عادت های غلط که موجب بزرگ شدن شکم می شود

fat man using measuring tape measuring his belly 9083 1924 - عادت های غلط که موجب بزرگ شدن شکم می شود

عادت های غلط که موجب بزرگ شدن شکم می شود

برخی عادت های روزانه هستند مانند نداشتن خواب کافی ، نخوردن آب به اندازه کافی و… که باعث تجمع چربی شکمی و بزرگ شدن شکم می شود. چربی های شکم خطرناکترین نوع چربی هستند، زیرا خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و برخی مشکلات جدی را برای سلامتی انسان بالا می‌برد. برخی از عادات بد در زندگی انسان موجب داشتن شکمی بزرگ می شود و استمرار این موارد می تواند احتمال افزایش این مشکل را در بدن افراد بالا ببرد.

1. خواب کافی ندارید

به گفته محققان افرادیکه طی شبانه روز حدود پنج ساعت و یا کمتر از آن استراحت داشته باشند احتمال افزایش چربی شکمی در این افراد دو و نیم برابر خواهد بود.

2. غذا خوردن در جمع های بزرگ خانودگی

وقتی با دیگران و یا جمع های بزرگ خانودگی هستیم به طور متوسط ۴۴ درصد غذا می‌خوریم، البته تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrition نشان می دهد یک وعده غذایی اگر با یک نفر دیگر خورده شود۳۳ درصد بزرگ‌تر از وعده غذایی است که به تنهایی مصرف می‌شود.

3. در ظروف بزرگ غذا نخورید

تحقیقات نشان می دهد ۹۸٫۶ درصد از افراد چاق از بشقاب های بزرگ‌ استفاده می کنند، به طور مثال: غذای بیشتر، کالری بیشتر و چربی شکم بیشتر را در بر دارد.

4. آهسته بخورید

خوردن آگاهانه یک رژیم نیست بلکه رویکردی موفقیت‌آمیز برای کاهش وزن است، لذا آهسته بجوید تا بافت، عطر و پیچیدگی طعم‌ها را حس کنید و پس از جویدن غذا را کاملا ببلعید، البته سعی شود بعد از تمامی این مراحل یک جرعه آب بنوشید .

5. با حواس پرتی غذا نخورید

زمانی که پشت میز یا مقابل تلویزیون غذا می‌خورید و تمرکزتان روی مسئله دیگری است متوجه نمی‌شوید آیا غذا خورده اید و یا غذا خوب بوده است یا خیر، متاسفانه این حالت منجر به پرخوری می‌شود، لذا سعی داشته باشید با آرامش و تمرکز ذهنی کامل غذا بخورید.

6. باسرعت غذا نخورید

20 دقیقه طول می‌کشد تا معده به مغز دستور سیر شدن را بدهد، بنابراین افرادیکه تند غذا می‌خورند، در هر وعده ۶۶ کالری بیشتر جذب کرده و حذف این رقم برابر با ۹ کیلو کاهش وزن در سال امکان پذیر است.

7. آب کافی بنوشید

مصرف آب کافی برای کلیه عملکرد‌های بدن ضروری است و هرچه بیشتر آب بنوشید، احتمال دفع چربی شکم بیشتر است، همچنین طی مطالعات انجام شده افرادیکه قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب بنوشند، ۳۰ درصد وزن بیشتری از دست می دهند.

8. خوابیدن بیش از حد

هرچند کم‌خوابی با افزایش وزن همراه است، اما محققان Wake Forest دریافتند کسانی که بیش از هشت ساعت در شب می‌خوابند نیز چربی شکمی بیشتری دارند.

9. دیر خوردن وعده شام

مطالعات نشان می‌دهد خوردن وعده شام می‌تواند به کاهش وزن انسان کمک کند، لذا افراد باید سعی داشته باشند با زود مصرف کردن غذا زمان بیشتری را برای سوزاندن کالری داشته باشند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید