاریم و کیک را به مدت 40 دقیقه داخل فر قرار می دهیم.

ارزش غذایی کیک رژیمی

مقادیر زیر مربوط به یک کیک کامل است. هر کیک را می شود  به ۸ قسمت تقسیم کرد، بنابراین هر فرد، یک هشتم مقادیر زیر را دریافت می کند.

  • کالری: 910
  • کربوهیدرات: 169
  • چربی: 25
  • پروتئین: 22

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید