عوارض کمبود کربوهیدرات در بدن

vuglehidrati4 - عوارض کمبود کربوهیدرات در بدن

عوارض کمبود کربوهیدرات در بدن

طرفداران کاهش وزن اغلب سراغ رژیم‌های غذایی کم‌کربوهیدرات می‌روند در حالی که نمی‌دانند این گروه غذایی تا چه حد در افزایش سلامت عمومی بدن نقش دارد. در ادامه با عوارض کمبود کربوهیدرات در بدن با ما همراه باشید.

عوارض کمبود کربوهیدرات در بدن

به عقیده کارشناسان تغذیه، همه کربوهیدرات‌ها مضر نیستند و کسانی که قصد کاهش وزن دارند، همانطور که کربوهیدرات‌های ساده مانند برنج و نان سفید و سایر نشاسته‌های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند، باید سراغ غلات کامل از قبیل نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و سایر کربوهیدرات‌های پیچیده بروند.

برخلاف پروتئین و چربی، بدن ما می‌تواند خود کربوهیدرات تولید کند. البته منظور این نیست که ما باید غذاهای غنی از کربوهیدرات را از برنامه غذایی خود حذف کنیم. زیرا آنها علاوه بر کربوهیدارت، فیبر و ویتامین‌های مهمی را به بدن می‌رسانند و گلوکز موجود در آن‌ها برای تنظیم قند خون ضروری است.

مطلب مرتبط: کدام بهتر است، رژیم غذایی کم چرب یا کم کربوهیدرات ؟

انجمن تغذیه آلمان توصیه می‌کند حداقل ۵۰ درصد انرژی مورد نیاز روزانه باید از کربوهیدرات‌ها تامین شود. در غیر این صورت باید شاهد عوارضی مانند خستگی مزمن باشیم. اگر گلوکز خون در نتیجه کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها کاهش یابد، سطح قند خون کم شده و شما مدام احساس خستگی می‌کنید. همچنین سطح ناپایدار قند خون میل شما به مصرف شیرینی‌ها را افزایش می‌دهد. نتیجه این اتفاق عدم کنترل وزن است. علاوه بر این طبق گفته متخصصان کلینیک مایو، محدود کردن کربوهیدرات به کمتر از ۲۰ گرم در روز می‌تواند سبب کتوزیس و در نتیجه بوی بد دهان شود.

37001 - عوارض کمبود کربوهیدرات در بدن

اما بر خلاف غذاهای پرچرب و پر پروتئین، غذاهای دارای کربوهیدرات معمولاً حاوی فیبر زیادی هستند. فیبر برای بهبود فرایند هضم لازم است. عدم مصرف فیبر باعث ایجاد یبوست می شود.

برای تأمین انرژی مغز ما به گلوکز نیاز داریم. در غیر این صورت تمرکز کاهش می‌یابد و شما سردردهای مکرر را تجربه خواهید کرد.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید