طرز تهیه 12 شیک پروتئین برای حداکثر عضله‌ سازی بعد از تمرین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پس از گذشت 15 الی 30 دقیقه بعد از تمرین باید پروتئین سالم و خالص برای ساخت عضلات و مقداری کربوهیدرات برای جبران ذخایر انرژی مصرف کنید. اگر از این اصل حیاتی پیروی نکنید، نمی‌توانید جلو شکسته شدن عضلات را بگیرید و یا ذخایر انرژی را جبران کنید. بر خلاف ماشین که با خاموش شدن از مصرف بنزین دست می‌کشد بدن ورزشکار بعد از اتمام تمرین به مصرف سوخت برای عضله سازی و پر کردن ذخایر انرژی بعد از تمرین ادامه می‌دهد و این نیاز ما به شیک پروتئین را بیشتر می‌کند.

کربوهیدرات بهترین ماده برای پر کردن باک سوخت بدن است. بعد از تمرین اگر گلوکز مصرف کنید، در این زمان نیاز بدن به گلوکز در پایین‌ترین حد است و گلوکز اضافی به صورت گلیکوژن -منبع اصلی انرژی ورزش- ذخیره می‌شود. اگر این کار را نکنید، بدن برای پر کردن ذخایر گلیکوژن مجبور است از بافت عضلانی استفاده کند.

برای کسب بهترین نتیجه از تمرین و مشاهده پیشرفت در این مطلب مجله علم ورزش 12 شیک پروتئین ویژه برای حداکثر عضله سازی بعد از تمرین را توضیح می دهد. با مصرف این شیک‌ها عضله سازی را به حداکثر برسانید. در ادامه با ما همراه باشید.

1. شیک پروتئین کره بادام زمینی شکلاتی

شیک پروتئین کره بادام زمینی شکلاتی

  • مواد تشکیل دهنده: یک اسکوپ پودر پروتئین شکلاتی – یک فنجان شیر بادام اصل بدون شکر یا آب – نصف فنجان پنیر محلی ارگانیک 2 درصد – 2 قاشق کره بادام زمینی کاملاً طبیعی – یک فنجان یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای 30 ثانیه تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

این خوراکی دارای 455 کالری، 40 گرم پروتئین، 19 گرم کربوهیدرات و 21 گرم چربی است.

2. تافی بادام زمینی

شیک پروتئین کره بادام زمینی شکلاتی

  • مواد تشکیل دهنده: یک اسکوپ  پودر پروتئین شکلاتی –  1.3 فنجان پنیر ارگانیک 2 درصد – 2 قاشق غذاخوری تخم کتان – یک قاشق کره بادام زمینی کاملاً طبیعی- یک قاشق ژل پودینگ تافی بدون شکر – یک فنجان یخ – 1.4 فنجان آب.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای یک دقیقه یا بیشتر تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

این شیک پروتئین 375 کالری، 37 گرم پروتئین، 21 گرم کربوهیدرات و 19 گرم چربی دارد.

3. کلوچه زنجبیلی

طرز تهیه 12 شیک پروتئین برای حداکثر عضله‌ سازی بعد از تمرین

  • مواد تشکیل دهنده: 1 اسکوپ پودر پروتئین وانیلی – نصف قاشق پودر شکلاتی Prograde – 1 فنجان شیر ارگانیک – نصف قاشق دارچین – نصف قاشق زنجبیل – یک عدد چوب میخک – یک فنجان ماست ارگانیک (ترجیحاً یونانی) – 5 قطعه یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای30ثانیه تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

این مکمل دارای 337 کالری، 49 گرم پروتئین، 22 گرم کربوهیدرات و 5 گرم چربی است.

4. کیک پنیر پر پروتئین

طرز تهیه 12 شیک پروتئین برای حداکثر عضله‌ سازی بعد از تمرین

  • مواد تشکیل دهنده: 1 اسکوپ پودر پروتئین وانیلی – 3.4 فنجان پنیر محلی ارگانیک دو درصد – 1 قاشق پودر کیک پنیری بدون شکر – نصف شیر ارگانیک – 5 قطعه یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای یک دقیقه یا بیشتر تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

250 کالری، 37 گرم پروتئین، 10 گرم کربوهیدرات و 5 گرم چربی در این مکمل وجود دارد.


حتماً بخوانید: ۱۰ مکمل افزایش وزن و حجم عضله منتخب سال ۲۰۱9


5. شیک پروتئین موز

شیک پروتئین موز

  • مواد تشکیل دهنده: 1 قاشق کره بادام زمینی – نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده- نصف موز – 1.4 فنجان جو ساده پخته نشده – نصف اسکوپ پودر پروتئین وی شکلاتی – 1 قاشق عسل خالص – 1 فنجان یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای یک دقیقه یا بیشتر تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

این مکمل دارای 290 کالری، 15 گرم پروتئین، 30 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است.

6. گردو و بادام

طرز تهیه 12 شیک پروتئین برای حداکثر عضله‌ سازی بعد از تمرین

  • مواد تشکیل دهنده: 1 اسکوپ پودر پروتئین وانیلی – 1.3 فنجان پنیر محلی ارگانیک دو درصد – 2 قاشق تخم کتان – 14 گرم بادام خام بدون نمک – 14 گرم گردو – 1 فنجان یخ – 1.4 فنجان آب.
  • طرز تهیه: تخم کتان، پنیر، پودر پروتئین، یخ و آب را در مخلوط کن ریخته و صاف کنید. سپس بادام و گردو را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید تا صاف شود. سپس کل ماده را ترکیب کرده و مصرف کنید.

این مکمل دارای 400 کالری، 35 گرم پروتئین، 11 گرم کربوهیدرات و 28 گرم چربی است.

7. شیک پروتئین بادام و نارگیل

شیک پروتئین بادام و نارگیل

  • مواد تشکیل دهنده: یک اسکوپ پودر پروتئین شکلاتی – 1 فنجان شیر بادام شیرین نشده – 6 عدد بادام خام بدون نمک – 1 قاشق نارگیل رنده شده شیرین نشده – نصف قاشق عصاره بادام طبیعی – یک فنجان یخ.
  • طرز تهیه: همه مواد به جز بادام را در مخلوط کن بریزید و برای یک دقیقه یا بیشتر مخلوط کنید تا صاف شود. سپس بادام را اضافه کرده و 15 ثانیه مخلوط کنید تا تمام مواد ترکیب شود.

این مکمل دارای 250 کالری، 35 گرم پروتئین، 11 گرم کربوهیدرات و 9 گرم چربی است.

8. وانیل و گیلاس

طرز تهیه 12 شیک پروتئین برای حداکثر عضله‌ سازی بعد از تمرین

  • مواد تشکیل دهنده: نصف قاشق کره بادام – 3.4 فنجان شیر نارگیل – نصف فنجان قره قاط یخ زده – یک فنجان گیلاس – نصف اسکوپ پودر پروتئین وی وانیلی – نصف قاشق دانه چیا – یک قاشق نکتار خالص گیاه آگوا – یک فنجان یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای یک دقیقه یا بیشتر تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

این مکمل دارای 380 کالری، 15 گرم پروتئین، 33 گرم کربوهیدرات و 21 گرم چربی است.


حتماً بخوانید: تفاوت گینر با پروتئین وی در چیست؟


9. کیک سیب

  • مواد تشکیل دهنده: یک اسکوپ پودر پروتئین وانیلی – یک سیب بدون پوست و دانه – نصف قاشق دارچین – 1.4 فنجان گردو – 1 فنجان شیر بادام و وانیل شیرین نشده یا آب – 4 قطعه یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای یک دقیقه یا بیشتر تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

این مکمل دارای 400 کالری، 29 گرم پروتئین، 31 گرم کربوهیدرات و 20 گرم چربی است.

10. کیک کدو تنبل

طرز تهیه 12 شیک پروتئین برای حداکثر عضله‌ سازی بعد از تمرین

  • مواد تشکیل دهنده: 1.4 فنجان شیر بادام شیرین نشده – نصف فنجان کدو تنبل – نصف فنجان ماست ارگانیک – نصف فنجان پودر پروتئین وی وانیلی – 1 قاشق عسل خالص و ارگانیک – 1 قاشق پودر بیسکویت Graham – 3.4 قاشق دارچین آسیاب شده – 1.2 قاشق جوز آسیاب شده – 1 قاشق پودر پودینگ کدو تنبل بدون شکر.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای یک دقیقه یا بیشتر تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

این مکمل دارای 200 کالری، 19 گرم پروتئین، 25 گرم کربوهیدرات و 3 گرم چربی است.

11. اسفناج و گردو

طرز تهیه 12 شیک پروتئین برای حداکثر عضله‌ سازی بعد از تمرین

  • نصف اسکوپ پودر پروتئین وانیلی – 2 قاشق پسته – 1 قاشق بادام – نصف فنجان اسفناج ارگانیک – نصف فنجان شیر بادام شیرین شده – نصف قاشق عسل خالص ارگانیک – 1 فنجان یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای یک دقیقه یا بیشتر تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

این مکمل دارای 320 کالری، 18 گرم پروتئین، 40 گرم کربوهیدرات و 10 گرم چربی است.

12. عصاره نعناع

  • مواد تشکیل دهنده: یک اسکوپ پودر پروتئین شکلاتی – نصف فنجان شیر بادام وانیلی شیرین نشده – 1.8 فنجان اسفناج ارگانیک – 5 تا 6 قطره عصاره نعناع – نصف فنجان آب – 5 قطعه یخ.
  • طرز تهیه: همه این مواد را در مخلوط‌‌ کن بریزید و برای یک دقیقه یا بیشتر تمام مواد را مخلوط کنید تا صاف شود.

این مکمل دارای 150 کالری، 25 گرم پروتئین، 4 گرم کربوهیدرات و 3 گرم چربی است.

تهیه و ترجمه: nutri-diet.ir

منبع: muscleandfitness



کتاب بدنسازی بدون وزنه


دیدگاهتان را بنویسید