ظهور بیمارستان های هوشمند


آخرین باری را تصور کنید که شما یا یکی از عزیزانتان تحت مراقبت قرار گرفته اید. تجربه چه شکلی بود؟ آیا این یک تجربه یکپارچه و مثبت بود؟ یا احساس می کرد که قدیمی و دست و پا گیر است؟

چند سال پیش، من این لذت را داشتم که با یک سیستم مراقبت های بهداشتی بزرگ در ایالات متحده برای بازاندیشی و تغییر تجربه بیمار و پزشک کار کنم. هنگامی که بر روی این موضوع تمرکز می‌کنیم که چگونه فناوری‌های نوآورانه می‌توانند آینده مراقبت‌ها را شکل دهند، ما «کلینیک آینده» را تصور می‌کنیم که در آن بیمار می‌تواند:

  • قرار ملاقات ها را برنامه ریزی کنید و فرم های پیش از غربالگری را از طریق تلفن هوشمند خود ارسال کنید
  • زمانی که عواملی مانند تراکم ترافیک بر زمان رسیدن تأثیر می‌گذارد، به‌روزرسانی‌های فعال را با استفاده از زمینه موقعیت مکانی به کلینیک ارسال کنید
  • به راحتی کلینیک را با مسیریابی و پیمایش از خانه بیمار تا پارکینگ ارائه دهنده و اتاق معاینه پیدا کنید.
  • به طور مجازی با یک پذیرش مراجعه کنید، یک ویزیت تلفنی از راه دور یا مشاوره تخصصی مجازی داشته باشید
  • گروه‌های پشتیبانی همتا، آموزش قبل از درمان، یادآوری‌های دیجیتالی دارو، و پر کردن مجدد نسخه‌های خودکار را از طریق کانال ارتباطی ترجیحی‌شان بیابید.

چشم انداز قانع کننده بود! و بهترین بخش این است که با سیسکو و اکوسیستم شرکای ما، ارائه بسیاری از این تجربیات، قابلیت ها و نتایج امروز امکان پذیر است.

درسته! ضرورت مادر نوآوری است.

سریع به مارس ۲۰۲۰ و همه گیری جهانی برسید. تقریباً یک شبه، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکان به مراقبت مجازی و اتوماسیون برنامه‌ریزی و دریافت از طریق درب ورودی دیجیتال خود پرداختند.

ما شاهد گسترش مراقبت مجازی بودیم که شامل افزایش پذیرش ویزیت از راه دور، ویزیت بیمار مجازی و مشاهده بالینی از راه دور می‌شود. اتصال دستگاه‌های پزشکی کنار تخت برای فعال کردن ICU مجازی و کاهش مصرف تجهیزات حفاظت فردی (PPE) به یک ضرورت تبدیل شد.

این قابلیت‌های کاری ترکیبی، کارکنان بالینی و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را قادر می‌سازد تا از خانه کار کنند و در عین حال دسترسی به مراقبت را حفظ کنند.

قبل از همه گیری، نوسازی فضاهای مراقبت های بهداشتی و اتاق های بیمارستان پرهزینه بود. بازسازی در میان یک بیماری همه گیر با پروتکل های کنترل عفونت بالا تقریبا غیرممکن بود. ضرورت، ارائه دهندگان سلامت را به ارائه این راه حل ها با زیرساخت های فیزیکی موجود و حداقل اختلال سوق داد.

همانطور که ما به آینده نگاه می کنیم، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی قصد دارند به ارائه تجربیاتی که بیماران، پزشکان و کارکنان در حال حاضر نیاز دارند ادامه دهند. اهمیت انعطاف پذیری کسب و کار و کارایی عملیاتی در طول همه گیری به آماده سازی ارائه دهندگان برای شرایط اضطراری آینده کمک کرده است.

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درک می کنند که چابکی ایجاد شده توسط ساختمان های انعطاف پذیر، فضاهای قابل تنظیم مجدد و سیستم های زیرساختی الاستیک آنها را قادر می سازد تا با راه حل های جدید سازگار شوند و به شرایط متغیر در آینده پاسخ دهند.

بهداشت و درمان و “فناوری چهارم”

نیاز به چابکی و برنامه‌ریزی از جمله روندهایی است که باعث ظهور بیمارستان‌های هوشمند می‌شود. این امر با طراحی هدفمند “فناوری به عنوان چهارمین ابزار مفید” در زیرساخت های بیمارستان، در کنار آب، گاز و برق به دست می آید.

در یک بیمارستان هوشمند، ابزار چهارم می تواند به طور ایمن سیستم ها، برنامه ها، کاربران و داده های بالینی، عملیاتی، و تجاری را به هم متصل کند تا تجربه ای خودکار، سازگار، قابل برنامه ریزی و پایدار را ایجاد کند.

این همگرایی شبکه‌های امکانات و فناوری عملیات (“OT”) در کنار سیستم‌های بالینی (CE) و فناوری اطلاعات اداری (“IT”) برای ارائه ایمن و قابل اعتماد قابلیت‌های ارائه‌دهنده سلامت بسیار مهم است، به طوری که HIMSS Analytics Infrastructure Adoption مدل (“INFRAM”) برای اعتبارسنجی مرحله ۶ و مرحله ۷ به آن نیاز دارد.

پس از اتصال، می‌توان این سیستم‌ها را که قبلاً ساییده شده بودند، برنامه‌ریزی کرد تا با یکدیگر کار کنند تا گردش‌های کاری و تجربیات بهتری را برای بیماران، پزشکان، مدیران و مهمانان ارائه دهند. به عنوان مثال: بیماران و مهمانان را می توان با مسیریابی و ناوبری راهنمایی کرد. کارکنان بالینی می توانند از خدمات مکان یابی بلادرنگ برای ردیابی و مکان یابی تجهیزاتی مانند صندلی چرخدار، پمپ های تزریق، و ونتیلاتورها استفاده کنند. کارکنان بالینی می توانند ظرفیت تخت ICU جدید را اضافه کنند و به طور خودکار دستگاه های پزشکی را متصل کنند. و مدیران می توانند زمان اتاق انتظار، محدودیت اشغال و رزرو اتاق را برای اطمینان از استفاده بهینه از فضا مدیریت کنند. همه این قابلیت ها از فناوری های مشترک شبکه، بی سیم، مرکز داده، امنیت و همکاری بهره می برند.

تجربه پزشک و بیمار در یک بیمارستان هوشمند با دادن استقلال بیشتر به بیماران بهبود می یابد. بیماران می‌توانند نور، سایه‌های پنجره‌ها و دما را مدیریت کنند – همه از راحتی تختشان. به عنوان یک نتیجه مستقیم، رویدادهای تماس پرستار برای این مسائل کاهش می یابد و به کاهش استرس، فرسودگی شغلی و جابجایی کارکنان بالینی کمک می کند. همانطور که در مجله معمار گزارش شده است، نتایج بالینی ممکن است با راه حل مناسب روشنایی LED هوشمند، با فعال کردن نورپردازی ملایم، غیرمستقیم و ریتم شبانه روزی در اتاق های بیماران و ایستگاه های پرستار، بهبود یابد. این نورپردازی LED، همراه با سایه های موتوری، تهویه مطبوع و سایر سیستم های ذکر شده در بالا، همگی می توانند با ابزار چهارم متصل، برنامه ریزی، تغذیه و ایمن شوند.

یک بیمارستان هوشمند با طراحی شامل امنیت و حریم خصوصی است

امنیت سایبری و حریم خصوصی داده ها بیش از هر زمان دیگری در مراقبت های بهداشتی مهم است – و حملات سایبری و هزینه ها در حال افزایش است. توانایی یک موسسه مراقبت های بهداشتی برای اتصال و ایمن سازی سیستم ها، دستگاه ها و داده های قبلی ضروری است. علیرغم خطر و بروز حملات سایبری، سیستم های مراقبت های بهداشتی به طور سنتی در امنیت سایبری سرمایه گذاری کمتری داشته اند و کنترل های امنیتی و سیاستی ممکن است به طور متناقضی در سیستم های مختلف اعمال شوند.

یک بیمارستان هوشمند که بر روی چهارمین ابزار کار می‌کند، می‌تواند امنیت، خط‌مشی، هویت و کنترل‌های دسترسی را برای مسدود کردن تهدیدها، مهار مزاحمان، و بهبود دید در دستگاه‌های پزشکی و اینترنت اشیا، نقاط پایانی زیرساخت، سیستم‌های ساختمان و سایر فناوری‌های اطلاعاتی فراهم کند. و سیستم های OT این رویکرد جامع به امنیت به افزایش انطباق، کاهش ریسک و بهبود اعتماد ذینفعان کمک می کند.

بیمارستان هوشمند، درمانگاه آینده است

سیسکو با مشتریان مراقبت های بهداشتی و اکوسیستم رو به رشد شرکا برای کمک به طراحی و ساخت بیمارستان های هوشمند کار می کند. در نتیجه، مشتریان مراقبت های بهداشتی پتانسیل ارائه اهداف سازمانی متعدد را درک می کنند: تاب آوری کسب و کار، بهبود تجربه پزشک، بیمار و مهمان، کارایی عملیاتی و امنیت. نتیجه یک بیمارستان پایدار، ایمن و چابک تر خواهد بود.

منتظر وبلاگی باشید که در آن قرار است در مورد اینکه بیمارستان هوشمند چگونه می تواند اهداف پایداری و کاهش کربن یک سازمان را برآورده کند، بحث خواهیم کرد.

آیا علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل های سیسکو برای بیمارستان های هوشمند هستید؟ داستان های بیمارستان KNU و بیمارستان یادبود گرووز را بررسی کنید و در یک تور مجازی از دفتر آینده شرکت کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید