عادات افراد موفق در تثبیت وزن

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات مهمی است که به خودی خود می‌تواند برای افراد مشکلات جسمی و گاها روحی هم ایجاد کند. بسیاری از کسانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، شانس خود را با گرفتن انواع رژیم‌های لاغری امتحان می‌کنند. صرف نظر از کارساز بودن این رژیم ها و یا عوارض جانبی که ممکن است به دنبال داشته باشد مساله این است که این نتیجه را چطور ثابت نگه داشت. گرفتن رژیم و البته به دنبال آن لاغر شدن کار غیر ممکنی نیست.

شاید این مساله بسیار چالشی به نظر برسد، ولی غیر ممکن نیست. افراد زیادی هستند که توانسته اند بر چاقی خود غلبه کنند و وزن شان را در همان سطح مطلوب ثابت نگه دارند. راههای زیادی برای حفظ تناسب و تعادل وزن بدن وجود دارد. اما در اینجا ما به روش‌هایی خواهیم پرداخت که مبنایی طبیعی دارند و اصولاً با تغییر رفتارها و یا عادات غذایی و ورزشی روزانه همراه هستند. در ادامه با ما باشید تا بیشتر درباره رژیم تثبیت وزن صحبت کنیم.

 

برای تثبیت وزن چه کنیم تا همیشه لاغرو زیبا بمانیم

متاسفانه بسیاری از افرادی که موفق می‌شوند وزن خود را کاهش دهند، مدتی بعد دوباره به وضعیت اولیه خود بازمی گردند. در واقع فقط 20 درصد از کسانی که با رژیم درمانی و تمرینات ورزشی به وزن و تناسب اندام ایده آل خود می‌رسند، می‌توانند این زیبایی و لاغری را در بلند مدت برای خود حفظ کنند. مهم‌ترین سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که باید برای تثبیت وزن چه کنیم؟ لاغر شدن و لاغر ماندن مستلزم تغییر در کدام یک از رفتارها یا عادات غذایی و ورزشی ما است؟ آیا می‌توانیم کاری کنیم که این لاغری و زیبایی برای ما ماندگار شود؟

کارهای زیادی هست که می‌توانیم برای رسیدن به این هدف انجام دهیم. از کنترل دقیق رژیم غذایی و تمرینات ورزشی روزانه گرفته تا حتی کنترل استرس و تقویت روحیه. برای روشن شدن این موضوع و چگونگی آن در قسمت‌های بعدی این مورد را با نگاه دقیق‌تری بررسی می‌کنیم.

 

رژیم تثبیت وزن

راهکارهایی برای پاسخ به این سؤال که برای تثبیت وزن چه باید کرد؟

روش‌های علمی و البته عملی ثابت کرده که چندین دلیل باعث برگشت وزن افراد بعد از موفقیت در گرفتن رژیم می‌شود. اجرای این روش‌ها هر چند کار ساده‌ای است ولی مستلزم داشتن اراده‌ای محکم و البته صبر و حوصله و گذاشتن وقت می‌باشد. البته از آنجایی که رسیدن به کاهش وزن و تناسب اندام کار سختی است، ارزش انجام و تغییر چند رفتار غذایی و ورزشی را دارد. به طور کلی کارشناسان و مشاوران تغذیه و رژیم درمانی بر اساس تجربیات و دانسته‌های خود راهکارهایی را برای کسانی که می‌پرسند برای تثبیت وزن چه باید کرد، ارائه داده‌اند.

البته نکته‌ای که باید قبل از به کارگیری این راهکارها مدنظر قرار دهیم، این است که هر رژیمی حتی اگر ما را به وزن دلخواهمان هم برساند، لزوماً استاندارد و مناسب نیست. هنگامی که ما رژیمی را برای تغییر وزن خود انتخاب می‌کنیم، باید کاملاً در مورد آن مطمئن باشیم. زیرا پای سلامتی ما در میان است و یک انتخاب اشتباه می‌تواند نه تنها ما را بیمار کند، بلکه حتی جانمان را هم به خطر بیندازد.

به همین دلیل است که کارشناسان سایت من و رژیم بنا به وظیفه حرفه‌ای و البته انسانی خود دست به کار شده و نتیجه سالها مطالعه و تجربه خودشان را در قالب رژیم‌ لاغری و چاقی در اختیار شما قرار می‌دهند. این رژیم‌ها کاملاً تضمینی هستند و بر اساس BMI یا همان شاخص توده بدنی که منحصر به خود شماست، ارائه می‌شود. پس رژیمی به شما داده می‌شود که مناسب وضعیت فیزیکی بدن شما باشد.

 

 

با این حال برای کسانی که می‌پرسند برای تثبیت وزن چه کنیم، راهکارهایی ارائه شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  •  انجام تمرینات ورزشی منظم
  • خوردن صبحانه
  • مصرف زیاد پروتئین
  •  اندازه گیری وزن بدن به صورت روزانه
  •  کنترل مصرف کربوهیدرات
  •  انجام تمرینات وزنه برداری
  •  پیش رفتن و نا امید نشدن حتی در صورت افزایش وزن
  •  پایبندی به برنامه در تمام روزهای هفته حتی در تعطیلات
  •  نوشیدن آب فراوان
  •  خواب کافی
  •  کنترل استرس
  •  پیدا کردن یک پشتیبان که باعث دلگرمی و تشویق فرد شود
  •  کنترل غذای مصرفی
  •  مصرف زیاد سبزیجات
  •  صبوری و تداوم در برنامه
  •  تغذیه هوشمندانه
  •  ایجاد تغییر مستمر در سبک زندگی

 

رژیم تثبیت وزن

چقدر کالری مصرف کنیم تا لاغر شویم؟

یکی از مهمترین مواردی که بعد از گرفتن رژیم و لاغرتر شدن باید همیشه حواسمان را در مورد آن جمع کنیم، کنترل کالری غذاهایی است که مصرف می‌کنیم. ممکن است اشتها یا تمایل ما به غذا خوردن همچنان حفظ شده باشد و به هوای اینکه چند کیلویی لاغر شده‌ایم، وسوسه شویم که کمی پرخوری کنیم یا غذاهایی را مصرف کنیم که در واقع طبق رژیم ما ممنوعه هستند.

باید یادمان باشد در وضعیتی که ما تازه وزن خود را کاهش داده‌ایم و حجم بدن ما کمتر شده است، سلول‌های ما نیاز بیشتری به جذب مواد غذایی دارند و هنوز با این وضعیت جدید عادت نکرده‌اند.

حتی بی احتیاطی‌های کوچک در مورد مصرف غذاهای مختلف و از دست دادن کنترل کالری ورودی به بدن، می‌تواند تمام رشته‌های ما را پنبه کند. پس مهم است که بدانیم چقدر کالری مصرف کنیم تا لاغر بمانیم.

سخن پایانی برای اینکه لاغر شوید و لاغر بمانید

افراد بعد از گرفتن رژیم‌های غذایی ممکن است به دلایل مختلف به وزن قبلی خود برگردند. البته این مساله قابل پیشگیری است. یعنی تنها با انجام چند کار کوچک و یا ایجاد تغییر در عادت‌های روزانه می‌توان وزن بدن را ثابت نگه داشت. انجام این تمرینات چندان سخت نیست، ولی می‌تواند تاثیرات چشمگیری در نتیجه داشته باشد.

البته نکته مهم این است که کنترل و تثبیت وزن چیزی بیشتر از محدود کردن مقدار غذای دریافتی بدن است. تمرینات ورزشی، خواب، سلامت روحی هم در این مساله نقش مهمی دارند.

اگر بتوانیم در مواردی که گفته شد، عادات خود را تغییر داده و آنها را اصلاح کنیم، در واقع سبک زندگی بهتری را برای خودمان انتخاب کرده‌ایم.

یکی از مواردی که ممکن است باعث بازگشت ما به وزن قبلی شود، رژیم‌های غیر اصولی و محدودکننده هستند. این رژیم‌ها شاید در کوتاه مدت ما را به هدف خود برسانند، ولی در واقع این موفقیت موقتی است. برای آنکه رژیمی مؤثر و بی خطر باشد، باید نتایج و تاثیرات آن روی بدن در بلند مدت بررسی شود.

با توجه به اهمیت موضوع و ارتباط مستقیم آن با سلامت افراد، سایت من و رژیم برنامه‌های رژیمی را برای افرادی که به هر دلیلی می‌خواهند چاق یا لاغر شوند ارائه می‌دهد. این رژیم‌ها کاملاً اصولی بوده و بر مبنای توصیه‌های پزشکی هستند.

اگر شما هم می‌خواهید رژیم بگیرید، کافی است یک پیامک برای ما ارسال کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود. فکرش را بکنید! تنها یک پیامک شما را به اندامی که می‌خواهید می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید